Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@23:05:50 GMT

وقتی جهادگران دل به مناطق محروم می‌زنند

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۵۱۷۵۴

وقتی جهادگران دل به مناطق محروم می‌زنند

اردوهای جهادی از ابتکارات بسیار اثرگذار بسیج در حوزه خدمت‌رسانی خالصانه و بی‌منت به محرومان و مستضعفان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، بیست و ششم ماه مبارک رمضان بود که آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعى از دانشجویان به مسئله اردوهای جهادی اشاره کرده و فرمودند:«اردوهای جهادی را توسعه بدهید، تداوم بدهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من خوشحال شدم که این جوان آمد اینجا و از اردوی جهادی صحبت کرد و شرح داد. بله، همین حرفهایی که ایشان گفت، همه مورد تأیید من است؛ این اردوهای جهادی، هم تمرین است، هم خدمت است، هم خودسازی است، هم آشنایی با فضای جامعه است؛ خیلی چیز با ارزشی است. روزبه‌روز اینها را بتوانید توسعه بدهید؛ جهاد هم هست، واقعاً جهاد است؛ کار است، جهاد است، تلاش است، خدمت به محرومین است.»

 

اردوهای جهادی؛ ابتکار بسیج برای محرومیت‌زدایی

 

اردوهای جهادی از ابتکارات بسیار اثرگذار بسیج در حوزه خدمت‌رسانی خالصانه و بی‌منت به محرومان و مستضعفان است که بر اساس پیام قطعنامه امام خمینی(ره) که فرموده‌اند: «تنها کسانی با ما تا آخر خط می مانند که درد فقر و محرومیت را چشیده باشند.»، نیز می‌توان گفت که اردوهای جهادی مقدمه‌ای برای درک مستضعفین و آماده شدن برای ظلم ستیزی است.

 

 

در همین راستا بسیج سازندگی هرساله با اولویت محرومیت زدایی در مناطق محروم اقدام به برگزاری اردوهای جهادی می‌کند.

 

یکی از مهم‌ترین اهدافی که در این اردوها پیگیری می‌شود؛ خدمت رسانی به مردم است. خدمتی از جنس عمرانی، فرهنگی،‌ مذهبی، ورزشی و غیره که برای دانشجویان و دانش‌آموزان بسیجی اهمیت بسیاری دارد و طلاب نیز حضور موثری در این اردوها دارند.

 

بیشترین گروه شرکت کننده در اردوهای جهادی، بسیجیان محلات، بسیجیان دانشجویی و دانش آموزی، جامعه پزشکی، مهندسان کشاورزی، مهندسان عمران و صنعت و همچنین بسیج روحانیت هستند.

 

خدمت به سیل‌زدگان و زلزله‌زدگان

 

بسیج سازندگی خراسان‌رضوی نیز در حوزه‌های مختلف سازندگی اقدامات ‌جهادی بسیاری انجام داده است که یکی از شاخص‌ترین اقدامات صورت گرفته آن خدمات‌رسانی به زلزله‌زدگان و سیل‌زدگان استان در قالب اردوهای جهادی بود‌ه است.

 

به گفته محمد روحانی، مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام رضا(ع) 27 میلیارد تومان در حاشیه شهر مشهد تا به حال با همکاری و مشارکت دستگاه‌های مختلف هزینه شده است که ساخت سالن های چند منظوره «صالحین» و «۹ دی» در حاشیه شهر مشهد و مرمت و نوسازی ۲۳۰ مسجد در سطح شهر مشهد از جمله فعالیت های عمرانی بسیج سازندگی خراسان رضوی است.

 

 

وی ساخت حوزه‌های علمیه، خانه برای ایتام، خانه عالم، جذب کمک های نقدی، تهیه جهیزیه و کمک به افراد بدسرپرست و بی سرپرست را از دیگر اقدامات در بحث محرومیت زدایی بسیج سازندگی در خراسان رضوی عنوان می‌کند.

 

آموزش خانه به خانه برای جلوگیری از اعتیاد

 

روحانی خدماتی ازجمله آموزش خانه به خانه برای جلوگیری از اعتیاد با کمک بسیج جامعه پزشکی، کمک و آموزش برای اشتغال خانگی را از دیگر اقدامات بسیج سازندگی در حاشیه شهر نام می‌برد.

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان رضوی پیرامون فعالیت‌های سال 96 این سازمان نیز به خبرنگار صبح توس می‌گوید: از ابتدای امسال 500 پروژه محرومیت زدایی توسط جهادگران بدون اعتبارات دولتی و با همت جهادی و کمک های خیرین صورت گرفته است.

 

هزاران نفر ویزیت رایگان شدند

 

وی به مسئله بهداشت و درمان اشاره و عنوان می‌کند: در این زمینه بیش از 38 هزار ویزیت رایگان توسط پزشکان و متخصصان در روستا و محرومان انجام شده است.

 

رئیس بسیج سازندگی خراسان رضوی با اشاره به حضور بسیج دانشجویی، اظهار می‌کند: دانش آموزان بسیجی 121 مدرسه استان را مورد مرمت و بازسازی قرار دادند و در بخش حاشیه شهر مشهد درباره سبد پوشاک، تغذیه و جهیزیه و مرمت مساجد و منازل مستضعفین اقداماتی صورت گرفته است.

 

اعزام به کرمانشاه

 

روحانی از خدمت رسانی بسیجیان استان به مناطق زلزله زده کرمانشاه خبر می‌دهد و می‌گوید: شش روستا تحویل بسیج سازندگی خراسان رضوی شده است که برای مرمت خانه‌ها به هم‌وطنانمان کمک کنیم.

 

خبری از حمایت مسئولان نیست

 

طبق اصل سه بندهای 12 و 13 قانون اساسی دولت موظف به حمایت از فعالان اردوهای جهادی است؛ اما مسئول سازندگی و کارآمدسازی بسیج دانشجویی خراسان رضوی معتقد است نه تنها این حمایت صورت نمی‌گیرد؛ بلکه در برخی موارد شاهد موازی‌کاری و عدم مدیریت واحد هستیم.

 

روحانی با تاکید بر اینکه هدف از فعالیت این مجموعه تقابل با دولت نیست، عنوان می‌کند: برخی از ارگان‌ها نه تنها همکاری نداشته، بلکه از اجرای برنامه‌های بسیج دانشجویی جلوگیری می‌کنند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۱۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی افزایش ۵ تا ۸ درجه‌ای دمای هوا در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، زهرا آهنگرزاده اظهار کرد: این روند افزایشی موجب افزایش پنج تا هشت درجه‌ای دما می‌شود که در مناطق جنوبی و شرقی محسوس تر خواهد بود.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: روز گذشته، بارش‌های پراکنده مناطق جنوبی خراسان رضوی را فرا گرفت که کاخک گناباد با ۶ و نیم میلیمتر بیشترین میزان بارش را به ثبت رسانده است.

وی تصریح کرد: وزش باد یکی دیگر از پدیده‌های غالب در استان است که در مناطق غربی با احتمال وقوع خسارت خواهد بود.

آهنگرزاده افزود: در شبانه روز گذشته، قوچان با چهار و سرخس با ۲۵ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان های استان بوده‌اند و در همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۱۲ تا ۱۹ درجه را به ثبت رسانده است.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی اضافه کرد: دمای فعلی مشهد ۲۰ درجه است که طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی امروز بین ۱۱ تا ۲۳ درجه در نوسان خواهد بود.

دیگر خبرها

  • بازگشایی محور کنارک- زرآباد به همت بسیج سازندگی+ فیلم
  • تجلیل از دندانپزشکان جهادگر در همدان
  • وزش باد در خراسان رضوی شدت می‌گیرد
  • فعالیت ۷۴۰ گروه جهادی در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد
  • پیش بینی وزش باد در خراسان رضوی
  • وزش باد در خراسان رضوی شدت می گیرد
  • فعالیت ۷۴۰ گروه جهادی در مناطق مختلف استان
  • پیش بینی افزایش ۵ تا ۸ درجه‌ای دمای هوا در خراسان رضوی
  • فعالیت هزارو ۵۷۲ گروه جهادی در نوروز و رمضان ۱۴۰۳
  • محرومیت‌زدایی سپاه با ۶۵ کیلومتر راه‌سازی در اردبیل