Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-19@06:19:26 GMT

صف طولانی اهدای خون به زلزله زدگان در ایجرود

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۵۱۷۶۰

صف طولانی اهدای خون به زلزله زدگان در ایجرود

شهروند ایجرودی با بیان اینکه کم ترین کاری که می تواند برای حادثه دیدگان زلزله غرب کشور انجام دهد اهدا خون است، گفت: هم وطنان ما بدانند که اگر مشکلی برای آن ها پیش آید همه ما در کنار هم هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مردم شهرستان ایجرود با حضور در پایگاه انتقال خون استان زنجان  برای نجات جان حادثه دیدگان  زلزله غرب کشور که نیازمند به این ماده حیاتی بودند، خون اهدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نبی اله امیری فرمانده پایگاه بسیج روستای چاپوق ایجرود امروز در گفت و گو با خبرنگار ایجرود خبر، با بیان اینکه 21 نفر از جوانان روستای چاپوق برای دلداری از حادثه دیدگان زلزله غرب کشور اقدام  به اهدا خون کردند، اظهار داشت: مردم این روستا علاوه بر جمع آوری کمکهای مردمی سعی کردند با کمترین کار در حد توان خود به مردم حادثه دیده بگویند که درکنار آن هاهستند.

 

وی با بیان اینکه گروه جهادگران روستای چاپوق برای کار جهادی در کرمانشاه آماده است، افزود: آنچه در توان داریم برای کمک به هم وطنانمان انجام می دهیم.

سجاد دوستی جوان 20 ساله ایجرودی هم که در پایگاه انتقال خون حضور داشت، هدف خود را از اهدا خون ابراز همدری با حادثه دیدگان می داند.

وی با اشاره بر اینکه این کمترین کمکی است که می تواند برای حادثه دیدگان انجام دهد، تصریح کرد: جوانان ایجرودی هر چه توان داشته باشند برای کمک بکار می برند چه پخت نان باشد و چه جمع آوری کمک های مردمی.

علی امیری با بیان اینکه ما هم مسلمانیم و ممکن است برای ما هم حادثه پیش آید، عنوان کرد:  همه مردم ایران اعضای یک خانواده هستند و  اگر مشکلی برای یکی از اعضا پیش بیاد همه اعضای خانواده را درگیر خود می کند و همه سعی می کنند به مشکل هم رسیدگی کنند.

میثم حبیبی دیگر شهروند ایجروی با تاکید بر اینکه دوست ندارد کسی که حادثه دیده از اینکه رنج دیگری داشته باشد و بتواند به جامعه برگردد اهدا خون کم ترین کاری بود که می توانست انجام دهد، ادامه داد: چو عضوی بدرد آورد روزگار دگر عضو ها را نماند قرار.

محمد معصومی با اشاره براینکه ما در روستای بیدگینه2500 نان برای حادثه دیدگان پختکردیم و وقتی شنیدم مردم کرمانشاه به خون احتیاج دارند سریع برای این کار اقدام کردک، افزود: تنها کاری که در توانم بود را برای کمک بکار گرفتم.

شهروند ایجرودی گفت: اهدا خون بهانه بود تا بگویم نه تنها مردم کرمانشاه بلکه مردم سرزمین من با ارزش ترین هستند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۱۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای ۲ دستگاه بیمارستانی پیشرفته به بیمارستان گراش

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، رئیس مرکز آموزشی درمانی امیرالمومنین علی علیه السلام گراش گفت: مرضیه عسگری بانوی خیر گراشی به یاد پدر و مادرش دو دستگاه بیمارستانی پیشرفته شامل دستگاه آزمایشگاهی ABG و اره استرنوم، به ارزش یک میلیارد تومان خریداری و به بیمارستان گراش اهدا کرد.

دکتر حسن سمیعی  افزود: دستگاه ABG کاربرد‌های آزمایشگاهی و دستگاه اره استرنوم برای عمل جراحی قلب باز کاربرد دارد.

او گفت: همچنین از محل پروژه‌ی وام بانک جهانی سه دستگاه میکروسکوپ تشخیص طبی پیشرفته مانیتوردار به ارزش ۲۲۰ میلیون تومان به بیمارستان گراش اهدا شد. 

 رئیس مرکز آموزشی درمانی امیرالمومنین گراش افزود: از کاربرد‌های این میکروسکوپ در زمینه‌ی پزشکی می‌توان به تشخیص بهتر نمونه‌های پاتولوژی به ویژه برای بیماران سرطانی و آنالیز خون و مایعات بدن اشاره کرد.

سمیعی گفت: این میکروسکوب‌ها با هزینه وزارت بهداشت خریداری و به صورت رایگان به بیمارستان اهدا شده است.

دیگر خبرها

  • اهدای ۴۵سری جهیزیه به نوعروسان سلماسی
  • اهدای مبلغ ۳۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان غیر عمد
  • اهدای ۵۰ هزار بسته حمایتی به خانواده آسیب دیدگان اجتماعی
  • امدادرسانی به حادثه دیدگان حادثه سقوط خودرو در بویراحمد
  • اعضای جوان مرگ مغزی از تربت حیدریه به ۳ بیمار اهدا شد
  • اهدای ۶۰ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند نهاوندی
  • اهدای ۲ دستگاه بیمارستانی پیشرفته به بیمارستان گراش
  • توزیع بسته‌های معیشتی مرزبانی فراجا به سیل زدگان سیستان
  • اهدای ۸۳ سری جهیزیه به نوعروسان در خوی
  • اهدای ۸۳ سری جهیزیه به نوعروسان خوی