Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک هزار و ۵۰۰ زائر اولی به مشهد مقدس اعزام می شوند .

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قزوین ، مدیر کل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف کشور در همایش یاوران وقف که با حضور مسئولان ، خادمان و واقفین استان در قزوین برگزار شد ، گفت : شنبه هفته آینده یک هزار و ۵۰۰ نفر زائر اولی که تاکنون به مشهد نرفتند به این سفر معنوی مشرف می شوند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت السلام ولی عادلی به ثبت نام ۳ هزار نفر در فراخوان سازمان اوقاف اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ظرفیت اعزام هزار و ۵۰۰ نفر فراهم است.
وی اضافه کرد: وقف ویژگی منحصر به فردی نسبت به سایر کارهای خیر است چرا که در طول زمان ماندگار است.
مدیر کل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان گفت: اگر کار خیری و وقفی که انجام می‌دهیم می‌خواهیم ماندگار باشد فرآیند قانونی و ثبتی آن را درست انجام دهیم که دستخوش تغییر قرار نگیرد.
وی افزود: در برخی از موقوفات افراد و مستاجرین حق و حقوقی دارند که گاهی آن را می‌فروشند اما حق موقوفه قابل انتقال و خرید و فروش نیست.
به گفته مدیر کل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان٬ نقل و انتقال به نفع موقوفه است که باعث درآمد می شود و این درآمد را می‌توان در راه موقوفه استفاده کرد.
عادلی با اشاره به احیای موقوفات گفت: در چندسال اخیر بنیاد توسعه و عمران و معاونت بهره برداری موقوفات تاسیس شده است که موقوفات قابل بازسازی را احیا میکنند که این امر سبب افزایش سهم موقوفه میشود.
وی افزود: یکی از کارهای ما نظارت بر اجرای واقف است و همه کارهای با نیت اجرای واقف صورت می‌گیرد مگر اینکه نیت اجرا غیر شرعی باشد.
به گفته عادلی٬ از سال ۸۷ تاکنون تعداد موقوفات افزایش داشته است و وقف بعد انقلاب با وقف قبل از انقلاب برابر است، کمیت وقف ممکن است نسبت به گذشته کم شده باشد اما از لحاظ تعداد و ارزش ریالی افزایش یافته است.

وی اضافه کرد :موکب هایی که در اربعین در مسیر کربلا بودند بعد از حادثه زلزله به کرمانشاه آمدند که نمونه کمک وقف به دولت است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین هم در این همایش گفت : وقف ثمره ماندگار و همیشه باقی است که بعد از مرگ حسنه آن به واقف می رسد.

حجت الاسلام غلامرضا عادل افزود : همواره باید در پی گره گشایی از مردم باشیم و دست نیازمندان را بگیریم و واقف کسی است که این کار را همواره انجام داده و می دهد.
وی گفت : واقف کسی است که در حوزه های مختلف احساس نیاز کرده است و با بخشیدن مال خود که سخت تر از بخشیدن جان است و واقف همواره در پی رفع این احساس نیاز است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان افزود : مردم به این سنت حسنه و ماندگار توجه بیشتری دارند، وقف می‌تواند در زمینه مالی به دولت کمک کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۱۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صیانت از موقوفات در اولویت کار اداره اوقاف باشد

محمد رسول مجیدی نژاد با بیان این مطلب که حفظ و مراقبت از موقوفات بایستی در دستور کار دستگاه‌های متولی قرار گیرد، گفت: بایستی نحوه کاربرد هر موقوفه در جهت انتفاع عموم مردم و مطابق نیت واقف باشد.

 سینا بنی اسد دادستان عمومی و انقلاب بخش ماهان نیز بر ادامه همکاری اداره اوقاف و امور خیریه با سیستم قضائی تاکید کرد و گفت: امید است با ادامه این هماهنگی در آینده شاهد کاهش جرایم از جمله تصرف عدوانی اراضی موقوفات عام و جلوگیری از دست اندازی اشخاص در اموال عمومی باشیم.

در دیدار رئیس اداره اوقاف و امور خیریه این شهر بارئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب بخش ماهان، به بررسی مشکلات حقوقی موقوفات عام و خاص پرداخته شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ثبت ۵۰ وقف جدید در آذربایجان شرقی از ابتدای سال جاری
  • ایجاد ظرفیت اسکان برای روزانه ۶۰ هزار زائر نوروزی در قم
  • اجرای طرح آرامش بهاری در ٨ بقعه متبرکه و امامزاده قوچان
  • درآمد ۱۲ میلیارد تومانی اوقاف مازندران از ۵۳ باغ موقوفی
  • ثبت ۱۷ وقف جدید در استان فارس
  • صیانت از موقوفات در اولویت کار اداره اوقاف باشد
  • اجرای طرح ضیافت الهی و آرامش بهاری در بقاع متبرکه
  • حدود هزار امامزاده میزبان محفل قرآنی
  • مراسم تحویل سال در بقاع متبرکه با حضور ۲میلیون زایر برگزار می شود
  • نشست خبری سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه