Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،خلیل مسیحی معاون فرهنگی و اجرایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان گفت : در این مرحله 23 قصه گوی هرمزگانی در بخش های مربیان ، آزاد ، پدربزرگ ها و مادربزرگ ها و نوجوانان رقابت می کنند.

وی افزود : از بین شرکت کنندگان هفت قصه گوی برتر به مرحله منطقه ای این جشنواره راه می یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی و اجرایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان گفت : پنج نفر از قصه گویان در بخش های مربیان ، آزاد ، نوجوانان ، پدربزرگ ها و مادربزرگ ها و دو نفر نیز در بخش فراگیر و رضوی به مرحله منطقه ای راه پیدا می کنند.

مسیحی گفت : برای این مرحله از جشنواره آثار 93 قصه گو دریافت شد که 23 نفر در مرحله استانی انتخاب شدند.

وی افزود : در بخش آزاد روحانیون ، معلمان ، دانشجویان ، اولیای تربیتی و والدین نیز می توانند شرکت کنند.

 این جشنوار تا عصر امروز ادامه دارد.

در هرمزگان 120 قصه گو فعالیت دارند که 86 نفر آنها در شهرستان ها و 34 نفر در بندرعباس هستند.

انتهای پیام/ف

آغاز مرحله استانی جشنواره قصه گویی 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۱۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ملی شباب الرضا(ع) ویژه استعدادیابی و تربیت قرآنی نوجوانان آغاز شد

کلاس‌های تخصصی تلاوت قرآن در سیزدهمین دوره ملی "شباب الرضا(ع)" به منظور استعدادیابی و آموزش قرآنی نوجوانان دختر و پسر فعالیت خود را آغاز کرد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، طرح ملی تلاوت «شباب الرضا (ع)» با برگزاری کلاس‌های تخصصی تلاوت قرآن در سراسر کشور آغاز شد.

سال 1391 بود که مؤسسه صراط به منظور کشف و پرورش استعدادهای قرآنی نوجوان در مشهد طرحی را راه‌اندازی کرد و این طرح پس از مدتی با حمایت معاونت قرآن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی، در کشور اجرا شد.

امروز بعد از گذشت 13 سال از آغاز طرح ملی تلاوت شباب الرضا (ع)، این طرح در سراسر کشور اجرا می‌شود.

 

فعالیت 27 بخش متنوع و 25 کشور در نمایشگاه قرآن امسال

 

مخاطبان این طرح قرآنی دختران 10 تا 15 سال و پسران 8 تا 15 سال هستند و در دوره‌های دو ساله در سه سبک منشاوی، مصطفی اسماعیل و عبدالباسط، استعدادیابی شده و در زمینه حفظ، مفاهیم قرآن و تلاوت در این طرح رشد کرده و به رده‌های بالاتر دست ارتقا پیدا می‌کنند.

قرآن‌آموزان برای فارغ‌التحصیل شدن در این طرح، باید طی 6 سال در این طرح حضور داشته و به نحو احسن فعالیت خود را انجام دهند. البته باید یادآوری کرد که در طول 13 سال گذشته هزاران نفر از این طرح فارغ‌التحصیل شده‌اند. تلاوت در این طرح نیز در سه سطح شامل مساجد و محلات، کشور و بین‌المللی برگزار می‌شود.

همچنین در کنار طرح‌های تلاوت، رقابت‌هایی برای قرآن‌آموزان طراحی شده است که «شوق تلاوت» نامیده می‌شود. در این طرح، استعدادهای قرآنی گرد هم جمع می‌شوند و آموزش آنها یکسان و منظم است.

این برنامه در قالب کشوری صورت می‌گیرد و تمام استعدادهای ویژه از استان‌های مختلف را شامل می‌شود. ضمن اینکه هر ساله تعدادی از این استعدادهای ویژه، بعد از رقابت، برای کسب جایزه و رشد بیشتر به عتبات عالیات و… سفر می‌کنند. همچنین این نخبگان ویژه برای ارائه تلاوت و ارتباط با جامعه قرآنی به کشورهای پاکستان، عراق، سوریه و لبنان نیز سفر خواهند کرد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • ثبت نام۱۰ اثر از هرمزگان در نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی
  • حمایت از تولیدات نوجوانان در فضای مجازی
  • فراخوان جشنواره «آسمون» اعلام شد
  • فراخوان جشنواره «آسمون» اعلام شد
  • بهترین بازیکن ایران و برزیل در لیست امیر
  • طرح ملی شباب الرضا(ع) ویژه استعدادیابی و تربیت قرآنی نوجوانان آغاز شد
  • بانوی والیبالیست بجنوردی به اردوی سوم تیم ملی نوجوانان دعوت شد
  • ۲۷ اجرا در پنجمین جشنواره استانی تئاتر خیابانی راه ابریشم
  • انتخاب تئاترهدهد از خراسان جنوبی، به عنوان اثر برتر کشوری
  • جشنواره کتابخوانی رضوی بزرگترین رویداد کتاب‌محور کشور است