Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبری که اما دست به دست بین رسانه‌ها می‌چرخد حاکی از ممنوع شدن ورود آیفون X به ایران از سوی مسافرین است. خبری که با تحقیقات تیم دیجیاتو مشخص شد صرفا یک بازی با کلمات در رسانه‌ است و صحت ندارد.
 
در قدم اول در گفتگو با روابط عمومی ستاد قاچاق کالا و ارز، وی از ارائه بیانیه یا خبری از سوی این ستاد مبنی بر ممنوع بودن ورود آیفون X اپل برای مسافرین اظهار بی‌اطلاعی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپس با «احمدخانی»، مدیرکل روابط عمومی گمرک کشور گفتگو کردیم که او هم از شیطنت رسانه‌ها درباره نشر این خبر گلایه کرد. او به دیجیاتو گفت:
 
    «بخش‌نامه‌ای هم در این مورد منتشر شده که در آن درباره ممنوعیت ورود مدل آیفون X از سوی مسافرین حرفی به میان نیامده است. در گمرک ما به مدل‌ها کاری نداریم و طبق دستوری که داده شده هر مسافر، صرفا 1 دستگاه موبایل آکبند بدون اخذ مجوز ثبت سفارش اجازه وارد کردن به کشور را دارد که البته برای اجرای عدالت و عدم تضعیف حقوق واردکنندگان تجاری، دو برابر حقوقی ورودی گمرک کالا از مسافر دریافت می‌شود.»

 
وی خاطر نشان کرد که گمرک کشور تمام شرایط را بررسی کرده و برای همه موارد تمهیداتی تدارک دیده است. او با ذکر مثالی بیشتر مسئله را شفاف می‌کند:شاید فردی موبایلی را خریده باشد و به ایران به منظور کادو و هدیه آورده باشد و مدلی که خریداری شده ناگهان به طرح رجیستری راه پیدا کند. در این حالت او اطمینان خاطر داد که هر موبایلی که با پرداخت عوارضش وارد کشور شد، کد شناسه IMEI آن به بانک اطلاعاتی همتا به منظور قرار گیری در لیست موبایل‌های قانونی وارد شده فرستاده می‌شود و مشکلی در دریافت خدمات اپراتوری نخواهد داشت.
 
احمدخانی تاکید می‌کند تنها راه ارتباطی رسمی و موثق گمرک با مردم کانال خبری این سازمان است که همه موارد در آن به طور مفصل گزارش داده می‌شود. وی خاطر نشان کرد که دسترسی به اطلاعات نوع ارز و قیمت ارزی که بر مبنای آن حقوق ورودی در گمرک اخذ شده از طریق وبگاه رسمی گمرک در دسترس مشتریان قرار گرفته و مشتریان با استعلام کد شناسه بین المللی می‌توانند به این اطلاعات دسترسی پیدا کنند.   دیجیاتو

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۱۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عصرانه خبری شهرهای ایران در سوم اردیبهشت‌

در این بسته خبری از شب‌های شهر کرمان روشن‌تر می‌شود تا هدف‌گذاری شهرداری تهران برای توسعه بوستان‌ها و تزریق اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل عمومی مشهد آغاز شد را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای ایران در عرصه‌های مختلف عمرانی و فرهنگی شاهد رویدادهای مهمی بود، در این بسته خبری ایمنا، (کوتاه از شهرهای ایران) سرفصل مهمترین رویدادهای خبری این حوزه را مرور می‌کنیم.

شب‌های شهر کرمان روشن‌تر می‌شود

محسن تویسرکانی، شهردار کرمان گفت: بحث روشنایی شهر کرمان همواره دغدغه بوده است، جلسات متعددی با متولیان و مدیران برق برگزار شده و همواره پای کار آمدند؛ قراردادی نیز درباره روشنایی رینگ (کمربندی) شهر بود که به دلیل ناتوانی پیمانکار در تأمین موارد مورد نیاز، فرصتی به آن‌ها داده شد.

۲۰۰ میوه‌فروش سیار در شمال خرم آباد ساماندهی شدند

داریوش بارانی بیرانوند، شهردار خرم آباد گفت: ۲۰۰ میوه فروش سیار در منطقه «دره گرم» واقع در شمال خرم آباد ساماندهی شدند.

خط کامل ۳۰۰ تنی بازیافت زباله برای کارخانه کمپوست شهرداری تبریز خریداری می‌شود

حبیبه هراتی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز با بیان اینکه سرانه تولید زباله در این کلانشهر روزانه ۶۳۰ گرم است، گفت: کارخانه کمپوست شهرداری تبریز در زمان کنونی دارای ظرفیت بازیافت روزانه ۵۰۰ تن زباله است و بر اساس برنامه ریزی انجام شده تلاش می‌شود این ظرفیت به ۸۰۰ تن در روز افزایش پیدا کند.

شهر آفتاب مناسب برگزاری نمایشگاه کتاب نیست

علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در محل مصلی به رغم مخالفت‌ها به دلیل ایجاد ترافیک و تشدید آلودگی هوای پایتخت، گفت: مساحت و امکانات موجود در نمایشگاه آفتاب پاسخگوی برگزاری نمایشگاه مهم و گسترده‌ای چون نمایشگاه کتاب نیست.

هزینه‌کرد شهرداری مشهد بدون ابلاغ بودجه، غیرقانونی است

موسی‌الرضا حاجی بگلو، عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: هیئت تطبیق فرمانداری به بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری ایرادی وارد کرده که این بودجه ابلاغ نشده از این رو هزینه کرد شهرداری بدون ابلاغ بودجه غیرقانونی است.

تزریق اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل عمومی مشهد آغاز شد

حسن موحدیان، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد از تزریق اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد با اختصاص ۵۹ دستگاه اتوبوس به این کلانشهر خبر داد.

تولید مشارکتی خودروی برقی عمومی، اولویت نخست شهرداری پایتخت

نوید خاصه باف، مدیرکل سازمان امور مشارکت‌های مردمی و سرمایه‌گذاری شهرداری تهران، گفت: در سال جدید تولید مشارکتی اتوبوس و تاکسی برقی در داخل برای حوزه حمل و نقل عمومی پایتخت در اولویت اول قرار دارد.

هدف‌گذاری شهرداری تهران برای توسعه بوستان‌ها از محل اخذ عوارض شهری

علی محمد مختاری، مدیرعامل سازمان بوستان‌های شهرداری تهران در تشریح توسعه فضای سبز و افزایش و گسترش فضای سبز در شهر گفت: برابر دستور شهردار در مناطق کم برخوردار در حوزه فضای سبز با توجه به وجود بافت فشرده مسکونی از حساب مخصوص اخذ عوارض، حفظ و گسترش فضای سبز و قطع درختان در جهت تملک و احداث بوستان اقدام می‌شود.

شهرداری عملیات اصلاح و راه‌اندازی پله برقی‌های معیوب کلانشهر کرمانشاه را آغاز کرد

نادر نوروزی، شهردار کرمانشاه گفت: عملیات راه‌اندازی مجدد پل‌های مکانیزه کلانشهر کرمانشاه و تعمیر و راه‌اندازی سه پله برقی عابر پیاده با اعتباری بیش از ۱۴ میلیارد ریال پس از دستور شهردار توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه آغاز شد.

کد خبر 746938

دیگر خبرها

  • ◄ بحران رانندگان عمومی جدی شد/ کوچ رانندگان سواری کرایه بین شهری از این شغل
  • ورود ماشین‌ های ایرانی به آذربایجان محدود شد/​ مرزهای مسافری هنوز بسته است
  • بانک مرکزی مسئول قیمت نهایی کالا‌ها نیست
  • عصرانه خبری شهرهای ایران در سوم اردیبهشت‌
  • هشدار درباره تزریق بوتاکس‌های خارجی
  • صادرات ۲۸۶ میلیون دلاری ایران به پاکستان در ۳ ماه
  • بلاتکلیفی ۲۰۰۰ خودروی برقی وارداتی
  • اطلاعیه روابط عمومی راه آهن؛ هیچ قطار تجاری ترانزیتی از سوی کشور افغانستان وارد محدوده ریلی ایران نشده است
  • خداحافظی دیوید تیلور از تشک کشتی و ورود به MMA؛ خبری از پایان طلایی نیست!
  • ارز خودرو کجا رفت؟