Web Analytics Made Easy - Statcounter

ملارد- استاندار تهران در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران گفت: رفع آسیب های اجتماعی در استان تهران به طور جدی پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین مقیمی پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران با کمیته برنامه ریزی ملارد، که با حضور معاونان استاندار، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و جمع دیگری از مسؤولان استانی در فرمانداری ملارد برگزار شد، طی سخنانی گفت: امروز تمام مباحث حاشیه ای را به کنار گذاشته و در پی حل مشکلات مردم ملارد هستیم و در این راه همراهی نخبگان و مسئولان یک ضرورت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن تاکید بر کاهش آسیب های اجتماعی استان تهران افزود: این یک تکلیف شرعی است که باید با هم دلی و همیاری درصدد حل آن برآییم، در شهرستان ملارد با مواردی در زمینه آسیب‌های اجتماعی روبرو هستیم که باید با توجه به شرایط جامعه مواردی همچون مشاوره‌های قبل ازدواج و... با جدیت مورد توجه قرار گیرد.

استاندار تهران سپس بر حضور مدیران در جلسات برگزار شده تاکید کرد و گفت: اگر شخصی در این جلسات شرکت نکند، بهتر است در مسئولیت او تجدید نظر کنیم، چرا که هر تصمیمی که امروز گرفته می شود، تا ۴ سال دیگر هدف اجرایی در شهرستان ملارد خواهد بود.

 مقیمی سپس میزان بی سوادی ملارد را غیر متعارف دانست و گفت: ملارد بالغ بر ۲۶ درصد بی سواد دارد، که اگر این آمار صحیح باشد نیازمند توجه جدی و تلاش برای کم کردن درصد بی سوادی است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۱۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مراکز جدید فرآهنگ برای سالمندان در سال آینده

به گزارش خبرگزار، مهر حمید صاحب مدیرکل سلامت شهرداری تهران در آخرین نشست شورای سالمندی تهران که با حضور اعضای شورای سالمندی تهران در ساختمان معاونت اجتماعی شهرداری برگزار شد، گفت: مسیر سالمندی ما بسیار شتابان حرکت می‌کند با این حال، زیر ساخت‌ها ما در حوزه‌های مختلف کالبدی، فرهنگی و اجتماعی آماده نیست. نبود این آمادگی می‌تواند برای جامعه در آینده تبعات جدی در پی داشته باشد.

وی اضافه کرد: آمارها نشان می‌دهد در فاصله سال‌های ۱۳۵۵ تا ۱۳۷۰ با موضوع بیش‌زایی جمعیت در جامعه رو به رو بودیم. بخشی از این افراد در سال ۱۴۱۰ سالمند خواهند شد و در سال ۱۴۳۰ تمام افرادی که در طول این سال‌ها به دنیا آمده‌اند سالمند می‌شوند. در چنین زمانی بدون تردید با تبعات فرهنگی و اجتماعی این حجم از ورودی افراد سالمند رو به رو خواهیم شد که باید برای آن زمان آماده باشیم.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران با بیان اینکه مناطق ۳ و ۶ و ۲ سالمندترین مناطق تهران بر اساس پایش سال ۹۵ هستند، گفت: با توجه به اینکه از سال ۹۵ تاکنون سر شمارش نفوس و مسکن در کشور انجام نشده است، قطعاً نرخ سالمندی در تهران و مناطق آن بالاتر از آماری است که اکنون در اختیار داریم.

صاحب از وقوع پدیده سالمند تنها و منزوی در پایتخت خبر داد و افزود: ۱۰ درصد جامعه سالمندی درگیر تنهایی هستند و در انزوا زندگی می‌کنند.گزارش‌هایی که دریافت می‌کنیم از رفتار نامناسب برخی با سالمندان حکایت می‌کند که اصلاح این روند نیازمند اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی برای همه اقشار مرتبط با سالمندان است.

فرآهنگ‌ها در تهران بیشتر می‌شود

مدیرکل سلامت شهرداری تهران در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌های اداره کل سلامت در حوزه سالمندی تهران اشاره کرد و گفت: اکنون یک مرکز فرآهنگ فعالیت خود را در تهران آغاز و یک مرکز دیگر نیز تا قبل از سال جدید فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. پیش بینی می‌شود مراکز فرآهنگ مناطق ۱۱،۱۴ ُ ۱۵، ۱۶ و ۲۰ نیز در سال آینده آغاز به کار کند.

صاحب با بیان اینکه شهرداری موفق شد مراکز توانمندسازی سالمندان را ایجاد کرده است گفت: این مراکز حلقه مفقوده خدمات به سالمندان کشور است و امیدواریم هر محله در آینده ۱ تا ۲ مرکز را با محوریت مسائل فرهنگی و اجتماعی داشته باشد تا سالمند بخواهد، بداند و بتواند که چگونه از خود مراقبت کنند را پیدا کنند.

وی تاکید کرد: در تلاش هستیم در این مراکز سواد سلامت را در افراد جهان دیده ارتقا دهیم و به گونه‌ای عمل شود که افراد از نظر جسمی و شناختی شادتر از قبل باشند. صاحب به اجرای چند برنامه بزرگ در حوزه سالمندی تهران برای نخستین بار در پایتخت خبر داد و گفت: برگزاری رویداد دورهمی یاد ایام با شرکت ۱۱ هزار سالمند، اجرای جشنواره بازی‌های نشاط سالمندی با شرکت ۲۱ هزار سالمند در رشته‌های مختلف ورزشی و نیز رویداد گنجینه‌های شهر در ۷ حوزه هنری ارسال ۱۲ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره از جمله رویدادهایی است که در یک سال گذشته در حوزه سالمندی اجرا و برگزار شده است.

وی اضافه کرد: برگزاری رویداد دوشنبه‌های سالمندی در سطح محله‌های پایتخت در بوستان‌ها و سراهای محله نیز از دیگر اقداماتی بوده است که در سال گذشته اجرا و با استقبال بالای سالمندان تهرانی رو به رو شده است.

دبیر شورای سالمندان تهران بر اهمیت مداخله مردم در اجرای برنامه‌های مدیریت شهری تاکید کرد و گفت: به دنبال این هستیم که کانون‌های سالمندان در تهران فعال‌تر شوند و با مشارکت مردم برنامه‌های مرتبط با هر قشر را اجرا کنیم تا افراد انگیزه مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی را بیش از گذشته پیدا کنند.

دبیر شورای سالمندان تهران با بیان اینکه یک میلیون ۳۰۰ هزار سالمند در تهران داریم، اظهار داشت: مردم را باید برای خود مردم بسیج کنیم و وظیفه ما سازماندهی، جهت دهی و پشتیبانی از افراد است و این موضوع اکنون در حال پیگیری است.

کد خبر 6056231

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت سواحل برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی
  • فرمانداری بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری تهران را تایید کرد
  • اهدای ۵۰ هزار بسته حمایتی به خانواده آسیب دیدگان اجتماعی
  • آموزش‌وپرورش برای ترک تحصیل دانش‌آموزان برنامه مدون ارائه دهد
  • برگزاری کنگره شهدای استان تهران تاثیرات خوبی در جامعه خواهد داشت
  • برگزاری دهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران
  • برنامه‌ریزی برای ارتقای سلامت اجتماعی سالمندان در استان بوشهر
  • سرپرست ستاد راهبری و نظارت فرهنگی و اجتماعی منصوب شد
  • افتتاح مراکز جدید فرآهنگ برای سالمندان در سال آینده
  • سفر به بندرعباس از برنامه ریزی تا خرید بلیط و رزرو هتل