Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@02:02:47 GMT

25 درصد از مراکز درمانی در کشور موقوفه ای هستند

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۵۱۸۲۹

25 درصد از مراکز درمانی در کشور موقوفه ای هستند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل اسناد و امور ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه کشورگفت: بیش از یک هزار و 400 بیمارستان و درمانگاه و مراکز پزشکی در کشور، معادل 25 درصد به صورت موقوفه ای اداره می شود.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام حسین اژدری روز چهارشنبه در همایش یاوران وقف و وقف و رسانه در خراسان شمالی اظهارکرد: وقف در تمام زمینه ها و به خصوص در زمینه معیشت، سلامت و تربیت حرفی برای گفتن دارد، اگر حق موقوفات از جانب مردم و دولت داده شود می توان بسیاری از مشکلات موجود در جامعه را مرتفع کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به راه اندزی وقف مشارکتی در جامعه افزود: انسان به تنهایی نمی تواند وقف عظیمی انجام دهد اما به شکل مشارکتی و سهامی می توان این مهم را محقق ساخت، اکنون در کشور چند بیمارستان پیشگیری از بیماری سرطان توسط سازمان اوقاف و امور خیریه با وقف مشارکتی هدایت می شود.
وی با بیان اینکه اوقاف و امور خیریه در موضوع علم و فناوری، دانشگاه و پردیس فناوری نیز وارده شده است اظهارکرد: مساله وقف یک سنت باعظمتی است که از دوران گذشته در میان مردم بوده است و پشتوانه والای قرآنی دارد.
بیش از 2 هزار و 500 بقعه در کشور فعالیت های فرهنگی انجام می دهند
حجت الاسلام اژدری با ذکر اینکه امروز بقاع متبرکه مراکزی برای آرامش مردم و قطب فرهنگی بزرگ هستند گفت: امروز بیش از 2 هزار و 500 بقعه در کشور فعالیت های فرهنگی انجام می دهند.
وی افزود: بقعه امام زاده سید عباس بن موسی بن جعفر(ع) مرکز خراسان شمالی می تواند بزرگترین میدان مذهبی و تفریحی و مرکزی برای برگزاری تمام مراسمات در این استان باشد.
حجت الاسلام اژدری بیان کرد: بقعه امام زاده سید عباس(ع) با این تعداد شهیدی که در کنار آن وجود دارد، بقعه ای از نور است.
وی در ادامه اظهارکرد: باید به مساله وقف نگرش اقتصادی داشته باشیم، پویایی وقف موضوع بسیار مهمی است، ما در ایجاد اشتغال و اقتصاد مقاومتی می توانیم از مساله وقف بیشترین استفاده را داشته باشیم.
مدیرکل اسناد و امور ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه کشورگفت: وقف متعلق به همه مردم است و ارگان خاصی نمی تواند ادعا کند که موقوفات از آن آنها است.
وی توضیح داد: شبهه ای در میان مردم درباره وقف وجود دارد که عنوان می شود که ممکن است اوقاف قسمتی از درآمد موقوفات را بردارد در حالیکه این حرف غلط است، ما تصدی گری به این نحو را قبول نداریم.
*60 درصد از موقوفات در سطح کشور مربوط به روضه خوانی و اهل بیت(ع) است
وی با بیان اینکه 60 درصد از موقوفات در سطح کشور مربوط به روضه خوانی و عزاداری برای اهل بیت(ع) است
گفت: وقف برای امام حسین(ع) واجب و باید باشد اما ما به موقوفاتی با نیات روز احتیاج داریم تا بخشی از مشکلات را مانند مشکل مسکن و جهیزیه جوانان بتوانیم در جامعه حل کنیم.
حجت الاسلام اژدری با ذکر اینکه خیران باید در این راستا و با این نیات وقف ایجاد کنند بیان کرد: اکنون بیش از 180 هزار موقوفه و یک میلیون و 300 هزار رقبه در سطح کشور به ثبت رسیده است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی ???? @IRNABOJNURD پیگیری کنید.
ع/ 6042 انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۱۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه

نشست خبری حجت الاسلام غلامرضا عادل، سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه با حضور اصحاب رسانه در محل این سازمان برگزار شد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3055640 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • ثبت ۵۰ وقف جدید در آذربایجان شرقی از ابتدای سال جاری
  • فعالیت بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی خوزستان در نوروز
  • ۴۵ امامزاده استان یزد مجری طرح آرامش بهاری هستند
  • امضاء تفاهم نامه همکاری مشترک بین اوقاف با دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری تهران و بنیاد تعاون ارتش
  • ثبت ۱۷ وقف جدید در استان فارس
  • صیانت از موقوفات در اولویت کار اداره اوقاف باشد
  • تشکیل تیم‌های نظارت بر عملکرد مراکز درمانی
  • نشست خبری سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه
  • پیش‌بینی حضور بیش از یک میلیون نفری مردم در امامزاده‌ها در لحظه تحویل سال
  • ۳۰ درصد از پذیرش پزشکان از طریق نظام ارجاع خواهد بود