Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-03-19@09:56:08 GMT

«یتیم‌خانه ایران» به انگلیس رفت

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۵۱۸۴۸

«یتیم‌خانه ایران» به انگلیس رفت

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی «یتیم خانه ایران»، فیلم سینمایی «یتیم خانه ایران» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی، به همت ایرانیان مقیم لندن، در ایمپریال کالج این شهر به نمایش درآمد.

احمد نجاران، مسئول این برنامه و عضو انجمن ایرانیان «ایمپریال کالج لندن» درین‌باره گفت: در یک سال و نیم اخیر، فیلم‌های سینمایی مختلفی همچون آرگو و سیصد در «ایمپریال کالج لندن» اکران شده بود که تصویری خشن، جنگ طلب و مرتجع از جامعه ایران را برای جهانیان به نمایش می‌گذارد، با توجه به این موضوع جای اکران فیلم فاخر ایرانی که دارای عقبه تاریخی باشد و تصویری درست و روشن از کشور نشان بدهد خالی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عضو انجمن ایرانیان «ایمپریال کالج لندن» بیان کرد: نخستین هدف از اکران این فیلم سینمایی، ارائه این اثر برای ایرانیان مقیم خارج از کشور بود، زیرا همانگونه که در فیلم بیان می شود «یتیم خانه ایران» بازگوکننده واقعه ای است که حتی یک صفحه از آن در کتاب های تاریخی نیامده است.

وی توضیح داد: «ایمپریال کالج لندن» در روز سه شنبه هفتم نوامبر میزبان نمایش فیلم سینمایی «یتیم خانه ایران» بود که با توجه به اینکه بیش از نیمی از دانشجویان این دانشگاه را خارجی ها تشکیل می دهند نمایش فیلم و یا برگزاری برنامه های فرهنگی در این دانشگاه از بازتاب های جهانی فراوانی برخوردار است.

این فعال فرهنگی افزود: انتخاب تاریخ هفتم نوامبر برای اکران فیلم «یتیم خانه ایران» هم به علت سخنرانی ترامپ و استفاده او از واژه جعلی برای خلیج فارس و همینطور تروریست خطاب کردن ملت ایران بود که در آن زمان انگلستان تلاش کرد نقش پلیس خوب را بازی کند و با انتشار اسنادی بر لزوم به کار بردن واژه خلیج فارس تاکید کرد.

وی با اشاره به همکاری «ایمپریال کالج یونیون» و «دپارتمان مهندسی شیمی» برای نمایش این فیلم خاطرنشان کرد: در مورد پوستر تبلیغاتی اکران این برنامه نیز عبارتی از فیلم درباره استعمارگری انگلیس با عنوان «روباه پیر استعمار چه زمانی از کشتن راضی می‌شود؟ یک سال، دو سال، صد سال، دویست سال. چه زمانی؟» کار کرده بودیم، در این پوستر به زخم‌هایی که ملت ایران از کشورهای غربی برداشته و هیچگاه خوب نشده، اشاره کردیم.

نجاران ادامه داد: دیگر اقدام انجام گرفته در حاشیه نمایش این فیلم سینمایی اهدای آن به دانشجویان انگلستان، نیجریه، چین و یونان بود و از آنها خواستیم بعد از تماشای «یتیم خانه ایران» نظراتشان را به ما انتقال دهند.

نجاران یادآور شد: اکران این فیلم سینمایی نه تنها نخستین نمایش «یتیم خانه ایران» در شهر لندن بود، بلکه اولین گردهمایی برگزار شده توسط انجمن ایرانیان کالج سلطنتی لندن است که با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در لزوم آتش به اختیار بودن جوانان در انجام فعالیت های فرهنگی برنامه ریزی و انجام شد و در حال حاضر، برنامه‌ریزی کردیم تا هم اکران بزرگ‌تری برای این فیلم و با تنوع بیشتری از مردم کشور انگلستان داشته باشیم وهم فیلم را به دانشجویان خارجی مقیم این کشور برسانیم.

وی در پایان اظهار داشت: از دوستان و همکاران خود در جشنواره مردمی فیلم عمار برای در اختیار گذاشتن نسخه انگلیسی و زیرنویس شده این فیلم سینمایی تشکر می‌کنیم.

یتیم خانه ایران ابوالقاسم سالبی لندن جشنواره عمار

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۱۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض به حضور اسراییل در رقابت یوروویژن/ نمایش پخش نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، سالن سینما ریو که با سازمان یوروویژن پارتی لندن هر سال برنامه‌ای ویژه برای نمایش فینال مسابقه آواز یوروویژن در لندن برگزار می‌کنند، اعلام کردند به دلیل حضور اسراییل در این رقابت، برنامه را لغو می‌کنند.

سینما ریو در بیانیه‌ای که در ایکس منتشر کرد، گفت: پس از بحث و گفت‌وگو با برگزارکنندگان یوروویژن پارتی لندن، ما به طور جمعی تصمیم گرفتیم که فینال بزرگ مسابقه آواز یوروویژن امسال را تا زمانی که اسراییل در رقابت باقی بماند، نشان ندهیم.

در ادامه آمده است: ما به شدت بر این باور هستیم که مسابقه آواز یوروویژن این قدرت را دارد که مردم را در سراسر جهان گرد هم آورد، و تنها وقتی ارزش‌های اصلی آن شامل فراگیری، برابری و جهان‌شمولی مطرح باشد، می‌تواند یک نیروی واقعی برای خیر باشد. با در نظر گرفتن شعار خاص خود، امیدواریم به زودی همه ما بتوانیم دوباره با موسیقی متحد شویم.

همچنین تاکید شده است: ما به سازماندهی رویدادهایی برای جمع‌آوری کمک‌های مالی برای خیریه‌هایی که از آنها حمایت می کنیم، از جمله پزشکان بدون مرز و کمک‌های پزشکی برای فلسطین ادامه خواهیم داد.

یوروویژن پارتی لندن هم تایید کرد که پس از بررسی این موضوع با سینما ریو و هیات امنای آن، تصمیم گرفته است فینال بزرگ مسابقه آواز یوروویژن را نمایش ندهد.

در بیانیه آن‌ها نیز آمده است که رقابت آواز یوروویژن برای گردهم آوردن مردم در سراسر برگزار می‌شود و وقتی ارزش‌های اصلی آن رعایت نشود، یک نیروی واقعی برای خیر نخواهد بود.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که ۴۰۰ نفر از چهره‌های مشهور و مدیران صنعت موسیقی در نامه‌ای سرگشاده از شرکت اسراییل در رقابت امسال حمایت کردند.

فینال مسابقه آواز یوروویژن ۲۰۲۴ در روزهای ۹، ۱۱ و ۱۳ می (۲۰، ۲۲ و ۲۴ اردیبهشت) در مالمو آرنا سوئد برگزار خواهد شد. این مسابقه توسط اتحادیه رادیو و تلویزیون اروپا، اتحاد رسانه‌های خدمات عمومی، با نمایندگی بیش از ۱۰۰ سازمان عضو در ۵۶ کشور و ۳۴ عضو دیگر در آسیا، آفریقا، استرالیا و آمریکا برگزار می شود.

کد خبر 6057019

دیگر خبرها

  • پوستر «آسمان غرب» رونمایی شد/ برای مردمت بجنگ!
  • رکورد شکنی فیلم فسیل در اکران آنلاین
  • پادشاه انگلیس مرد؟ | واکنش لندن
  • رقم چشم‌گیر فروش «فسیل» در اکران آنلاین
  • «فسیل» در اکران آنلاین چقدر فروخته است؟
  • سینمای ایران به طرحی نو نیاز دارد
  • واکنش علی کفاشیان به اکران فیلم پرویز خان
  • چلسی - لسترسیتی؛ ترکیب رسمی
  • نگاهی گذرا به عملکرد سازمان سینمایی
  • اعتراض به حضور اسراییل در رقابت یوروویژن/ نمایش پخش نمی‌شود