Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-03-28@18:54:20 GMT

حریم گسل های شهر تهران مشخص شد

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۵۱۸۵۴

حریم گسل های شهر تهران مشخص شد

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ «علی بیت اللهی» روز چهارشنبه در همایش یکروزه یافته های تیم اعزامی مرکز تحقیقات راه و شهرسازی به منطقه زلزله زده کرمانشاه و سرپل ذهاب ،افزود: با مذاکراتی که سازمان برنامه و بودجه در جریان است، تلاش شده برای 18 کلانشهر با جمعیت بالای 200 هزار نفر ردیف بودجه ای اختصاص یابد تا بتوان حریم گسل ها در این شهرها را اعمال کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اظهار داشت: اختصاص یافتن این بودجه کمک خواهد کرد بتوانیم در این 18کلانشهر حریم گسل ها را بدرستی مشخص کنیم.

به گفته وی، اکنون حریم گسل ها در شهرهای کرمان،کرج، مشهد، و تبریز در حال مشخص شدن است و بزودی این کار به پایان خواهد رسید.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۱۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوربین بر روی لباس نیرو‌های شهربان و حریم بان/ هوشمندسازی تخلفات در حریم را کاهش می‌دهد+ فیلم

در حال حاضر حدود هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربع حریم شهر تهران است که شهرداری تلاش می‌کند این رقم را به هزار و ۷۰۰ کیلومتر مربع برساند.

 باتوجه به اینکه از محدوده حریم با عنوان تنفس‌گاه شهر یاد می‌شود در واقع میراثی برای آیندگان است که ضرورت صیانت از حریم را دو چندان می‌کند.

در سال‌های گذشته این موضوع مورد توجه قرار نگرفته و موجب شده افرادی از این موضوع سوء استفاده کنند و اقدام به ساخت‌وساز‌های غیرمجاز کردند.

مقابله و تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز اقدام خوب مدیریت شهری بود که در سال گذشته به صورت جدی انجام شد و حدود ۱۹۹ هزار متر از تخلفات صورت گرفته در حریم شهر تهران تخریب شدند.

اواخر سال گذشته خبر رسید که برای صیانت از حریم تهران و نیروهای شهرداری لباس های نیروهای شرکت شهربان و حریم بان که وظیفه مقابله با تخلفات در حریم را برعهده دارند مجهز به دوربین البسه شده که برای اطلاع از جزئیات این موضوع با مسعود رنجبریان مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران گفت و گو کردیم.

مسعود رنجبریان مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: حدود ۴۵۰ اکیپ نیرو‌های شهربان و حریم بان در شهر تهران فعال هستند که شامل یک راننده، یک سر اکیپ و یک نیروی اجرایی است.

وی افزود: این اکیپ‌ها که به وسیله خودروی دو کابین جابه‌جا می‌شوند و مجهز شدند به دوربین خودرویی تا بتوانند قسمت روبرو، پشت و جانب راست و چپ را به صورت تصویری برداشت کنند.

رنجبریان گفت گفت: دو نیرو در اکیپ هم مجهز به دوربین هستند به این صورت که دوربین سر اکیپ به صورت آنلاین و نیروی اجرایی به صورت افلاین کار برداشت را انجام می‌دهد.

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران گفت: این کار در حال حاضر به صورت آزمایشی در دو منطقه ۱۴ و ۲۱ تهران فعال است و قرار شده تا پایان فروردین ماه این کار به صورت رسمی عملیاتی شود، اما در مرحله آزمایشی خروجی کار به کارگروه مشخص شده منتقل می‌شود.

وی اظهار کرد: کارگروه مورد نظر بررسی‌های لازم را انجام می‌دهند و امیدواریم در سال ۱۴۰۳ تمام اکیپ‌های شهر تهران به دوربین البسه مجهز شوند.

رنجبریان با بیام اینکه مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز در حریم تهران بسیار اهمیت دارد گفت: برای صیانت از این موضوع به سمت هوشمندسازی رفتیم و استنباط ما این است اگر هوشمندسازی به صورت کامل انجام شود سطح تخلفات در حریم شهر تهران به شدت کاهش پیدا می‌کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • بخشی از درآمد معدنی در یزد به ورزش اختصاص می‎یابد/سهم ورزش از بودجه استان افزایش می‌یابد
  • بخشی از درآمد معدنی در استان به ورزش اختصاص می‎یابد/سهم ورزش از بودجه استان افزایش می‌یابد
  • اختصاص بودجه مرمت مسجد سید از سوی میراث فرهنگی و شهرداری اصفهان
  • رصد هوشمند حریم شهر تهران در سال جدید
  • ترمیم و نگهداری پل‌های تاریخی اصفهان با کمک شهرداری/ اختصاص بودجه برای مرمت مسجدسید
  • مرمت و نگهداری پل‌های تاریخی اصفهان با کمک شهرداری/ اختصاص بودجه برای مرمت مسجدسید
  • دوربین بر روی لباس نیرو‌های شهربان و حریم بان/ هوشمندسازی تخلفات در حریم را کاهش می‌دهد+ فیلم
  • اختصاص ۱۰۰ همت تسهیلات قرض الحسنه با هدف حمایت از تولید
  • پیشرفت تکنولوژی هزینه تحقیق را ارزان‌تر می‌کند/ اختصاص بودجه برای بروز رسانی تجهیزات به دانشگاه‌ها
  • اختصاص ۱۰۰ همت تسهیلات قرض‌الحسنه با هدف حمایت از تولید