Web Analytics Made Easy - Statcounter

همدان - ایرنا - بعد از وقوع زمین لرزه سهمگین اخیر در غرب کشور، جلسه فوق العاده شورای هماهنگی مدیریت بحران همدان تشکیل و هماهنگی لازم برای اعزام نیرو، خودرو، تجهیزات، اقلام امدادی به مناطق آسیب دیده کرمانشاه صورت گرفت.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، زمین لرزه شدیدی ساعت 21:48 شامگاه یکشنبه 21 آبان سالجاری با قدرت 7.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

3 درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) در ژرفای 9.33 کیلومتری زمین استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند.
این زمین لرزه که کانون آن جنوب حلبچه عراق نزدیک مرزهای استان کرمانشاه گزارش شد، زیان ها و آسیب های زیادی به بار آورده است و با توجه به معین بودن استان همدان جلسه فوق العاده شورای هماهنگی مدیریت بحران همدان تشکیل و هماهنگی لازم برای اعزام نیرو، خودرو، تجهیزات، اقلام امدادی به مناطق آسیب دیده کرمانشاه صورت گرفت.
همچنین جمعی از مدیران اجرایی با حضور استاندار همدان در منطقه سرپل ذهاب و ازگله حضور یافته و از نحوه امدادرسانی و عملکرد تیم های امدادی استان بازدید کردند.

**پذیرش 134 مصدوم زلزله در همدان
مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان در تبیین خدمات انجام شده در این ارتباط به ایرنا، گفت: 134 تن از مصدومان زلزله استان کرمانشاه در چندین مرحله با آمبولانس و اتوبوس آمبولانس به بیمارستان های این استان منتقل و بستری شدند.
علیمردان طالبی اضافه کرد: پس از وقوع زلزله تلاش های برای ایجاد ظرفیت به منظور بستری کردن حادثه دیدگان زلزله آغاز شد و 464 تخت عادی 63 تخت ویژه برای مصدومان زلزله پیش بینی شد که 100 مورد عمل جراحی بر روی بیماران در این مدت زمان انجام شد و شماری از بیماران ترخیص شدند.
وی ادامه داد: در حوزه بهداشت و درمان چهار تیم پزشکی درمانی با 10 دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد امداد و نجات در منطقه زلزله زده کرمانشاه حضور یافتند.
طالبی اظهار کرد: 20 هزار دُز واکسن، پنج هزار قوطی شیرخشک، 500 کیلوگرم پرکلرین(کلر افزودنی آب)، 100 کیلوگرم انواع سموم، پنج ست تجهزات نمونه گیری آب، پنج هزار واحد خون، داررهای کمیاب به ارزش 800 میلیون ریال و 700 میلیون ریال سایر دارو ها در اختیار آسیب دیدگان زلزله قرار گرفت.

** راهداری
مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان یادآوری کرد: حوزه راهداری با توجه به ماهیت ترابری عهده دار جابجایی کالا و اقلمن مورد نیاز آسسب دیدگان شد و در این راستا 15 دستگاه تریلی و 16 دستگاه کامیون برای جابجایی اقلام اختصاص داد.

**هلال احمر
طالبی اضافه کرد: به منظور هماهنگی، انسجام و آسان سازی در امداد رسانی به زلزله زدگان، تیم های هلال احمر، اسکان اضطراری، ارزیاب و امداد نجات با مستقر شدن در منطقه زلزله زده کرمانشاه به طور منسجم اقدام به امدادرسانی به آسیب دیدگان می کنند.
وی ادامه داد: 179 تن از نیروهای امدادی و خدماتی جمعیت هلال احمر در قالب 24 تیم برای امدادرسانی به زلزله زدگان کرمانشاه در این استان حاضر شدند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان گفت: 50 نیروی اسکان اضطراری در قالب 10 تیم اسکان، سه تیم آواربرداری شامل 45 نفر و یک تیم پزشکی 16 نفر، یک تیم آنست، یک تیم واکنش سریع، یک تیم پیشرو، یک تیم کمک های اولیه و تیم های روابط عمومی، پشتیبان، درمان، راننده، درمان تخصصی و بسیج هلال احمر به کرمانشاه عزیمت کردند.
طالبی اضافه کرد: 30 دستگاه کامیونت، 10 دستگاه تریلی، 6 دستگاه آمبولانس، 2 دستگاه هایلوکس و خودروهای بادسان، پی کاپ و پژو متعلق به هلال احمر در منطقه زلزله زده کرمانشاه حضور یافتند.
وی با بیان اینکه کمک های امدادی و اقلام مورد نیاز آسیب دیدگان با استفاده از 66 دستگاه کامیون با ظرفیت 10 تن، 18 دستگاه 18 تن، 17 دستگاه 6 تن و 23 دستگاه خودروی 2 تن به این مناطق ارسال شد، افزود: علاوه بر این جمعیت هلال احمر این استان پایگاه هایی برای جمع اوری کمک های نقدی و غیر نقدی مردم نوعدوست همدان دایر کرد.

**سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان
مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان گفت: سپاه همدان نیز همگام با سایر نهادها اقدام به کمک رسانی کرده و در این راستا اقدام به ارسال 250 دستگاه کامیون با ظرفیت 10 تن حاوی پوشاک، غذا، چادر، پتو، دارو، لوازم و ادوات گرمایشی، آب معدنی، مواد بهداشتی و کانکس های اسکانی و سرویس بهداشتی کرد.
طالبی اضافه کرد: 2 گردان امداد، نجات و خدمات سپاه همدان در کرمانشاه مستقر شدند و مدیریت تامین اسکان موقت 31 روستای آسیب دیده 'ازگله' را سپاه همدان بر عهده گرفت.

** بنیاد مسکن
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان نیز با بیان اینکه هم اینک بازسازی 100 روستای در منطقه زلزله زده سرپل ذهاب کرمانشاه به این نهاد واگذار شده است، افزود: این نهاد از ابتدای وقوع زلزله 20 نیروی ارزیاب را در قالب 10 تیم برای بررسی خسارت وارد شده به واحدهای مسکونی روستایی و شهری، به مناطق زلزله زده غرب کشور اعزام کرد.
حسن ظفری اضافه کرد: علاوه بر اعزام گروه های یادشده، 13 دستگاه ماشین آلات سنگین از جمله کمپرسی، یک دستگاه لودر و یک دستگاه بیل هیوندای برای آواربرداری به استان کرمانشاه اعزام شدند.

** اوقاف و امور خیریه
حجت الاسلام محمد کاروند مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان نیز در این ارتباط اظهار کرد: برای همدردی با آسیب دیدگان زلزله کرمانشاه اقدام به ارسال اقلمی نظیر پوشاک، چادر، پتو، غذا، دارو، لوازم گرمایی، آب معدنی، مواد بهداشتی و دیگر اقلام با استفاده از 2 کامیون کرد.

** شرکت گاز
مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان در تبیین خدمات شرکت گاز همدان به زلزله زدگان غرب کشور، اظهار کرد: در این حوزه نیز ابتدا یک تیم 16 نفره امدادی، تعمیراتی و کمک رسان شبکه گاز ملی را به استان کرمانشاه اعزام شدند.
طالبی افزود: همجنین 800 شعله والور به همراه اقلام امدادی و خوراکی به ارش 200 میلیون ریال توسط این شرکت تامین و و در اختیار زلزله زدگان قرار گرفت.

** نیروی انتظامی همدان
فرمانده انتظامی استان همدان نیز در این زمینه به خبرنگار ایرنا، گفت: نیروهای پلیس استان بلافاصله پس از وقوع زلزله به منظور تامین امنیت به مناطق آسیب دیده استان کرمانشاه اعزام شدند.
سردار بخشعلی کامرانی صالح افزود: با توجه به گسیل شدن نیروها و خودروهای امدادی به منطقه کرمانشاه، عوامل انتظامی همدان اقدام به ایجاد انضباط اجتماعی و تامین امنیت در این منطقه کردند.
وی اضافه کرد: همچنین تیم های تخصصی متعلق به تشخیص هویت، پلیس آگاهی و سایر بخش های انتظامی در این مناطق حضور یافتند تا کارهای تخصصی در کرمانشاه انجام دهند.

** آب و فاضلاب شهری
مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان در زمینه خدمات شرکت آب و فاضلاب شهری استان نیز اظهار کرد: پس از بروز زلزله در منطقه کرمانشاه، ابتدا یک دستگاه تانکر آبرسانی به این استان ارسال شد و تاکنون در حال آبرسانی در این مناطق است.
طالبی اضافه کرد: سپس 15 هزار بطری آب بسته‌ بندی تصفیه شده در چندین مرحله به مناطق زلزله‌ زده کرمانشاه ارسال شد و این روند همچنان ادامه دارد.
وی با بیان اینکه رفع مشکلات آبرسانی یک چهارم از ساکنان شهر سرپل ذهاب بر عهده استان همدان است، افزود: در این راستا تیم فنی این شرکت متشکل از 20 تن از متخصصان در این شهر مستقر شدند که کار تعمیر انشعابات و شبکه اصلی آبرسانی شهر در حال انجام است.
طالبی اضافه کرد: تجهیزاتی از شرکت آبفا استان همدان شامل یک بیل ببکو، یک دستگاه جرثقیل، یک دستگاه بیل مکانیکی و یک دستگاه ژنراتور kM256 نیز به سرپل ذهاب ارسال شده است و در حال خدمات رسانی در این منطقه است.

** شرکت توزیع نیروی برق
مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان گفت: همچنین 6 تیم عملیاتی متشکل از مهندسان برق این استان نیز به مناطق زلزله زده کرمانشاه اعزام شدند که این تیم ها شامل یک دستگاه بالابر خاور و خودرو عملیاتی به همراه نیروهای اتفاقات عملیات هستند.
طالبی ادامه داد: محموله امداد ‌رسانی شرکت برق شامل یکصد عدد تیر 9.400، یکصد عدد تیر 12.400، یک هزار عدد مقره دوشیاره، 100 عدد مقره سیلکونی، پنج عدد تابلو 200 آمپری و پنج هزار متر کابل خودنگهدار به مناطق زلزله زده ارسال شد.
وی اضافه کرد: علاوه بر موارد یاد شده، یک دستگاه جرثقیل و یک دستگاه تریلی به همراه کامیون حاوی اقلام غذایی و کمک های شرکت توزیع نیروی برق همدان نیز به ارزش 31 میلیون ریال به منطقه غرب کشور ارسال شد.

** آب و فاضلاب روستایی
مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان گفت: شرکت آب و فاضلاب روستایی نیز 2 دستگاه خودروی امدادی به همراه پنج دستگاه تانکر آبرسانی سیار به روستاهای کرمانشاه ارسال کرده است.
طالبی گفت: علاوه بر این، 2 تیم 6 نفره برای کنترل و تعمیر شکستگی ها احتمالی و کنترل کیفیت آب در این منطقه حاضر شدند.

** نظام مهندسی
مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان یادآوری کرد: یک تیم 12 نفره ار نظام مهندسی همدان نیز به منظور ارزیابی میزان خسارت وارده به مسکن در زلزله کرمانشاه، در این منطقه زلزله زده حضور یافتند.

**کمک های امدادی
طالبی ادامه داد: علاوه بر تیم های یاد شده، 21 هزار تخته پتو، چهار هزار 800 شعله والور، هفت هزار و 100 تخته چادر، 45 هزار قوطی کنسروجات و ده ها تن خوراکی شامل چای، قند، شکر، کمپوت، کیک و کلوچه، ماکارونی و برنج و غیره به کرمانشاه ارسال شد.
7526/2090
گزارش: علیرضا جهانگیری** انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۱۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسافران از توقف در کنار رودخانه های آستارا خودداری کنند

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا شهاب‌زاده عصر دوشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان آستارا با اشاره به صدور اعلام هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی و احتمال آبگرفتگی و طغیان رودخانه ها بر آماده باش کامل باید همه مسوولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان تاکید کرد.

فرماندار آستارا با بیان اینکه با آغاز تعطیلات سال نو این شهرستان میزبان مسافران عزیز خواهد بود اطلاع رسانی گسترده درباره شرایط بحرانی هوا در روستاها از طریق امکانات دهیاری‌ها و فضای مجازی در جهت جلوگیری از توقف خودروها و مسافران در اطراف رودخانه ها و نقاط حادثه خیز را خواستار شد.

وی با بیان اینکه تدابیر لازم برای مدیریت بحران احتمالی ناشی از وقوع سیل و سیلاب اندیشیده شده از مردم خواست به هشدارها و اخطارها توجه نمایند.

شهاب زاده همچنین از مسوولان مربوطه خواست تا نسبت به پاکسازی دهانه پل‌ها و لایروبی کانال‌ها و آب رودها توجه ویژه داشته باشند.

وی با تاکید بر اعلام لیست کشیک دستگاه های اجرایی آستارا به فرمانداری گفت: شهرداری های آستارا و لوندویل، شبکه بهداشت، بیمارستان و بخشداری مرکزی و لوندویل در ایام نوروز از آمادگی لازم برخوردار باشند.

کد خبر 6058367

دیگر خبرها

  • بارش‌ها مشکل جدی برای کرمانشاه ایجاد نکرد
  • مسافران از توقف در کنار رودخانه های آستارا خودداری کنند
  • آماده‌باش همه دستگاه‌های اجرایی در سامانه بارشی
  • آماده‌باش دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران بوشهر
  • اعلام آماده باش مدیریت بحران اصفهان به دستگاه‌های امدادی
  • اعلام آماده باش مدیریت بحران اصفهان به دستگاه های امدادی
  • آماده‌باش دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران ایلام
  • خودروی مدیریت بحران شرکت گاز گیلان رونمایی شد
  • آماده‌باش کرمانشاه برای بارش‌های پیش‌رو/ پرهیز از سفرهای غیرضروری
  • فعالیت معادن در بردسکن آمار بیکاری را کاهش داده است