Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@05:53:24 GMT

چپ‌دستان در چه ورزش‌هایی موفق‌ترهستند؟

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۵۱۹۰۰

چپ‌دستان در چه ورزش‌هایی موفق‌ترهستند؟

تهران – ایرنا - ورزشکاران چپ دست در بازی‌های کریکت، بیسبال و تنیس روی میز موفق تر هستند.

به گزارش روز چهارشنبه گروه اخبار علمی ایرنا از ای بی سی، محققان دانشگاه الدنبرگ آلمان دریافتند ورزشکاران چپ دست در ورزش‌هایی مانند کریکت، بیسبال و تنیس روی میز که در آن‌ها سرعت حرکت توپ اهمیت زیادی دارد، در مقایسه با ورزشکاران راست دست موفق تر عمل می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محققان در این تحقیقات به سراغ نتایج مسابقات ورزشی مختلف رفتند و سوابق قهرمانان ورزشی را تجزیه و تحلیل کردند. در نتیجه این اقدام مشخص شد ورزشکاران چپ دست در این ورزش‌ها موفق‌تر عمل می‌کنند.
برای مثال در تنیس روی میز 26 درصد از مردان قهرمان و 19 درصد از زنان قهرمان، چپ دست بودند. این میزان تقریبا دو برابر نسبت قهرمانان چپ دست به راست‌دست در سایر رشته‌های ورزشی است. با توجه به این که حدود 10 درصد از جمعیت کره زمین چپ دست هستند، به‌طور متوسط نسبت قهرمانان چپ دست به راست دست در ورزش های مختلف حدود 10 درصد است.
بر اساس این تحقیقات حدود 30 درصد از پرتاب‌کننده‌های توپ در بیسبال و 22 درصد از پرتاب‌کننده‌ها در کریکت چپ دست بودند. این در حالی است که در ورزش‌هایی مانند بدمینتون و تنیس میزان موفقیت چپ دست‌ها کاهش یافته و حتی به زیر میزان متوسط می‌رسد.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Biology Letters منتشر شده است.
علمی (6)**9259**1440
مترجم: سپیده کاشانی** انتشار: گلشن

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۱۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزشکار گلستانی راهی المپیک شد/ تاریخ‌سازی مهدی الفتی در ژیمناستیک

مدیرکل ورزش و جوانان استان گلستان گفت: مهدی الفتی، ملی پوش گلستانی ژیمناستیک با قرار گرفتن در رده دوم رنکینگ مسابقات کسب سهمیه المپیک توانست سهمیه حضور در المپیک پاریس را کسب کند.

قاسمعلی برزمینی، در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو اظهار کرد: مهدی الفتی، ملی‌پوش گرگانی ژیمناستیک ایران موفق شد با قرار گرفتن در رده دوم رنکینگ مسابقات کسب سهمیه المپیک، به المپیک پاریس راه پیدا کند.

وی گفت: اولین بار است که یک ورزشکار رشته ژیمناستیک از ایران موفق به کسب سهمیه المپیک شده است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان گلستان ادامه داد: مهدی الفتی با کسی ۶۲ امتیاز موفق شد حضور در المپیک پاریس را برای خود قطعی کند.

برزمینی ادامه داد: الفتی در بازی‌های آسیایی هانگژو نیز با کسب نشان نقره نخستین نشان این بازی‌ها را برای ایران به ارمغان آورد.

دیگر خبرها

  • از قهرمانان ایران در شبکه ورزش رونمایی می شود
  • مجمع انتخاباتی هیئت ورزش کارگری استان اصفهان در حال برگزاری است
  • ورزشکار گلستانی راهی المپیک شد/ تاریخ‌سازی مهدی الفتی در ژیمناستیک
  • رونمایی از «قهرمان ایران» در شبکه ورزش
  • اتفاقات تروریستی اخیر در سیستان و بلوچستان ایثارگری جوانان ما را به نمایش گذاشت
  • جایگاه بالاتر با توجه بیشتر به شنا
  • سردار شفائی: تمرکز دشمن مقابله با انقلاب و ضربه زدن به ایران در جنوب شرق کشور است
  • تمرکز تروریست‌‌ها در جنوب شرق کشور برای ‌ضربه زدن به ایران
  • ورزشکاران نقش محوری در خنثی‌سازی برنامه‌های دشمن دارند
  • سهرابیان: کسب ۵ سهمیه برای ورزشکاران قایقرانی قوت قلب است/ می‌توانستیم در کایاک ۲ نفره و کانو هم سهمیه بگیریم