Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-19@05:11:10 GMT

شماره جدید بخارا روی دکه رفت

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۵۱۹۰۷

شماره جدید بخارا روی دکه رفت

شماره ۱۲۱ مجله بخارا از روز چهارشنبه یکم آذر ماه در دکه‌های مطبوعات و کتابفروشی‌ها توزیع شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجله بخارا در شماره جدید خود (آذر و دی ۹۶) که با بهای ۲۰ هزار تومان و در ۶۴۰ صفحه منتشر شده، تصویر محمدعلی فروغی را بر روی جلد آورده است. این شماره حاوی بخشی ویژه درباره او از جمله شامل بخشی از خاطرات منتشر نشده فروغی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخشی از مطالب بخارا ذیل عنوان «سعدی، شاعری اندیشه‌ور» شامل اظهارنظرهایی از: محمدرضا شفیعی کدکنی، احمد بهمنیار، اسماعیل حاکمی، بهاءالدین خرمشاهی، عبدالحسین زرین‌کوب، ذبیح‌الله صفا، محمدعلی فروغی، ‌هانری ماسه و غلامحسین یوسفی است.

مقاله‌ای از سیدمصطفی محقق داماد  در بخش فلسفه، مطلبی از محمدعلی موحد در بخش نقد ادبی، مقاله‌ای  از محمدرضا باطنی در بخش زبان شناسی، مطلبی از مسعود جعفری جزی در بخش ادبیات فارسی، مقاله‌ای از دریا اورس در بخش اندیشه و مطلبی از عبدالحسین آذرنگ در بخش نشر و تمدن، از جمله نوشته‌های این شماره بخاراست.

یادنامه محمدعلی فروغی هم شامل آثار و گفتارهایی از محمد افشین‌وفایی، پژمان فیروزبخش، مجتبی مینوی، عیسی صدیق، قاسم غنی، ابراهیم خواجه‌نوری، علی‌هاشمی حائری، سعید نفیسی، حبیب یغمایی، ابراهیم صفایی، غلامعلی رعدی آذرخشی، علی دشتی، عبدالحسین آذرنگ، مهدی فیروزیان و محمدعلی فروغی است.

چهلمین شماره قلم‌رنجه به قلم بهاءالدین خرمشاهی، هشتمین شماره از سلسله یادداشت‌های فیس‌بوکی نصرالله پورجوادی، چهل و یکمین شماره آویزه‌ها از میلاد عظیمی، نخستین شماره سایه‌سار از سایه اقتصادی‌نیا، یازدهمین شماره از نوشته‌های محمود آموزگار با عنوان در حواشی کتاب ایران، چهل و پنجمین شماره از مقالات از چشمه خورشید به قلم هاشم رجب‌زاده، هفتمین شماره از یاددداشت‌های محمد ترکمان، هفدهمین شماره از مطالب یزدان منصوریان با عنوان یادداشت‌های یک کتابدار، بخش دیگری از مطالب این شماره بخارا را تشکیل می‌دهند.

یادنامه بزرگ نادرزاد با نوشته‌هایی از داریوش شایگان، ژاله آموزگار و جواد طباطبایی و همچنین گزارش جلسه دیدار و گفتگو با نیکو ندیم، یادنامه علیقلی ضیایی، گزارش تلگرامی سفر علی دهباشی به فرانکفورت و دیدار از نمایشگاه جهانی کتاب، و معرفی چندین کتاب به قلم عبدالله کوثری، ترانه مسکوب، علیرضا شمالی، مریم اسدزاده، امیرهاشمی مقدم و شهاب دهباشی، هم در این شماره آمده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۱۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت امام جمعه کرمانشاه در پی درگذشت آیت‌الله شیخ محمدعلی حجتی(ره)

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ، حجت الاسلام‌والمسلمین غفوری نماینده ولی‌فقیه و رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه، درپیامی ارتحال آیت‌الله شیخ محمدعلی حجتی (رحمة‌الله‌علیه) را تسلیت گفت.

در متن این پیام آمده است : 

بسم‌الله الرحمن الرحیم انّا للّه و انّا الیه راجعون خبر ارتحال عالم ربانی، مرحوم آیت‌الله حاج شیخ محمدعلی حجتی رحمة الله علیه موجب تاثر جامعه‌ی ایمانی و به ویژه ارادتمندان به خاندان محترم و عالم‌پرور حجتی هرسینی گردید. همان‌طور که در حدیث شریف از امیرالمؤمنین علی ابن ابیطالب سلام الله علیه نقل شده است، فقدان عالم، موجب ضایعه‌ای بزرگ در جامعه‌ی اسلامی است؛ که قابل جبران نخواهد بود. عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ كَانَ عَلِيٌّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ يَقُولُ: ... اَلْعَالِمُ أَعْظَمُ أَجْراً مِنَ اَلصَّائِمِ اَلْقَائِمِ اَلْغَازِي فِي سَبِيلِ اَللَّهِ وَ إِذَا مَاتَ اَلْعَالِمُ ثُلِمَ فِي اَلْإِسْلاَمِ ثُلْمَةٌ لاَ يَسُدُّهَا شَيْءٌ إِلَى يَوْمِ اَلْقِيَامَةِ. (بحار الأنوار ج ۲، ص ۴۳) این جانب ضمن تاثر عمیق از ارتحال اینی عالم عامل، مصیبت فقدان ایشان را به کلیه‌ی بازماندگان محترم، به ویژه به شیخ العلمای کرمانشاه آیت‌الله آقای حاج شیخ محمد حجتی دامت برکاته و عموم مردم مؤمن استان کرمانشاه، حوزه‌های علمیه و جامعه‌ی روحانیت استان تسلیت عرض نموده، از خداوند متعال طول عمر باعزت برای ایشان و بازماندگان محترم درخواست دارم. از محضر قدسی خداوند متعال درخواست دارم، آن مرحوم را با اولياء طاهرینش محشور فرموده، درجاتشان را متعالی گرداند.

دیگر خبرها

  • خلق پرتره محمدعلی کلی با کیسه بوکس (عکس)
  • جایزه جشنواره مادرید به بازیگر ««بَدَوی» رسید
  • (ویدئو) نام بردن از محمدعلی فردین برای اولین بار روی آنتن زنده صداوسیما
  • ببینید | نام بردن از محمدعلی فردین برای اولین بار روی آنتن زنده صداوسیما
  • قیمت جدید مرغ امروز ۲۷ اسفندماه
  • قیمت جدید مرغ امروز ۲۷ اسفتدماه
  • ۷۰ هزار تن از تولید گوشت مرغ مازاد بر نیاز کشور است
  • پیام تسلیت آیت الله علما در پی در گذشت آیت‌الله حاج شیخ محمدعلی حجتی
  • پیام تسلیت استاندار کرمانشاه در پی درگذشت آیت الله محمدعلی حجتی
  • پیام تسلیت امام جمعه کرمانشاه در پی درگذشت آیت‌الله شیخ محمدعلی حجتی(ره)