Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-24@23:32:41 GMT

همه گروه ها درپی موضع واحد باشند

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۵۱۹۵۷

فرستاده سازمان ملل در امور سوریه از همه گروه ها خواست در آستانه دور دیگری از مذاکرات صلح سوریه در ژنو ، بر سر اتخاذ موضعی واحد به توافق برسند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ استفان دی میستورا فرستاده سازمان ملل در امور سوریه طی سخنانی در نشست گروههای مخالف سوریه که امروز به میزبانی عربستان سعودی برگزار شد بر ضرورت ارسال کمکهای بشردوستانه به نواحی تحت محاصره در سوریه تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حدود سی هیئت از گروههای مختلف مخالفان سوری در نشست ریاض شرکت کرده اند .
عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان نیز طی سخنانی در آغاز این نشست بر ضرورت دستیابی به اجماع بین المللی برای تحقق مطالبات ملت سوریه و حل بحران در این کشور تاکید کرد .

­

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۱۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع کنعانی نسبت به کشف گور‌های دسته جمعی در محیط بیمارستان ناصر در غزه

ناصرکنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به کشف گور‌های دسته جمعی در محیط بیمارستان ناصر در نوار غزه گفت: انتشار خبر هولناک، فجیع و دلخراش قتل‌عام و دفن دسته جمعی و پنهانی صد‌ها نفر از بیماران، مجروحان و کادر پزشکی بیمارستان ناصر در محیط این بیمارستان در نوار غزه، موجب بهت و اندوه افکار عمومی جهان شده است. 

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر حمایت حقوقِ بین‌الملل بشردوستانه بویژه کنوانسیون‌های ۱۹۴۹ ژنو از مراکز  بیمارستانی و درمانی اعلام نمود؛ ارتکاب جنایت مزبور علاوه بر احراز مسئولیت رژیم اسرائیل و مسئولیت کیفری مرتکبین صهیونیستی آن، موجِد مسئولیت  بین‌المللی برای  دولت‌های حامی شناخته شده این رژیم است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: جنایات مکرر، سازمان یافته و گسترده رژیم صهیونیستی علیه ساکنان نوار غزه، از مصادیق بارز  نسل‌کُشی و جنایت جنگی است و مقابله  با بی کیفری آمرین و مباشرین جنایت یادشده، بر عهده جامعه جهانی و مراجع بین‌المللی است.

کنعانی افزود؛ جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن شدید این فاجعه هولناک، از دبیرکل سازمان ملل متحد، رئیس دوره‌ای شورای امنیت این سازمان و همه کشور‌ها و اعضای مسئولیت پذیر در جامعه جهانی می‌خواهد که علاوه بر محکوم کردن آن، از ظرفیت‌های ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی برای تعقیب و رسیدگی قضایی این جنایت و مجازات عاملین و آمرین آن  استفاده نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • آمریکا فرستاده ویژه جدید برای غزه منصوب می‌کند
  • این زن فرستاده جدید آمریکا در غزه می‌شود/عکس
  • روسیه از واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان حمایت می‌کند
  • موضع جدید عربستان در رابطه با توقف تجاوز اسرائیل
  • زمین‌های کشاورزی به طرح‌ هادی روستایی اختصاص نیابد
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • نقش هوش مصنوعی در تسهیل امور مردم در پنجره واحد مدیریت زمین
  • جدیدترین موضع گیری بشار اسد درباره آمریکا
  • موضع امت اسلامی زمینه‌ساز نظم عادلانه جهانی خواهد شد
  • موضع کنعانی نسبت به کشف گور‌های دسته جمعی در محیط بیمارستان ناصر در غزه