Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-03-29@13:03:59 GMT

این بیماری در زنان متفاوت تر از مردان است

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۵۲۰۲۸

این بیماری در زنان متفاوت تر از مردان است

پول‌نیوز - شیوع دیابت در زنان و مردان تقریبا به یک اندازه شایع است، اما نحوه تاثیر آن بر زنان متفاوت از مردان است.

به گفته محققان زنان مبتلا به دیابت در معرض ریسک بالاتر ابتلا به بیماری قلبی، که از شایع ترین عوارض بیماری دیابت است، هستند.همچنین در زنان بعد از حمله قلبی، احتمال زنده ماندن کمتر و کیفیت زندگی پایین تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ریسک نابینایی و افسردگی نیز در زنان بیشتر است.

به گفته محققان، هورمونهای موجود در بدن زنان دلیل برخی از این چالش های خاصی است که زنان با آن روبرو می شوند با این وجود سایر فاکتورهای اجتماعی نیز می تواند سبب برخی از این تفاوت های خاص شود.

همچنین هورمونهای زنانه سبب مشکل شدن کنترل دیابت در زنان مبتلا به دیابت می شود به عبارت دیگر افزایش استروژن به معنای مقاومت بیشتر به انسولین است.

محققان معتقدند تفاوت بیماری دیابت در زنان و مردان ممکن است به دلیل فاکتورهای دیگری نیز باشد. پزشکانی که زنان دیابتی را درمان می کنند ممکن است از این موضوع بی اطلاع باشند که گاهی درمان شدیدتری باید برای زنان نسبت به مردان تجویز کرد.

تحقیقات نشان می دهد میزان چاقی در بین زنان بالاتر از مردان است، همچنین میزان فشار خون و کلسترول بالا در میان زنان نسبت به مردان بیشتر است. از سوی دیگر بالا بودن قند خون در زنان سبب می شود کنترل آن بسیار سخت تر از مردان شود.

محققان تاکید می کنند زنان باید نقش فعال تری در کنترل بیماری دیابت خود داشته باشند و کوشش بیشتری برای کنترل قند خون، انجام ورزش منظم و رعایت رژیم غذایی سالم، مصرف کربوهیدرات های سالم با استفاده از میوه و سبزیجات تازه و رنگارنگ انجام دهند و این یعنی مراقبت شخصی خوب که می تواند به آنها در کنترل بیماری دیابت و جلوگیری از عوارض آن کمک کند.

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۲۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقتی ۱۵۰ سال قبل برداشتن حجاب اعدام داشت! / مجازات عجیب مردان چشم چران!

زی‌سان: نخستین سفیر آمریکا در ایران که سال ۱۲۶۱ به ایران وارد می‌شود، در کتاب خاطرات خود تحت عنوان «ایران و ایرانیان عصر ناصرالدین شاه» روایتی بسیار خواندنی از وضعیت حجاب زنان و نگاه جامعه ایرانی به این موضوع در ۱۵۰ تا ۱۶۰ سال قبل ارائه می‌دهد. 

به گزارش زی‌سان؛ اس جی دبلیو بنجامین، در ارتباط با وضعیت حجاب زنان ایرانی چنین می‌نویسد:

حجابی که زنان ایران در کوچه و خیابان دارند متصور خارجی‌ها برای زنان ناراحت کننده است. در حالی که این طور نیست و این حجاب از جهات زیادی به نفع آن‌هاست و به همین جهت هم زنان به هیچ وجه درصد بر نمی‌آیند که این وضع و حجاب را تغییر دهند. 

زنان در این حجاب بسیاری از کار‌هایی را که می‌خواهند به راحتی انجام می‌دهند. با این لباس و حجاب که از سرتا پا را به کلی می‌پوشاند یک زن می‌تواند به هر کجا که بخواهد برود، بدون آنکه کسی او را بشناسد؛ زیرا هیچ کسی، حتی شوهرش هم نمی‌تواند روبنده را در خیابان وکوچه از روی صورت او بردارد و اگر چنین کاری کند به سخنی محجارات و درباره‌ای مراحل اعدام خواهد شد.

بیشتر بخوانید توصیف عجیب سفیر آمریکا از حمام ویژه زنان فتحعلی شاه و سرسره معروف آن (تصاویر) توصیف حیرت‌انگیز اولین سفیر آمریکا در ایران از منطقه شمیران ماجرای هولناک بریدن سر ۱۲ سرباز جلوی چشم ناصرالدین شاه سرنوشت عجیب بیوه امیرکبیر؛ تن دادن به ازدواج با سه مرد دربار!     

از طرف دیگر اگر زنی بخواهد صورت خود را نشان مردی دهد و از او دلربایی کند، این امکان را خواهد داشت که در یک فرصت مناسب روبنده‌ای را کنار زده و چشم و ابرویش را به اصطلاح به مرد مورد علاقه بنمایاند و بدین ترتیب زنان تهران هر جا که مایل باشند می‌توانند بروند بدون آنکه کسی از هویت آن‌ها مطلع گردد.

فقط زنان حرامرای شاه و فرزندان آن‌ها از این مزایا محروم هستند و هر جا که بخواهند بروند عده‌ای همراه آن‌ها خواهند بود. این عده از افراد گارد سلطنتی هستند که به فاصله کمی در جلو و عقب این زنان حرکت کرده و راه را با اصطلاح باز می‌کنند. معمولا وقتی زنان حرمسرای شاه بخواهند به خارج بروند قبلا مراتب به اهالی خیابان‌ها و کوچه‌هایی که زنان حرمسرا از آنجا می‌گذرند اطلاع داده می‌شود. کلیه مغازه‌ها و دکان‌های مسیر باید ببندند و افراد نیز سعی می‌کنند که خود را از آن مسیر دور نگهدارند. اگر مردی را در مسیر زنان حرمسرا یافتند او را دستگیر کرده و اعدام می‌کردند. حتی اگر آن مرد روی خود را به دیوار هم می‌کرد که زنان حرمسرا را نبیند باز از مجازات معاف نمی‌شد و شلاق می‌خور و به حبس می‌افتاد.

tags # قاجار ، ناصرالدین شاه ، تاریخ ایران سایر اخبار اولین انسان روی زمین چند سال پیش به دنیا آمد؟ (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • خودنمایی زنان در مقابل مردان نامحرم نشانه جاهلیت است
  • اعلام اسامی تیم های مچ اندازی مردان و زنان ایران
  • اسامی تیم های مچ اندازی مردان و زنان ایران اعلام شد
  • آتش بازى دختران بسكتبال با حذف كره جنوبى
  • برتری تیم‌های مردان و زنان ایران در بسکتبال ۳ نفره کاپ آسیا
  • کشف سرنخ های جدید برای شناسایی بیماری‌های خودایمنی
  • خوراکی غنی از منیزیم و فیبر: مبارزه با دیابت و کلسترول بد
  • مکملی که ریه‌هایتان را تقویت می‌کند
  • وقتی ۱۵۰ سال قبل برداشتن حجاب اعدام داشت! / مجازات عجیب مردان چشم چران!
  • تاثیر مصرف محصولات سویا بر ریسک فاکتور‌های قلبی و عروقی دیابت نوع ۲