Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساری - ایرنا - نماینده ولی فقیه در مازندران که وقف را هم اکنون امر معروف کمتر شناخته شده در جامعه توصیف کرد ، گفت : باید با تبلیغ و اطلاع رسانی این سنت و امر پسندیده را به جامعه و مردم معرفی کنیم تا علاوه بر ترغیب مردم به انجام وقف های جدید ، وقف های گذشته نیز احیا شود .

آیت الله نورالله طبرسی روز چهارشنبه در همایش بزرگداشت عالمان واقف مازندران که با محوریت عالم واقف حاج میرزا عبدالرسول در ساری برگزار شد ، افزود : وقف از امور دینی و معنوی است که مردم را از وابستگی به تفکرات مادی خارج کرده و آنها را به سمت خیرات و دستگیری سوق می دهد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد : به دلیل غفلت و کم توجهی برای اطلاع رسانی وقف ، شاهدیم که جامعه آنچنان باید و شاید به این مهم توجهی ندارند و حتی دست اندازی به موقوفات نیز شده است .
امام جمعه ساری با تاکید بر اینکه بازپس گیری موقوفات باید به صورت جدی پیگیری شود ، گفت : با این کار و احیای نیات واقفان در زمینه های مختلف بسترهای دستیابی به اهداف مورد نظر واقفان محقق می شود .
وی که از وقف به عنوان امر مورد تاکید و پسندیده در دین اسلام برای کمک به امورات جامعه و مردم نام برد ، ادامه داد : با شناساندن و احیای موقوفات در جامعه می توان بسترهای لازم برای دستیابی به این اهداف فراهم آورد .
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران نیز در این نشست گفت: 191 هزار و 400 رقبه ، هشت هزار مکان مذهبی ، یکهزار و 361 امامزاده و 14هزار موقوفه در این استان وجود دارد .
حجت الاسلام ابراهیم حیدری وجود این تعداد بالای موقوفه ، رقبه و مکان مذهبی در مازندران را نشان از دلدادگی مردم این استان به ائمه اطهار و مسائل دینی برشمرد .
وی افزود : بقاع متبرکه امامزاده های مازندران که در دل فضاهای سرسبز جنگل و مناطق مازندران قرار دارند از جمله جاذبه های استان هستند که جذابیت دینی و طبیعی برای مسافران و گردشگران خواهند داشت .
مدیر کل اوقاف مازندران گفت : ناشناخته ماندن این گنجینه های زیبا و جذاب دینی و طبیعی موجبات خسران در صنعت گردشگری مازندران را به بار خواهد آورد که می بایست از این مساله جلوگیری کرد .
وی شناساندن بقاع متبرکه امامزادگان و دیگر مکان های مذهبی را ضروری دانست و ادامه داد : می توان از این طریق جذب گردشگران خارجی را داشته باشیم .
حجت الاسلام حیدری با اشاره به برگزاری همایش بزرگداشت عالمان واقف مازندران با محوریت عالم واقف حاج میرزا عبدالرسول گفت : علما و روحانیون استان در موضوع وقف همچون مسائل دیگر پیشتاز و ممتاز هستند که میرزا عبدالرسول از جمله این علمای واقف است .
وی ادامه داد : واقفان 724 موقوفه بزرگ و شاخص در مازندران را علما تشکیل می دهند .
میرزا عبدالرسول از علمای دینی مازندران در سال 1258ششدانگ عرصه قراء دراز محله فرح آبادخیل خرم آباد ، 21 باب مغازه در ساری و ششدانگ خانه مسکونی خود را به نیت عموم مستمندان و محرومان ، تعمیر راه خراب ، خرید کتاب های علمیه ، تعزیه داری سیدالشهدا ، هزینه زائران عتبات عالیات ، طلاب مجاور نجف و کربلا ، مصارف آب انبار ، طلاب ساکن در مدرسه علمیه ، تعمیر مسجد و مدرسه خیابان واقف وقف کرد .
مازندران 14 هزار موقوفه دارد که نیت بیشتر از 60 درصد این موقوفات عزاداری امام حسین (ع) و اطعام دهی است .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی ** انتشار دهنده : محسن حسن نیا
2096/1899

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۲۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگر قشری تاثیرگذار در رشد وشکوفایی اقتصاد درکشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در دیدار مدیران اداره کار و تشکل‌های کارگری و جامعه کار و تولید استان با تبریک هفته کارگر به اهمیت و جایگاه ارزشمند کار و کارگر در اسلام اشاره کرد وگفت: اسلام پیرامون مسئله کار و کارگری بسیار حرف برای گفتن دارد.
آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، قشر روحانیت و کارگر را از گروه‌های مهم وتاثیرگذار جامعه بیان کرد و ادامه داد: دشمن و به خصوص منافقان در ابتدای انقلاب بسیار تلاش کردند که کارخانه‌ها بسته شود، اما موفق نشدند و کارگران ما در این زمینه جهاد از خود نشان داده و بسیاری از پیشرفت‌ها به دلیل فهمی است که جامعه کارگری دارد.
امام جمعه اصفهان با تاکید بر نقشه دشمن بر کنار زدن قشر روحانیت و کارگر از جامعه افزود: آنها می‌دانند که اگر این دو قشر روحانیت و کارگر در کنار یکدیگر باشند می‌توانند در برابر دشمن بایستند و تحریم‌ها را بر همین اساس قرار دادند تا القاء کنند که حکومت اسلامی نمی‌تواند زندگی مردم را اداره کند و مردم و حکومت را از یکدیگر جدا کنند.
آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به ضرورت رفع موانع تولید و هموار کردن مسیر اشتغال گفت: هر قدمی برای کار و اشتغال برداشته شود آن قدم برای عظمت و بزرگی ایران است و زمانی که اقتصاد شکوفا شود، دیگر دست ما در برابر دیگران دراز نیست، در جنگ غزه برای مردم مشخص شد که دشمن ما چه موجودی است و اگر بدانند چیزی نیاز داریم آن را به ما نمی‌دهند.
در ابتدای این جلسه نماینده جامعه کارگری استان به برخی از نکات و مسائل مربوط به این قشر پرداخت و گفت: ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از جمعیت استان اصفهان بیمه شده تامین اجتماعی هستند و این وظیفه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را سنگین‌تر می‌کند.

دیگر خبرها

  • گلایه نماینده ولی فقیه در مازندران از انتصاب وزیر سابق به استانداری
  • آیت‌الله العظمی دوزدوزانی تبریزی: روحانیت فقط به عبا و عمامه نیست/ اشتباه عالِم مانند اشتباه فرد عادی نیست، عده‌ای را منحرف می کند/ روحانی واقعی برای تربیت دینی و انسانی باید تلاش و تبلیغ کند‌
  • کارگر قشری تاثیرگذار در رشد وشکوفایی اقتصاد درکشور
  • پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» سمنان کلنگ زنی شد
  • تقوا و خلوص نیست، شاه کلید موفقیت در مدیریت
  • قطار محلی رامسر به ساری راه‌اندازی شود
  • احیای واحدهای تولیدی در مازندران اولویت است
  • توصیه نماینده ولی فقیه در هرمزگان در رابطه با مدیریت مصرف
  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی
  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان