Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرم‌آباد- رئیس‌کل دادگستری لرستان گفت: اطلاع‌رسانی پیرامون طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق قضایی در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر بدری ظهر چهارشنبه در دیدار با فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به اینکه یکی از روش هایی که می توانیم برای پیشبرد کارهای قضایی به کار بگیریم، موضوع ابلاغ الکترونیکی اوراق قضایی است، اظهار داشت: برای موضوع ابلاغ اوراق قضایی توسط مامورین وقت زیادی از دادگاه ها گرفته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه باید از سیستم جدید قوه قضاییه برای ابلاغ الکترونیکی این اوراق استفاده کنیم، تصریح کرد: با استفاده از این سیستم به جای اینکه نیروی انسانی و مامور برای ابلاغ اوراق قضایی برود، این اوراق به صورت الکترونیکی به اطلاع اشخاص می رسد.

رئیس کل دادگستری لرستان با تاکید بر اینکه باید اطلاع رسانی شود و فراخوان بدهیم تا مردم بیایند و در سامانه مربوطه ابلاغ الکترونیکی اوراق قضایی ثبت نام کنند، افزود: پاسگاه های انتظامی نیز برای اینکه مراحل رسیدگی بعدی آسان شود، باید هر پرونده ای که در پاسگاه تشکیل می شود را قبل از اینکه نتیجه تحقیقات را به دادگستری بدهد، طرفین را برای ثبتنام در سامانه ابلاغ الکترونیکی اوراق قضایی هدایت کنند.

بدری با اشاره به اینکه این کار از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی انجام می شود، ادامه داد: هفته آینده نیز جلسه ای در مشهد در رابطه با همین موضوع برگزار می شود؛ این طرح، طرح خوبی است و باید پشتیبانی شود؛ در شرایطی نیستیم که همه مسائل را با روش قدیمی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه روش های سنتی وقت گیر است و امکانات زیادی را نیاز دارد، تصریح کرد: اطلاع رسانی صورت گیرد تا مردم این موضوع را در دستور کار قرار دهند؛ کسانیکه پرونده قضایی هم ندارند می توانند برای دریافت کد کاربری خود در این سامانه اقدام کنند، این کد برای همه مراجع قضایی در کشور قابل استفاده است.

رئیس کل دادگستری لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه خوشبختانه موضوع صدور قرارهای تامین کمتر شده است، ادامه داد: از دادستان و مسئولان دادگستری شهرستان ها می خواهم بر صدور قرارهای تامین نظارت کنند چون مسائل و مشکلات بعدی آن به خودمان برمی گردد.

بدری یادآور شد: اثربخشی صدور قرار کفالت از قرار وثیقه بیشتر است، لذا در صدور احکام به این موضوع توجه ویژه شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۲۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلجی : افتتاح سد در سریلانکا برای کشور آورده ارزی خواهد داشت + فیلم

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت گفت : افتتاح سد در کشور سریلانکا توسط مهندسان ایرانی قطعا برای کشور آورده ارزی خواهد داشت.

سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت : سفر رئیس جمهور به سریلانکا برای افتتاح سدی انجام  شد  که به همت و اتکای دانش نزدیک به ۴۰۰ مهندس ایرانی از چندین سال پیش ساخته آن شروع شده بود.

وی افزود: براساس اطلاعاتی که به دست آورده‌ایم، مردم سریلانکا از سفر رئیس جمهور کشورمان بسیار خوشحال هستند؛ البته انجام این سفر در شرایط تحریمی، نشان دهنده این است که کشور به مسیر خود ادامه می‌دهد.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت تالکید کرد: یکی از محل‌های مهم برای درآمدزایی و تامین منابع در تمام کشور‌های دنیا، صادرات خدمات فنی و مهندسی است؛ افتتاح سد در کشور سریلانکا نیز توسط مهندسان ایرانی، در همین راستا انجام می‌شود که قطعا برای کشور آورده ارزی خواهد داشت . 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خلجی : افتتاح سد در سریلانکا برای کشور آورده ارزی خواهد داشت + فیلم
  • روابط‌عمومی‌ها برند سازمان را حفظ می‌کنند
  • ابلاغ ۸۲۱میلیارد تومان منابع ازمحل فروش اوراق به پروژه های اردبیل
  • خلجی: سدی که در سریلانکا ساخته‌ایم معمولی نیست
  • سدی که در سریلانکا ساخته‌ایم معمولی نیست
  • آخرین آمار شهدای فلسطین پس از ۲۰۰ روز جنگ
  • تکلیف مجلس به سازمان امور مالیاتی برای قبول هزینه‌های دارای صورتحساب الکترونیکی
  • تکالیف سازمان امور مالیاتی در باره صورتحساب الکترونیکی
  • سازوکار تعیین هزینه‌های قابل قبول مالیاتی مشخص شد
  • نشست اعضای ستاد شورای اطلاع رسانی استان با دستورکار تبیین شعار سال