Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان - دبیر همایش شعر آیینی ۷۲ خط اشک از برگزاری اختتامیه این همایش در پنجم آذرماه خبر داد و گفت: تا پایان مهلت ارسال آثار، ۶۳۰ اثر به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مرتضی خوشنویس‌زاده پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک پیروزی سپاه اسلام و برچیده شدن بساط داعش در عراق و سوریه به برگزاری هفتمین همایش شعر ملی شعر آیینی هفتاد و دو خط اشک در اصفهان اشاره و اظهار داشت: این همایش بزرگ ترین همایش شعر آیینی در دانشگاه‌های سراسر کشور است که هفتمین دوره آن به همت نهاد نمایندگی دفتر رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ پیام نور برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنر شعر رساترین قالب برای تبلیغ دین است

وی با بیان اینکه هنر و از جمله شعر رساترین قالب برای تبلیغ دین و نظام مقدس جمهوری اسلامی است، تاکید کرد: شعر در سیره اهل بیت نیز سابقه بسیاری دارد و امامان معصوم اهمیت زیادی برای شعرا قائل بودند.

دبیر همایش شعر آیینی ۷۲ خط اشک با بیان اینکه شورای سیاست گذاری این همایش از نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در اصفهان و نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور تشکیل شده است، بیان داشت: نشر و گسترش فرهنگ شعر عاشورایی، اشاعه فرهنگ پایداری، زنده نگه داشتن روحیه شهادت طلبی و ایثار و زمینه آفرینی برای گسترش شعر عاشورایی از اهداف برگزاری این همایش است.

وی ادامه داد: افزایش بصیرت عاشورایی نسبت به فلسفه و قیام عاشورا، لزوم پرهیز از تحریفات و پشتیبانی معنوی و نرم افزاری از مجالس سیدالشهدا (ع) از دیگر اهدافی است که با برگزاری این همایش دنبال می‌کنیم.

حجت‌الاسلام خوشنویس‌زاده با بیان اینکه در راستای برگزاری این همایش دو قالب اصلی برای اشعار در نظر رفته شده است، ابراز داشت: در بخش کلاسیک اشعار در قالب‌های مثنوی، غزل و قصیده پذیرفته می‌شود و بخش شعر نو نیز شامل قالب‌های نو، نیمایی و سپید است.

نقش جوانان در سیره عاشورا از بخش های ویژه همایش ۷۲ خط اشک است

وی با اشاره به اینکه در بخش ویژه این همایش موضوع نقش جوانان در سیره عاشورا و شهادت طلبی شهدای مدافع حرم در نظر گرفته شده است، تاکید کرد: این همایش ویژه اساتید، دانشجویان و کارمندان دانشگاهی سراسر کشور برگزار شده است.

سرپرست دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه پیام‌نور اصفهان با بیان اینکه محورهای این همایش شامل نهضت های عاشورا، بصیرت و معرفت حسینی و پیام نهضت عاشورا برای نسل جوان بوده است، تاکید کرد: شورای دبیرخانه از ابتدای شهریورماه تشکیل شد و از ابتدای همایش تاکنون دو هزار اثر از ۹۴ دانشگاه و ۲۴ استان به دست ما رسیده است.

وی با بیان اینکه امسال ۶۳۰ اثر به دبیرخانه ارسال شده است، گفت: هر شاعر می‌توانست حداکثر سه اثر را به این همایش ارسال کند اما در صورت برگزیده شدن به یک اثر جایزه تعلق می‌گیرد.

حجت‌الاسلام خوشنویس‌زاده با بیان اینکه امتیاز ویژه به آثاری که مهم ترین پیام‌های قیام عاشورا، معرفت و بصیرت حسینی پرداخته باشند داده شده است، اظهار داشت: ۷۲ نفر به عنوان مجموعه منتخبان برگزیده می شوند که ۲۷ نفر برگزیده و ۴۵ نفر نیز شایسته تقدیر شناخته خواهند شد.

گسترش شعر آیینی از اهداف برگزاری همایش ۷۲ خط اشک است

وی با تاکید بر این نکته که هدف اصلی از برگزاری این همایش تنها جذب نخبگان نیست بلکه آموزش و جذب افراد در سطوح پایین تر شعر و گسترش شعر آیینی را مدنظر داریم، ابراز داشت: برای رونق بهتر این همایش شب شعر و پیش نشست‌هایی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، کاشان، پیام نور و فرهنگیان اصفهان برگزار شده است.

سرپرست دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه پیام‌نور اصفهان با بیان اینکه دبیرخانه همایش با ۲۸ مجموعه و انجمن ادبی درسطح دانشگاه‌های کشور مرتبط شده است، بیان داشت: موضوعات پیشنهادی همایش برای شعرا امر به معروف ونهی از منکر، ولایت مداری، حماسه سیاسی، دشمن شناسی، بیداری اسلامی، سبک زندگی اسلامی، تکلیف شناسی، زنان عاشورایی و ترویج فرهنگ حجاب، عفاف، استکبارستیزی، فرهنگ مقاومت، فرهنگ انتظار، وحدت، همبستگی اسلامی و شهدای مدافع حرم است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۲۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بالغ بر ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش ملی دانش محیط‌زیست ایران رسید

به گزارش خبرنگار مهر، نورااله مرادی صبح امروز در اولین همایش ملی دانش محیط‌زیست ایران به میزبانی دانشگاه شهرکرد با اشاره به اینکه تمدن ایرانی- اسلامی از پیشینه بسیار عظیمی در حوزه دانش بومی و سنتی برخوردار است، اظهار کرد: پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم، مسئله دانش سنتی و بومی در اولویت سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور قرار گرفته است، بنابراین دانش سنتی محیط‌زیست طراحی و برای اجرا به استان چهارمحال و بختیاری واگذار شد.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور افزود: در چهارمحال و بختیاری طراحی خوبی از دانش سنتی و بومی شکل گرفته است، زوایای پنهان و فراموش شده در حوزه محیط‌زیست با کمک پژوهشگران استخراج شد.

وی با تاکید بر اینکه مردم همواره برای سازگاری با محیط‌زیست و طبیعت دست به ابداعات در حوزه‌های مختلف زده‌اند، خاطرنشان کرد: همچنین اقلیم و طبیعت مورد توجه قرار گرفته است.

مرادی با بیان اینکه بالغ بر ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش ملی دانش محیط‌زیست ایران رسیده است، اظهار کرد: این نشان‌دهنده وجود پتانسیل‌های ویژه در حوزه دانش سنتی محیط‌زیست است.

رئیس همایش ملی دانش محیط‌زیست ایران گفت: همایش دانش سنتی محیط‌زیست کشور نقطه آغاز و ارزشمندی برای استفاده از ظرفیت دانش بومی است که باید نهایت بهره را ببریم، در آینده‌ای نزدیک اطلس این دانش را در کشور با کمک تمامی پژوهشگران تألیف خواهیم کرد و به‌عنوان یادگار آن را حفظ کنیم.

وی افزود: با کمک سازمان محیط‌زیست جلد ۳۱ کتاب و اطلس دانش بومی محیط‌زیست کشور با استفاده از پژوهش‌های انجام شده در این حوزه تألیف می‌شود، استمرار برگزاری همایش دانش سنتی محیط‌زیست مورد تاکید است و باید دبیرخانه فعال باشد، این همایش دو سالانه به میزبانی چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

کد خبر 6079615

دیگر خبرها

  • فرمانده سپاه قدس گیلان: ۷۵ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره مردمی مدرسه عشق ارسال شد
  • فراخوان جایزه مهرگان علم (علم برای همه) دوره‌های هجدهم و نوزدهم منتشر شد
  • انتشار فراخوان دوره‌های ۲۳ و ۲۴ جایزه مهرگان ادب
  • رتبه برتر خبرنگار ایمنا در جشنواره مطبوعاتی «قاصد آب»
  • جایزه «مهرگان» فراخوان داد
  • مجوز برگزاری دومین همایش ملی «ترویج فرهنگ ایثار و شهادت» صادر شد
  • دبیرخانه بومی دانش سنتی در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی شد
  • بالغ بر ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش ملی دانش محیط‌زیست ایران رسید
  • ارسال بیش از ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش دانش سنتی محیط زیست
  • آغاز همایش ملی دانش سنتی محیط زیست کشور در دانشگاه شهرکرد