Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازیکن پیشین تیم ملی می‌گوید که نمی‌خواهد پرسپولیس به خاطر طلب او صدمه ببیند و به همین دلیل به AFC شکایت نکرده اما در عین حال گفت که دادن مجوز به باشگاه‌های بدهکار خلاف بوده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، وحید هاشمیان که اکنون به عنوان مربی تیم فوتبال زیر 17 ساله‌های باشگاه هامبورگ فعالیت می‌کند، همچنان یکی از نام‌هایی است که برای مسئولان ورزش و فوتبال کشور جذاب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر از چندگاهی نام او برای حضور در پستی جدید مطرح می‌شود. یک بار سرمربیگری تیم‌های نوجوانان و جوانان، یک برای هدایت تیم امید، یک بار حضور در تیم ملی به عنوان مربی، بار دیگر صحبت از هدایت تیم نفت تهران می‌شود و این بار صحبت از حضور وحید هاشمیان در هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس شده است.

وحید هاشمیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در خصوص وضعیت تیم زیر 17 ساله‌های هامبورگ، وضعیت این تیم و مقایسه فوتبال پایه ایران و آلمان، طلبی که از باشگاه پرسپولیس دارد، شایعه حضورش در هیئت مدیره این باشگاه و همچنین قرعه‌کشی جام جهانی صحبت کرده است.

تسنیم: وضعیت‌تان در باشگاه هامبورگ چطور است؟

مدتی است که در تیم زیر 17 سال هامبورگ مشغول هستم و شرایط اینجا خوب است. در حد تیم‌های حرفه‌ای تمرین می‌کنم و این فقط مربوط به تیم ما نیست، بلکه در تمام تیم‌های هامبورگ شرایط به همین شکل است. یک محیط بسیار حرفه‌ای در باشگاه وجود دارد که از حضور در این باشگاه خوشحالم، چون هم تجربیات خودم را انتقال می‌دهم و هم از همکاران چیزهای جدیدی یاد می‌گیرم.

تسنیم: وضعیت بازی‌های تیم‌تان به چه شکل است و در جدول شرایط خوبی دارید؟

در لیگ تیم‌های زیر 17 ساله شمال آلمان شرکت می‌کنیم. اکنون در رتبه‌های بالای جدول قرار داریم و اگر این هفته بتوانیم بازی با وردربرمن را با پیروزی پشت سر بگذاریم، می‌توانیم صدرنشین شویم.

تسنیم: فضای کار در هامبورگ همان فضای مورد انتظار شما بوده است؟

هیچ موقع که همه چیز در همه جا کامل نیست. هر جایی که کار یا زندگی کنید، خوبی و بدی را با هم دارید. با این حال من از شرایطی که اینجا دارم راضی‌ام و فضای خوبی در هامبورگ وجود دارد.

تسنیم: حالا که در تیم‌های پایه حضور دارید و استعدادهای فوتبال آلمان را از نزدیک نگاه می‌کنید، سؤالی هم درباره جام جهانی نوجوانان بکنیم. ایران در این رقابت‌ها شگفتی‌ساز شد و آلمان را هم با نتیجه پرگلی شکست داد. این موضوع را چطور ارزیابی می‌کنید؟

فوتبال پایه در ایران مملو از استعداد است، اما امکانات نداریم. اگر حتی یک چهارم امکانات کشورهای دیگر در ایران باشد، فوتبال پایه کشورمان می‌تواند در جهان مطرح شود. این موضوع در کوتاه مدت به وجود نمی‌آید و باید برنامه‌ریزی داشته باشیم. ممکن است در مقطعی جرقه‌ای زده شود و ما شگفتی‌ساز شویم، اما آنقدر در این شگفتی می‌خوابیم و خوشحالی می‌کنیم که آینده را از دست می‌دهیم.

تسنیم: این همان موضوعی است که همیشه مطرح می‌شود. ما استعدادها را پس از درخشش‌شان رها می‌کنیم.

از همین تیم آلمان که ایران موفق شد با چهار گل شکستش بدهد، یک بازیکن 17 ساله آمده و در تیم اصلی هامبورگ در بوندس‌لیگا بازی می‌کند و تاکنون دو گل هم زده است. به کدام بازیکن ما در این سطح اجازه می‌دهند بازی کند؟ باید دید این بازیکنان در چه مسیری قرار می‌گیرند و چه آینده‌ای دارند. روی جرقه‌ها نمی‌توان ارزیابی کرد، به طور مثال یک زمان کامرون آمد و در تیم‌های پایه بسیار هم مطرح شد، اما اکنون از این تیم خبری نیست. شما نگاه کنید کامرون کجاست و آلمان به کجا رسیده است. روی نتایج مقطعی در تیم‌های پایه نمی‌تواند درباره آینده فوتبال یک کشور صحبت کرد.

تسنیم: یک بحثی هم این روزها در فوتبال ایران مطرح شده و آن بحث مجوز حرفه‌ای باشگاه‌هاست. باشگاه‌هایی که بدهکار بودند یا بدهی داشتند، نتوانستند مجوز حرفه‌ای و جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را بگیرند. گفته می‌شود پرسپولیس و استقلال هم بدهی زیادی دارند، اما فدراسیون برای آنها مجوز صادر کرده و یکی از نمونه‌های بدهکاری این دو باشگاه هم شاید رأی انضباطی شما باشد که پرسپولیس باید طلب‌تان را بدهد اما به نظر می‌رسد تاکنون اقدامی نشده است.

داستان ما (من و پرسپولیس) از اینجا شروع شد. یک سال و نیم در پرسپولیس بازی کردم و از این اتفاق هم خیلی خوشحالم که در تیم بزرگی به نام پرسپولیس بودم. در این مدت هم توانستیم افتخارآفرینی هم داشته باشیم و یک قهرمانی در جام حذفی کسب کردیم و خود من هم بدون درگیری و حاشیه بازی کردم و بعد از آن هم از فوتبال رفتم. بعد از جدایی‌ام باشگاه پرسپولیس با من تسویه حساب نکرد و بخش زیادی از پول من را نداد و حتی زمان آقای رویانیان اعلام کردند، من نه تنها طلبی ندارم، بلکه به باشگاه پرسپولیس بدهکار هم هستم. من همیشه می‌خواستم دوستانه و با مذاکره موضوع را حل کنم، اما این صحبت مدیران وقت باشگاه پرسپولیس باعث شد کاری که نمی‌خواهم را بکنم و به کمیته انضباطی بروم.

در کمیته انضباطی بار اول گفتند این شکایت درست نیست و رأی در استیناف به قطعیت رسید و باشگاه پرسپولیس محکوم شد پول من را پرداخت کند. این اتفاق با رأی کمیته انضباطی هم رخ نداد و پس از آن ما جلسه‌ای دوستانه را با آقای حسنی‌خو، نماینده وزیر ورزش و جوانان داشتیم، نماینده خودم دو بار پیش آقای طاهری رفت و در خصوص طلبم صحبت کردند و به توافقاتی رسیدند. پس از آن آقای طاهری منکر مذاکره و توافق شدند، اما همان موقع هم گفته بودند تسویه مالی را امضا کنید، ما خودمان می‌دانیم چقدر پرداخت کنیم.

من نوع ادبیات کسی را که تازه به فوتبال آمده با کسی که سال‌ها در فوتبال حضور دارد، نپسندیدم. آن زمان هم ریاست آقای کفاشیان در فدراسیون فوتبال بود و می‌دانستم که فدراسیون او اجرا کننده آرای انضباطی نیست و از طرفی هم خودم هیچ وقت دوست ندارم برای منافع شخصی‌ام منافع فوتبال ایران را به خطر بیندازم. به همین دلیل به جای شکایت به AFC و فیفا به دادگاه عمومی شکایت کردم و پس از انجام پروسه یک و نیم ساله، دادگاه رأی را به سود من اعلام کرد، اما آنها نیز گفتند فدراسیون فوتبال باید اجرا کننده این حکم باشد. مدارک من کامل است، نامه‌نگاری‌هایی که در خصوص طلبم شده وجود دارد و به باشگاه پرسپولیس و علیرضا اسدی، دبیرکل وقت فدراسیون فوتبال نامه زده‌ام. آن زمان نه تنها رأی انضباطی اجرا نشد، بلکه باشگاه‌ها را حمایت کردند که این مسئله باعث بدهکارتر شدن باشگاه‌ها نیز شده است.

تسنیم: شما هم می‌توانستید به AFC شکایت کنید. چرا برای رسیدن به طلب‌تان این کار را نکردید؟

یک وکیل ورزشی در زوریخ که کارمند فیفا بوده و دوست من است، چند وقت پیش به من گفت که AFC از باشگاه‌ها خواسته برای حرفه‌ای بودن باید لایسنس بگیرند و از من خواست اگر بدهی‌ام صاف نشده، در این خصوص اقدام کنم و به AFC بگویم. واقعیت من دوست ندارم چنین کاری کنم و به دوستم هم گفتم دوست ندارم پرسپولیس از این اتفاق صدمه بخورد و گفتم که با فدراسیون فوتبال مکاتبه می‌کنم. دوباره به فدراسیون و آقای ساکت نامه زدم که اگر نیاز باشد، آن را منتشر خواهم کرد و به او توضیح دادم که من همه راه‌ها را رفته‌ام و اکنون رأی کمیته انضباطی و دادگاه را دارم، اما فدراسیون آن را اجرا نمی‌کند. به آقای ساکت گفتم یک ماه وقت می‌دهم و بعد از آن هم به پرسپولیسی‌ها نامه زدم که 48 ساعت دیگر تکلیف من را مشخص کنید، اما هنوز هیچ جوابی در این خصوص نیامده است.

بعد از این اتفاقات متوجه شدم که فدراسیون فوتبال مجوز حرفه‌ای یکسری تیم‌های بدهکار را صادر است. دیروز (سه‌شنبه) با آقای ساکت تماس گرفتم و گفتم من به خاطر نام ایران و عرق ملی‌ام، تا به اینجا دست نگه داشتم، به شما نامه زدم و گفتم باید وضعیت را به صورت قطعی مشخص کنید، اما کار شما و گرفتن مجوز حرفه‌ای برای باشگاه‌های بدهکار، کار خلافی بوده که یکی از مدارک این کار خلاف دست من است. گفتم که من به شما، آقای اسدی و طاهری نامه زدم، دو رأی انضباطی دارم و آیا با این شرایط کاری که فدراسیون انجام داده غیر قانونی است یا قانونی؟ خواستم تکلیف این موضوع مشخص شود و جواب این سؤال را بدهند.

تسنیم: خودتان فکر می‌کنید چرا با این همه اتفاق، پول شما پرداخت نمی‌شود؟

می‌گویند پول ندارند، اما همین فصل گذشته دو بازیکن اوکراینی آمدند و نفری یک میلیارد هم پول گرفتند. پول من که 11 سال در بوندس‌لیگا بازی کردم، عضو تیم ملی بودم، ثمره حضور یک سال و نیمه من در پرسپولیس کسب یک قهرمانی کنار کادرفنی و سایر بازیکنان بود، پرداخت نمی‌شود، اما یک میلیارد به دو بازیکن بی‌کیفیت اوکراینی دادند.

تسنیم: اکنون تصمیم شما چیست؟

من منتظر جواب آقای ساکت هستم. او مسئول بدهکارها نیست، مسئول بالا رفتن بدهکاری باشگاه‌ها هم نیست و این ثمره مدیرانی است که سابقه ورزشی نداشتند. آنها از طریق رابطه با وزیر پست گرفتند، مدیران باشگاه‌ها شدند، با پول مردم برای خود اسمی درست کردند و حالا هم رفته‌اند. حالا باید پاسخ داده شود که این باشگاه‌ها روی کدام مبنا موفق به کسب مجوز حرفه‌ای شدند.

تسنیم: صحبتی هم مطرح شده بود مبنی بر اینکه شما گزینه حضور در هیئت مدیره پرسپولیس هستید.

من هیچ اطلاعی از این موضوع ندارم و هیچ کسی با من صحبت نکرده است. شاید فکری بوده، اما صحبتی با من نشده است. درباره موضوعی هم که با من صحبت نشده، اظهار نظری ندارم و نه فکری به این مسائل می‌کنم.

تسنیم: قرعه‌کشی جام جهانی 2018 روسیه 10 آذرماه برگزار می‌شود. برخی می‌گویند ایران مقابل تیم‌های قدرتمند بهتر از تیم‌های ساده‌تر بازی می‌کند. به نظرتان حضور در کدام گروه برای ایران بهتر است؟

مسلماً هر چقدر گروه‌مان ساده‌تر باشد، شرایط بهتری پیش می‌آید. کی‌روش هم نشان داده بازیکنان تیم ملی را مقابل تیم‌های قوی و ضعیف به خوبی تحریک می‌کند و فرقی ندارد. با این حال ما با قرعه‌کشی نمی‌توانیم قهرمان شویم، بلکه همه چیز به لیاقت خودمان بستگی دارد. در مقدماتی جام جهانی عملکرد خوبی داشتیم و اگر بتوانیم با انجام بازی‌های تدارکاتی خوب آماده جام جهانی شویم، فکر می‌کنم بتوانیم در این دوره از جام جهانی، یک مرحله بالاتر برویم. با این حال باید انتظاری که از تیم ملی داریم، در حد توان و برنامه‌ریزی‌مان باشد.

تسنیم: گروه ایران را پیش‌بینی می‌کنید؟

اصلاً نمی‌توانم پیش‌بینی کنم. این کار من نیست.

گفت‌وگو: علیرضا محرمی

انتهای پیام/

R35347/P1015135/S3,27/CT2 موضوعات مرتبط کارلوس کی‌روش فدراسیون فوتبال ایران پرسپولیس تهران

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۲۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرش میراسماعیلی به تصرف در اموال دولتی محکوم شد!

شنیده‌ها حاکی از آن است که میراسماعیلی بعد از قوت گرفتن زمزمه‌هایی در مورد برکناری یا رفتنش از این رشته در تلاش برای برگزاری گردهمایی نمایشی با حضور برخی نیروهای هیئت‌های سراسر کشور است.

بقه گزارش چندثانیه، میراسماعیلی با صدور رای قطعی مبنی بر تصرف غیرقانونی در اموال دولتی که دی‌ماه ۱۴۰۲ در شعبه ۱۴ تجدید نظر استان تهران نیز قطعی شد، صلاحیت حضور او به عنوان رئیس فدراسیون با توجه به ماده ۲۲ اساسنامه فدراسیون‌های آماتوری که یکی از بندهای آن شرط وثاقت و امانت است، از بین رفت و به همین دلیل جامعه جودو بعد از این تاریخ هر روز منتظر تغییر وتحولات در این رشته المپیکی هستند.

 باید دید در صورت صحت خبر، کدام‌یک از هیئت‌های استانی حاضرند در برنامه‌ای این‌چنینی حضور پیدا کنند ودر واپسین ساعات حضور این مدیر ناتوان مهر همراهی او را به پیشانی حک کنند.

جامعه جودو منتظر است ببیند کدام‌یک از مسئولین وظیفه رسیدگی به این تخلف را برعهده می‌گیرند و آرش میراسماعیلی را از مسند قدرت کنار می‌گذارند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اطلاعیه راه‌ آهن درباره عدم مجوز قطار افغانستان ترکیه خلاف واقع است
  • خبر خوش آسیایی برای هواداران پرسپولیس
  • مهر تأیید مجوز حرفه ای روی تسویه مالی پرسپولیس
  • مهر تایید مجوز حرفه ای روی تسویه مالی پرسپولیس
  • پاسخ تمسخرآمیز سرمربی پرسپولیس به مهم‌ترین سوال تاریخ فوتبال
  • فرصت کوتاه برای قبول پیشنهاد پرسپولیس و آمدن به ایران | هیچ وقت منتظر این پیشنهاد نبودم
  • پای فدراسیون فوتبال به خصوصی‌سازی رسمی استقلال و پرسپولیس باز شد
  • آرش میراسماعیلی به تصرف در اموال دولتی محکوم شد!
  • تاج: تکلیف واگذاری پرسپولیس و استقلال این هفته مشخص می‌شود
  • وزیر ورزش: برای نگارش آیین نامه فیرپلی مالی به فدراسیون مجوز دادیم