Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: «ارنستو دل‌ریو» مدیر جشنواره معتبر «بیلبائو» اسپانیا، به همراه «ونه‌سا فرناندز گوئه‌را» عضو کمیته انتخاب این جشنواره برای شرکت در یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» به تهران سفر می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، دل‌ریو و گوئه‌را عصر روز 21 آذرماه، با حضور در غرفه بین‌الملل جشنواره، پیرامون شرکت در جشنواره‌های بین‌المللی به گفتگو با مستندسازان و علاقمندان سینمای مستند می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جشنواره بین‌المللی مستند و فیلم کوتاه «بیلبائو»  موسوم به ZINEBI از قدیمی‌ترین فستیوال‌های فیلم اروپایی است که نوامبر امسال پنجاه و نهمین دوره خود را پشت سر گذاشت.

این جشنواره در سال 1959 با حمایت مؤسسه فرهنگی اسپانیایی باسک آغاز به کار کرد و در سال 1981 به طور رسمی زیر نظر شورای شهر بیلبائو رفت.

از سال 2000 جشنواره بیلبائو دوران جدیدی را آغاز کرد و به عنوان یکی از مهمترین جشنواره‌های تخصصی مستند و فیلم کوتاه، پایگاهی برای فیلمسازان جدید اسپانیایی و خارجی به منظور ارتقای سینما، روی آوردن به سبک‌های جدید و پرهیز از ساخت و نمایش آثار کلیشه‌ای شده است.

*مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای 19 تا 26 آذرماه 1396، با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در شهر تهران برگزار خواهد کرد.

پایان پیام/294

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۴۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره خواندن و خوش نویسی در جهرم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش جهرم گفت: نخستین جشنواره خواندن و اختتامیه سومین جشنواره خوشنویسی دانش آموزان ابتدایی در سالن علامه امینی جهرم برگزار شد.
عبدالصمد یاسمی پور افزود: جشنواره خواندن که شامل گلستان خوانی، شاهنامه خوانی و متون کهن است با هدف تقویت و کسب مهارت دانش آموزان، قدرت بیان، روان خوانی، علاقه به مطالعه و آشنایی با زبان و ادبیات فارسی و ایجاد فرصت برای شناخت استعداد و توانایی دانش آموزان برپا شد.
وی افزود: در نخستین دوره جشنواره خواندن، بیش از ۳۰۰ اثر تولیدی به واحد آموزش ابتدایی ارسال شد که ۴۳ اثر منتخب به مرحله اختتامیه جشنواره و اجرا راه یافت  و از آنان تقدیر شد.
همچنین ۶۰۰ اثر خوشنویسی به جشنواره ارسال و از ۷۶ برگزیده ، تجلیل شد.
شهرستان جهرم در جنوب فارس و در فاصله ۱۹۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • «سامپو» فینالیست جشنواره اسپانیا‎یی شد/ «آمرغ» به کانادا می‌رود
  • حضور مرکز گسترش با ۲۲ کتاب در نمایشگاه کتاب تهران
  • جایزه اصلی هات‌داکس به «انقلاب» رسید
  • اسپانیا میزبان فیلم ژاو با حضور هنرمندان قمی شد
  • برگزاری جشنواره خواندن و خوش نویسی در جهرم
  • «هات داکس» جایزه بهترین مستند بین‌المللی را به فیلم هندی داد
  • مستند کوتاه ایرانی «با قید محرمانگی» در اوبرهاوزن آلمان
  • نگاه خلاقانه در ساخت مستند رادیویی تاثیرگذار است
  • اهدای جایزه احمد اقتداری به پژوهش‌های برگزیده خلیج فارس
  • تندیس‌های طلایی در دست راویان حقیقت