Web Analytics Made Easy - Statcounter

در سفر ها همیشه اقامت یکی از مهمترین دغدغه های همیشگی مسافران است. معمولا همه ما عادت کردیم قبل سفر هتل های مقصد رو چک کنیم و اصلا متوجه نیستیم خود تجربه اقامت میتواند بخشی از مهم ترین و لذت بخش ترین خاطرات سفرمان باشد. مثلا اقامت در دل یه خانه تاریخی، تجربه ای که باعث شده است تا توریست های زیادی از قاره سبز به خانه پرهامی جذب شده و چند روزی در آن اقامت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانه ای سنتی در بافت تاریخی شهر شیراز که یکی از زیباترین خانه های تاریخی و البته دومین خانه تاریخی شهر که امکان اقامت را برای مسافران فراهم کرده است. خانه تاریخی پرهامی که در محله ی گود عربان یا به قول خود شیرازی ها گود عربون و داخل خیابان لطفعلی خان قرار گرفته و دسترسی راحتی به جاذبه های زیبای شهر چون مسجد نصیر الملک و وکیل دارد. در اصل می توان گفت خانه ای که روح دارد و صاحب آن بر این اعتقاد است که تخریب این دست خانه ها باعث از بین رفتن اصالت و روح محله های قدیمی شهر می شود.
در خانه پرهامی تاریخ به آرامی حرکت می کند. در اتاق ها و حیاط این بنا همه چیز روح ، حرف و برکت دارد چون تکنولوژی آن را زیر پاهایش له نکرده و اجازه داده است تا سنت و تاریخ راهشان را بروند. این خانه حیاط با صفایی دارد که در آن هنوز هم حوض وجود دارد و ماهی ها کنار گل ها شنا می کنند. در این حیاط کوزه ها مملو از ترشی های خانگی ست، قناری می خواند و از همه مهم تر درخت ها هنوز هم نفس می کشند ...
در این خانه گلدان ها اسیر نیستند و درخت یاس همچنان زنده است. خلاصه در بنای پرهامی همه چیز زنده است و جان دارد و اگر قصد معاشرت و دوستی با ملل های مختلف و همین طور ایرانی را داشته باشید، اینجا بهترین مکان برای آشتی ملل هاست.
در خانه تاریخی پرهامی چای همیشه دم است، غذاهای ساده و خانگی پخت می شود که نفس ها را بند می آورد.

اتاق های خانه تاریخی پرهامی

این خانه تاریخی تنها 6 اتاق برای اقامت مسافران دارد. اتاق های زیبایی که همگی راحت هستند و آرامش مطلق را ارائه می دهند. بنابراین برای رزرو حتما خیلی زودتر اقدام کنید و از فضای دلنشین آن لذت ببرید. شاید سخت باشد اما اگر امکان اقامت برایتان میسر نشد حتما در حیاط آن بنشینید و طعم فوق العاده ی کلم پلو شیرازی و کته گوجه آن را بچشید و لذت ببرید. برای صرف وعده های غذایی چون ناهار و شام هم باید از صبح همان روز یعنی ساعت 8 صبح رزرو خود را انجام دهید.
محله ی زیبای گود عربون با آن جاذبه های نفس گیر و خانه ی تاریخی پرهامی ساعاتی به یاد ماندنی برای شما فراهم خواهند کرد.

گردشگری غذا

در خانه تاریخی پرهامی عنوانی چون رستوران وجود ندارد. اینجا درست شبیه به خانه است.  در حیاط این خانه غذاهای سنتی شیرازی چون کلم پلو شیرازی، کته گوجه، کوفته بادمجون، قیمه بادمجون و ... سرو میشود که طعم های عالی و مزه های آن در ذهنتان برای همیشه ماندگار ند. در خانه تاریخی پرهامی شب های ملل برگزار می شود که در این شب ها غذاهای کشورهای دیگر توسط توریست ها آن منطقه نیز سرو می شود.

برای شهرم شیراز

آقای پرهامی کار آفرینی که همیشه فکر می کرد چرا شهر زیبایش نباید خانه ی تاریخی خود را حفظ کند، تصمیم گرفت با مرمت این خانه ی زیبا دومین خانه ی تاریخی شهر شیراز را راه اندازی کند و بعد از مرمت، خانه ای ساخت که از هر نقطه ای از جهان مردم جذب آن شده و برای اقامت در آن هرچند کوتاه و حتی برای یک شب، راهی ایران و شهر شیراز شده اند.

صحبت پایانی

من به شخصه موفق به داشتن تجربه ی اقامت در این خانه تاریخی را داشته ام. متاسفانه در رابطه با آرامش و زیبایی و منحصر به فردی این خانه توصیفی وجود ندارد ولی به دوستان و علاقه مند به تجربه های متفاوت از اقامت به شدت توصیه می کنم شده حتی برای یک شب در این خانه اقامت کنند یا اگر امکانش نبود حتما هنگام سفر به شهر شیراز برای رزرو غذا که روزانه 8 صبح انجام میشود اقدام کنند و چند ساعتی کنار حوض بنشینند و از محوطه ی دلنشین، طعم های بی نظیر و آرامش رویایی نهایت لذت را ببرند.

شما برای رزرو و هماهنگی می توانید با شماره تلفن 32232015 - 071 تماس بگیرید.
اینستاگرام : https://www.instagram.com/explore/locations/417778346/parhami-traditional-house-/
آدرس خانه تاریخی پرهامی : محله ی گود عربان، خیابان لطفعلی خان زند ، روبروی مسجد نصیرالملک، کوچه 36/4، پلاک 10

منبع: مجله همگردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hamgardi.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مجله همگردی» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۴۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تو‌رهای بافت‌گردی شیراز رونق گرفت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس ، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس گفت: از اول تا پنجم فروردین امسال بیش از ۵ هزار مسافر نوروزی در تور‌های بافت گردی شیراز شرکت کردند.
محمد ثابت اقلیدی افزود: تور‌های بافت‌گردی در قالب‌ها و داستان‌های مختلفی از جمله پیاده‌روی در محلات تاریخی برگزار می‌شوند و به بازدید از جاذبه‌ها در بافت تاریخی شیراز می‌پردازد.
ثابت اقلیدی با بیان اینکه گردشگران از محله‌های سنگ سیاه، اسحاق بیگ، بالاکف، سر باغ، لب آب و بازار مرغ  بازدید می کنند ، افزود: افزایش آگاهی مردم در سال‌های اخیر از اهمیت حفظ و احیای بافت‌های تاریخی و همچنین ثبت ملی بافت تاریخی شیراز از جمله عواملی است که موجب شده اجرای این تور‌ها مورد استقبال مردم قرار گیرد.
وی با بیان اینکه تور‌های بافت‌گردی شیراز توسط ۲۰ راهنمای رسمی و راه بلد باتجربه برگزار می‌شود، افزود: اجرای این تور‌ها تا پایان تعطیلات نوروز ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • بازدید ۳۵۰۰ گردشگر از دومین بنای خشتی و گلی ایران
  • اقامت بیش از یک‌ میلیون و ۳۵۰ نفر شب در فارس
  • بازدید بیش از ۷ میلیون مسافر نوروزی از فارس
  • اسکان ۳۲ هزار گردشگر نوروزی در همدان 
  • اسکان ۳۳ هزار گردشگر نوروزی در همدان 
  • اقامت ۱۰ هزار مسافر در گلپایگان
  • ۳۳ هزار گردشگر نوروزی در همدان اسکان یافتند
  • تو‌رهای بافت‌گردی شیراز رونق گرفت
  • خانه زعیم اولین خانه تاریخی قزوین + فیلم
  • ارگ راین؛ دومین بنای خشتی جهان پذیرای مسافران نوروزی