Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان - دبیر سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان از ارسال ۳۳۹ اثر در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی به دبیرخانه این جشنواره خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از  کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان، محمد شفافی با اعلام این خبر اظهار داشت: پس از اعلام فراخوان، فرآیند دریافت آثار از نیمه مهرماه سال جاری آغاز شد و تا ۱۷ آبان‌ماه ادامه یافت که در نهایت دبیرخانه جشنواره سیزدهم میزبان ۳۳۹ اثر از هنرمندان سراسر کشور شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ارسال آثار در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی تاکید کرد: از میان آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره، ۹۴ اثر مربوط به بخش خیابانی و ۲۴۵ اثر نیز متعلق به نمایش‌های صحنه‌ای است.

دبیر سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان، در خصوص مراحل انتخاب آثار رسیده به جشنواره نیز عنوان کرد: مرحله بازخوانی متون نمایش‌های بخش صحنه‌ای به اتمام رسیده که ۷۵ نمایش به عنوان آثار منتخب وارد مرحله بازبینی شدند.

شفافی افزود: در مرحله نمایش‌های خیابانی نیز فرآیند بازبینی اولیه آثار در حال انجام است که تا پایان هفته جاری، نمایش‌های منتخب برای بازبینی نهایی مشخص می‌شود.

به گفته وی، زمان اعلام آثار برگزیده برای شرکت در سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان پس از سپری شدن مراحل بازبینی پایانی و حداکثر تا پایان آذرماه سال جاری است.

دبیر سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان همچنین از ثبت نام هنرمندان ۶۷ شهر و شهرستان کشور در جشنواره سیزدهم خبر داد و گفت: در این میان آثار ارسالی هنرمندان شهرهایی مانند همدان، ملایر، کرمانشاه، رشت، اراک، تهران، اصفهان، یزد، بناب، قم، اهواز، آبادان، بروجن، کرج، مرند، ارومیه، قزوین، ساوه، استهبان، نطنز، مرودشت، خارک، نجف‌آباد، تبریز، کرمان، شیراز، مشهد، نهاوند، دیوان‌دره، رامسر، میناب، کاشان و... در فهرست نمایش‌های منتخب اولیه مشاهده می‌شود.

شفافی در خصوص معیارهای داوری برای انتخاب آثار عنوان کرد: کیفیت و ارزش هنری متون نمایشی، موضوعات و مضامین نمایش‌ها و تطابق آنان با محورهای موضوعی فراخوان جشنواره از جمله اولویت‌های داوری آثار به شمار می‌رود.

وی در عین حال به تنوع موضوعات آثار ارسالی اشاره و تصریح کرد: موضوعات اجتماعی (آسیب‌های اجتماعی، سبک زندگی اسلامی-ایرانی و...)، دفاع مقدس(مدافعان حرم، ایثار و شهادت و...)، خانوادگی، طنز، دینی(عاشورایی،‌ رضوی و...) از جمله موضوعات نمایش‌های منتخب اولیه را تشکیل می‌دهد.

دبیر سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان در خصوص راه های ارتباطی با دبیرخانه جشنواره سیزدهم نیز متذکر شد: متقاضیان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های ۱-۰۳۱۵۵۴۲۵۴۳۴ تماس حاصل یا به تارنمای رسمی جشنواره به نشانی mehrfestival.ir مراجعه کنند.

شایان ذکر است سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان در بخش‌های نمایش‌های خیابانی، صحنه‌ای و کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی از ۱۴ تا ۲۱ دی‌ماه سال جاری به میزبانی فرهنگسرای مهر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان برگزار می‌شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۴۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ارسال آثار به دومین جشنواره ملی دوسالانه ترویج نجوم ادیب تمدید شد

مدیر مرکز آموزش نجوم ادیب با اشاره به برگزاری دومین جشنواره ملی دوسالانه ترویج نجوم ادیب گفت: مهلت ارسال آثار تا دهم اردیبهشت تمدید شد.

مهری نقوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: دومین دوره دوسالانه جشنواره ملی ترویج نجوم ادیب در دو بخش مقاله‌های علمی و عکاسی نجومی (عکس و تایم‌لپس) ویژه علاقمندان به نجوم، دانشجویان و دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های متنوع عکاسی نجومی و چندین رویداد جانبی، افزود: کارگاه آموزشی عکاسی نجومی، کارگاه آشنایی با استانداردهای پژوهش و مقالات علمی، کارگاه تحلیل داده‌های نجومی، «هنر و آسمان» و «جایزه کیاست پور» از جمله رویدادهای جانبی این جشنواره بوده است.

مدیر مرکز آموزش نجوم ادیب با اشاره به اینکه اختتامیه دومین جشنواره ملی دوسالانه ترویج نجوم ادیب بیست‌وهفتم اردیبهشت سال جاری برگزار می‌شود، تصریح کرد: علاقمندان تا دهم اردیبهشت سال جاری فرصت دارند آثار خود را به نشانی http://www.nojoum.esfahanfarhang.ir ارسال کنند.

نقوی خاطرنشان کرد: این جشنواره در محورهای مقاله علمی و عکاسی نجومی و با هدف ترویج علم نجوم و رشد تفکر علمی در بین اقشار مختلف به ویژه نوجوانان و جوانان در سطح کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این رویداد، بخش مقاله‌های علمی در هفت محور و بخش عکاسی نجومی در سه محور موضوعی در دو زمینه عکس و تایم‌لپس برگزار خواهد شد، ادامه داد: محورهای مقاله‌های علمی شامل، نجوم رصدی و ابزار نجومی، عکاسی و آلودگی نوری منظومه شمسی و سیارات فراخورشیدی، علوم و فناوری فضایی، اختر فیزیک و کیهان‌شناسی، تاریخ نجوم و سایر علوم است و محورهای رقابت در بخش عکاسی نجومی نیز شامل آسمان شب (کهکشان و صورت‌های فلکی)، عمق آسمان (اجرام اعماق آسمان) منظومه شمسی (خورشید، ماه و سیارات) می‌شود.

کد خبر 745819

دیگر خبرها

  • نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت
  • جدول اجرای عموم نمایش‌های بخش کودک و نوجوان تئاتر «رضوی» اعلام شد
  • اعلام اجرای عمومی آثار چهاردهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی 
  • مهلت ارسال آثار به دومین جشنواره ملی دوسالانه ترویج نجوم ادیب تمدید شد
  • برگزاری اختتامیه چهارمین جایزه ملی داستان حماسی در خرداد
  • راهیابی پنج نمایش از قم به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • حضور بیش از ۱۲۰ هنرمند در دومین جشنواره تئاتر خیابانی محلات
  • اختتامیه هفتمین جشنواره مدرسه عشق در رشت
  • ثبت رکود تاریخی در جشنواره ‌مدرسه عشق با ارسال ۷۵ هزار اثر
  • نماینده شهرستان‌ها در پایتخت هستیم/بعد از اجرا نمایش همراهتان است