Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-19@17:39:05 GMT

تورم آبان‌ماه ۸.۴ است

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۵۵۳۰۹

خرداد: مرکز آمار ایران تورم سالانه آبان‌ماه را ۸.۴ درصد و تورم نقطه به نقطه این ماه را ۹.۶ درصد اعلام کرده است.

شاخص کل (بر مبنای١٠٠=١٣٩٠) در آبان ماه سال ١٣٩٦ برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب ۲۵۸.۴، ۸.۲۵۵ و ۲۶۸.۹ را نشان می‌دهد که نسبت به ماه قبل برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی ١.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

١ درصد افزایش یافته است. افزایش شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) به ترتیب ۹.۶، ۹.۵ و ۱۰.۰ درصد بوده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی ۰.۹ واحد درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، بر اساس اطلاعات مرکز آمار ایران شاخص کل (بر مبنای١٠٠=١٣٩٠) در آبان ماه سال ١٣٩٦ برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب ۲۵۸.۴، ۲۵۵.۸ و ۲۶۸.۹ را نشان می‌دهد که نسبت به ماه قبل برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی ١.١ درصد افزایش یافته است. افزایش شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) به ترتیب ۹.۶، ۹.۵ و ۱۰.۰ درصد است که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی ۰.۹ واحد درصد افزایش یافته است. درصد تغییرات شاخص کل (نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوار) در دوازده ماه منتهی به آبان ماه سال ١٣٩٦ نسبت به دوره مشابه سال قبل برای کل کشور ۸.۴ درصد، مناطق شهری ۸.۲ درصد و مناطق روستایی ۹.۳ درصد است که نسبت به همین اطلاع در مهر ماه  ١٣٩٦، برای کل کشور و مناطق شهری و روستایی ۰.۲  واحد درصد افزایش یافته است.

 همچنین شاخص گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» در این ماه برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب به عدد ۳۰۴.۸، ۳۰۶.۹ و ۲۹۹.۷ رسید که نسبت به ماه قبل، این اطلاع برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی ١.٨ درصد افزایش یافته است. شاخص گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» نسبت به ماه مشابه سال قبل برای کل کشور و مناطق شهری ۱۳.۰ درصد و مناطق روستایی ۱۲.۸ درصد افزایش نشان می‌دهد. درصد تغییرات این گروه در دوازده ماه منتهی به آبان ماه ١٣٩٦ نسبت به دوره مشابه سال قبل برای کل کشور و مناطق شهری ۱۱.۹ درصد و برای مناطق روستایی  ۱۲.۰ درصد است. شاخص گروه اصلی «خوراکی‌ها» در ماه مورد بررسی برای کل کشور، مناطق شهری و روستایی به ترتیب به عدد ۳۰۲.۴، ۳۰۴.۹ و ۲۹۶.۴ رسید که نسبت به ماه قبل برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی ۱.۹ درصد افزایش نشان می‌دهد. شاخص گروه اصلی «خوراکی‌ها» نسبت به ماه مشابه سال قبل برای کل کشور و مناطق شهری به ترتیب ۱۳.۳ درصد و مناطق روستایی  ۱۳.۲ درصد افزایش نشان می‌دهد. نرخ تورم دوازده ماهه این گروه برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی ۱۲.۱ درصد است.

شاخص گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» در آبان ماه ١٣٩٦ برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب به عدد ۲۴۰.۰، ۲۳۸.۳ و ۲۴۸.۲ رسید که نسبت به ماه قبل، این اطلاع برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب ۰.۸، ۰.۹ و ۰.۴ درصد افزایش یافته است. همچنین میزان افزایش شاخص گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» نسبت به ماه مشابه سال قبل برای کل کشور و مناطق شهری ۸.۰ درصد و مناطق روستایی ۷.۸ درصد بوده است. نرخ تورم دوازده ماه منتهی به آبان ماه ١٣٩٦ نسبت به دوره مشابه سال قبل این گروه برای کل کشور ۶.۸ درصد، مناطق شهری ۶.۷ درصد و مناطق روستایی ۷.۱ درصد است.

برچسب ها: تورم ، آبان‌ماه ، مرکز آمار ایران

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۵۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد در کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس ، به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، معاون وزیر راه و شهرسازی از تکمیل ۲۵ هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده کشور خبر داد و گفت: هم‌اکنون نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد در کشور شروع شده است که بیش از ۸۲ هزار واحد در کشور بهره برداری شده است.
آیینی با یادآوری اینکه برنامه امسال شرکت بازآفرینی شهری ایران، آغاز نوسازی ۱۵۰ هزار واحد جدید و بهره برداری از ۱۰۰ هزار واحد نوسازی در کشور است، افزود: با بهره‌برداری از ۲۵ هزار واحد نوسازی شده جدید ۷۵ هزار واحد دیگر در برنامه تحویل در سال جاری قرار می گیرند که انتظار می‌رود تا این رقم افزایش بیشتری یابد.

اجرای بسته تشویقی در ۸۲ درصد مساحت بافت‌های فرسوده شهرها
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بسته تشویقی شهرسازی برای نوسازی واحدهای مسکونی بافت‌های فرسوده در ۵۲۹ شهر اجرا شده است که اجرای این طرح ۸۲ درصد سطح بافت‌های ناکارآمد و یک چهارم مساحت کشور را پوشش می‌دهد. همچنین ۲۴۴ شهر بسته تشویقی بومی خود را تدوین کرده‌اند و این بسته‌ها در این شهرها در حال اجراست.
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با یادآوری اینکه در سال گذشته آمار صدور پروانه در ۲۰۳ شهر کشور در مقایسه با پارسال افزایشی بود، گفت: بالاترین آمار صدور پروانه در ۱۰ سال گذشته در سال ۱۴۰۲ ثبت شد .
آیینی ادامه داد: سهم بافت‌های فرسوده در کل ساخت و سازهای شهری کشور با ۲.۸ درصد رشد به ۲۱.۸ درصد رسیده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه استان‌های تهران، خراسان رضوی و اصفهان رتبه اول تا سوم را در سال گذشته در زمینه نوسازی به خود اختصاص دادند، گفت: از نظر تحقق برنامه بازآفرینی شهری شهرهای تهران، مشهد و کرمانشاه رتبه‌های اول تا سوم را داشتند.

دیگر خبرها

  • تورم نقطه به نقطه تولید گوشت قرمز در کشور چقدر است؟
  • قم در جایگاه نوزدهم رشد تورم در کشور قرار گرفت
  • ۶.۵ میلیون نفر در کشور مستاجر هستند/ تامین مسکن در اولویت دولت
  • این کشور اروپایی بالاترین نرخ تورم را ثبت کرد
  • قطعی برق برخی مناطق شهری و روستایی در ۷ شهرستان گیلان
  • پرشدگی سدهای کشور به ۶۱ درصد رسید
  • پرشدگی سد‌های کشور به ۶۱ درصد رسید/ لزوم مدیریت مصرف در ماه‌های پیش‌رو
  • آغاز نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد در کشور
  • پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در زنجان
  • کاهش بیکاری در شهر‌ها بیش از روستا‌ها است