Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئولان حج ایران و ترکیه با اشاره به پیروزی‌های اخیر رزمندگان مسلمان در جبهه‌های نبرد با تروریست‌ها در سوریه، عراق و لبنان تاکید کردند: جنایات گروهک‌های تکفیری هیچ ارتباطی با اسلام ندارد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، آقایان اکرم کلش رئیس شورای دینی و سلیم ارگون معاون و مسئول امور حج و زیارت سازمان دیانت ترکیه که به ایران سفرکرده اند امروز با حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکرنماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت دیدار و گفتگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار که چند تن از معاونان بعثه مقام معظم رهبری حضورداشتند دوطرف با ابراز خرسندی از پیروزی جبهه مقاومت برگروهک داعش درسوریه، عراق و لبنان بر ضرورت همفکری علما و اندیشمندان ایران و ترکیه در خصوص مسایل مهم منطقه تاکید کردند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت دراین دیدار با برشمردن جنایات وحشیانه گروهک داعش اظهار داشت: تروریست‌های تکفیری به نام دین لطمه بزرگی به اسلام وارد کردند که تا سال‌ها در ذهن مردم دنیا باقی خواهد ماند.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با اشاره به اینکه ایران و ترکیه بعنوان دو کشور بزرگ و تاثیرگذارمی توانند نقش جدی تری را در منطقه ایفاء کنند، ابراز امیدواری کرد که درعراق، سوریه و لبنان صلح پایدار بوجود آید.

وی تاکید کرد: ایران، ترکیه، سوریه، عراق، لبنان و برخی کشور‌های دیگر خاورمیانه درکنار هم و با اتحاد یکدیگر می‌توانند در برابر توطئه‌های آمریکا موفق عمل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با حائز اهمیت خواندن روابط علمی و دینی بین دو کشورگفت: در حوزه مسایل دینی و نیزموضوع‌های حج دو طرف می‌توانند ارتباطات خود را جدی‌تر دنبال کنند.

وی افزود: اسلام دینی عقلانی، رحمانی و تمدن ساز است و همکاری اندیشمندان دو کشور در اصلاح ذهنیت غرب از اسلام بسیار موثر خواهد بود.

در این دیدار آقای اکرم کلش رئیس شورای دینی ترکیه نیز با اشاره به اینکه دنیای اسلام یکی از سخت‌ترین دوره‌های خود را تجربه می‌کند، گفت: دشمنان اسلام با آموزش‌های غلط و سوء استفاده از بچه‌های مسلمان جنایت‌هایی را مرتکب شدند که هیچ ارتباطی با اسلام ندارد.

وی از داعش به عنوان یک گروه جنایتکار نام برد و افزود: حال که دشمنان کارشان دراین منطقه تمام شده درمقابل چشمانمان، این بچه‌ها را ازمنطقه درگیری به نقاط دیگر منتقل می‌کنند و این دلیل واضحی است که دشمنان می‌خواهند مسلمانان با هم درگیرشوند.

وی با ابراز تاسف از اینکه در درون جامعه اسلامی کسانی بدنبال ایجاد درگیری هستند، تصریح کرد: دانشمندان و علمای بزرگ در حل اختلافات و کاهش درگیری‌ها بین مسلمانان باید پیشرو باشند.

اکرم کلش همچنین از تلاش‌های نماینده، ولی فقیه درامور حج و زیارت برای حضور ایرانیان در حج امسال تقدیر کرد و گفت: حج برای همه مسلمانان است و اگر زائران ایرانی درحج حضورنمی یافتند یک بخش بزرگ از جامعه اسلامی در حج نبود و آن حج ناقص می‌ماند.

این دیدار با سخنان آقای سلیم ارگون معاون و مسئول امور حج و زیارت سازمان دیانت ترکیه در باره نقش مهم علما در حل و فصل بحران‌ها ادامه یافت.

وی با بیان اینکه درجهان امروز نقش عالمان دینی روز بروز درحال افزایش است، اظهار داشت: ما بعنوان علمای شیعه و سنی باید به دنیا اعلام کنیم که درکنار هم و دوست یکدیگر هستیم و از هم جدا نخواهیم شد.

سلیم ارگون ­افزود: علمای دو طرف باید با همفکری و شناخت بیشتراز یکدیگربرای خنثی کردن توطئه نیرو‌های شر که هدف شان ایجاد درگیری بین شیعه و سنی است هرچه بیشتر تلاش کنند.

در پایان این دیدار نماینده ولی فقیه نیز راه انداختن بحث شیعه و سنی را توطئه دشمن ذکر کرد و گفت: سردمداران آمریکا با ایجاد داعش بیشترین آسیب را به اهل سنت در عراق و سوریه وارد کردند و درخیابان‌های ترکیه با انفجار بمب اهل سنت را به خاک و خون کشید، از طرف دیگر، مگر فلسطینی‌ها شیعه هستند که آن‌ها را به کام مرگ می‌فرستند و یا یمنی‌ها مگر شیعه هستند که آن‌ها را محاصره کرده و کودکان از وبا و گرسنگی می‌میرند.

سرپرست حجاج ایرانی با تاکید براینکه روابط دوستانه و خوبی در امور دینی بین علمای ایرانی و ترکیه‌ای وجود دارد، افزود: این فرصت خوبی است که اندیشمندان دو کشور برای معرفی اسلام حقیقی، رحمانی و عقلانی و بهره گیری معنوی و درست از کنگره عظیم حج تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه دو کشور ظرفیت‌های بزرگی دارند که می‌توانند برای همکاری‌های مشترک استفاده کنند، اظهار داشت: ما می‌خواهیم اسلامی را به دنیا معرفی کنیم که بتواند دنیا را اداره کند و برای مردم جهان پیام داشته باشد که این نیاز به همکاری و همفکری دارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۶۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره گل دختران ایران برابر ترکمنستان

به گزارش “ورزش سه”، بعد از پیروزی ۴ بر ۲ تیم ملی جوانان مقابل ازبکستان در روز گذشته، در دومین دیدار خود در تورنمنت کافا از ساعت 13:30 به وقت تهران در شهر دوشنبه  برابر ترکمنستان قرار گرفتند و شاگردان جهان نجاتی در این دیدار با 7 گل پیروز میدان شدند.

گلهای ایران را سمیه اسماعیلی در دقیقه ۱۰، تانیا جهانشاهی در دقیقه۱۳، سمیه اسماعیلی در  دقیقه ۲۰، زهرا خانلرزاده در دقیقه ۲۶، مریم دینی در دقیقه ۴۵، نازنین منصوری در دقیقه ۶۴ و مریم دینی در دقیقه ۷۴ به ثمر رساندند.
نیمه نخست این دیدار با نتیجه 5 بر صفر به سود ایران به پایان رسید.

مریم دینی به عنوان بهترین بازیکن زمین از سوی مسئولین برگزار کننده کافا انتخاب شد.
سومین دیدار ایران برابر تاجیکستان روز جمعه 7 اردیبهشت ماه از ساعت 18:00 به وقت محلی و 16:30 به وقت تهران برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • سفر منطقه‌ای استاندار اصفهان به شرق شهرستان اصفهان
  • بررسی تحولات افغانستان در دیدار کاظمی قمی و حکمتیار
  • درخواست آرژانتین از پاکستان: وزیر کشور ایران را بازداشت کنید!
  • جریان مقاومت در مقیاس منطقه‌ای و جهانی فراگیر شده است
  • «امنیت» و «تجارت» محور رایزنی ایران و پاکستان
  • بررسی دستاوردهای ایران در مرکز شرق شناسی روسیه 
  • اعزام ۲ نماینده از ایران به مسابقات قرآن مالزی
  • جشنواره گل دختران ایران برابر ترکمنستان
  • رایزنی تلفنی «ماکرون» و «السیسی» درباره تحولات منطقه
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان