Web Analytics Made Easy - Statcounter

دومین سمینار همکاری های هسته ای، پیشرفت ها و چشم اندازها در اصفهان با صدور بیانیه ای به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، مرکز اصفهان؛ دومین سمینار همکاری های هسته ای، پیشرفت ها و چشم اندازها بعد از  دو روز در اصفهان  با صدور بیانیه ای مشترک به کار خود پایان داد.
در این بیانیه آمده است،سومین همایش اتحادیه اروپا ، نخستین همایش بین المللی در زمینه همکاری های  بین المللی ایران و اتحادیه اروپا در بخش هسته ای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شرکت کنندگان در این سمینار جهانی اعلام کرده اند، در این همایش مبادلات در زمینه  چگونگی پیشرفت همکاری صلح آمیز هسته ای، همانطور که در برنامه سوم برنامه جامع  اقدامات (JCPOA) پیش بینی شده  ، صورت می گیرد.
نویسندگان این بیانیه با ابراز قدردانی از پیشرفتی که تاکنون به دست آمده است ،آورده اند:  فصل جدیدی در همکاری های هسته ای بین اتحادیه اروپا و ایران ایجاد شده است.
در این بیانیه مطبوعاتی با بیان اینکه   اتحادیه اروپا  بر اجرای کامل  JCPOA تاکید دارد  اعلام شده است :  اتحادیه اروپا اجرای کامل و صادقانه JCPOA را به عنوان یک عنصر ضروری برای پایدار بودن درازمدت این توافقنامه می داند.
در بخش دیگر این بیانیه که به زیان انگلیسی منتشر شد آمده است،  اجرای JCPOA راه را برای مشارکت گسترده در بسیاری از زمینه ها مانند انرژی و آب و هوا، فرهنگ، تجارت، سرمایه گذاری و کشاورزی ایجاد می کند.
شرکت کنندگان  این سمینار را ، نمونه ای  از همکاری رو به رشد میان اتحادیه اروپا و ایران در زمینه  هسته ای دانستند و بیان کرده اند : این سمینار فرصتی را برای بررسی آخرین تحولات در زمینه حاکمیت هسته ای، ایمنی هسته ای، مدیریت مواد سوخت هسته ای و زباله های رادیواکتیو، مسئولیت هسته ای ارائه می کند.
در این بیانیه آورده شده ، این سمینار، شناخت  دو طرف  در زمینه همکاری  های هسته ای در بخش های بین المللی را تقویت می کند.
نویسندگان این بیانیه بااعلام  اینکه هر دو طرف موافقت کردند که همکاری عمیق خود را در زمینه گسترش استفاده بی خطر از انرژی هسته ای و مدیریت ایمن سوخت های زباله و مواد زائد رادیواکتیو ادامه دهندآورده اند، حمایت از مقامات نظارتی هسته ای ایران، INRA، حمایت از تست های استرس بوشهر، فعالیت های مشترک تحقیق و توسعه و انجام یک مطالعه امکان سنجی در زمینه ایجاد مرکز ایمنی هسته ای از جمله فعالیتهای اتحادیه اروپا بوده که در  ایران، اجرا می شود.
علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی نیز دیشب در ضیافت شام هلگا اشمید معاون مسوول  سیاست خارجی اتحادیه اروپا   ، با بیان اینکه این سمینار نشان دهنده همکاری بین اتحادیه اروپا و ایران در بخش هسته ای است گفت : این سمینار فصل جدیدی در توسعه همکاری هسته ای  اتحادیه اروپا با ایران است.
صالحی  بازدید متخصصان ایرانی از تاسیسات  اتحادیه اروپا در بلژیک و هلند را نمونه ای  از این همکاری ها دانست و گفت: ایران به دنبال فعالیتهای صلح آمیز هسته ای در بخش تامین انرژی های پایدار و استفاده از انرژی های نوین به جای سوخت های فسیلی  است.
وی با اشاره به اینکه تقریبا دو سال از زمان اجرای JCPOA و یک سال است از نخستین  سمینار می گذرد گفت : ایران مصمم به  تدوین برنامه ای بلند مدت در استفاده از انرژی هسته ای بر اساس  الگو های ارائه شده از سوی آژانس است.
صالحی با اشاره به توافق و همکاری گروه های سیاسی ایران برای به ثمر رسیدن توافقات و معاملات هسته ای افزود: رویکرد کشورهای اروپایی و گزارشهای آژانس هسته ای نشان داد که استفاده  غیر صلح آمیز ایران از انرژی هسته ای یک دروغ بزرگ است.
در این سمینار سید عباس عراقچی، هلگا اشمید، بهروز کمالوندی،  علی اکبر صالحی ، محسن مهرعلیزاده، مجتبی ذوالنوری و جمعی از متخصصان صنعت هسته ای حضور داشتند.

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۶۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت و شنود/ به سه دلیل!

گفتم: به یارو گفتند؛ مگر قرار نبود سوئیچ ماشینت را به پسرت بدهی که ما را به فلان جا برساند چرا ندادی؟! گفت؛ به سه دلیل.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون گفت و شنود خود نوشت: گفت: یکی از کارشناسان برجسته ترکیه در مصاحبه‌ای می‌گوید:

«‌ایران به اسرائیل حمله کرد و برخلاف رژیم‌های عقب‎افتاده منطقه، مردم غزه را تنها نگذاشت ولی مقامات و مطبوعات ترکیه و امیرنشین‌های عرب خفه‌خون گرفته‌اند و جانشان در می‌آید تا به ایران، آفرین بگویند و اردوغان هنوز بیانیه‌ای نداده است»!

گفتم: ایول داره! نان پدر و شیر مادر حلالش باد.

گفت: «میک والاس» نماینده ایرلند در اتحادیه اروپا هم در نشست علنی اتحادیه گفته است؛ «‌همه می‌دانند که اتحادیه اروپا در طول هفت ماه از مخرب‌ترین جنگ تاریخ، هنوز جنایات اسرائیل را محکوم و تحریم نکرده، اما بلافاصله و به اتفاق آرا ایران را به دلیل انتقام‌جویی قاعده‌مند که حتی کسی را نکشته، محکوم و تحریم می‌کند»!

گفتم: درد و بلایش بخورد وسط ملاج سران اتحادیه اروپا و سران نوکرصفت برخی از کشورهای منطقه.

گفت: «‌استفن والت‌» استاد برجسته ‌هاروارد با استناد به خیزش گسترده مردم آمریکا و اروپا علیه جنایات صهیونیست‌ها نشان داده است که دوران حاکمیت لابی اسرائیل در آمریکا و اروپا پایان یافته است و «‌جان میر شایمر» استاد بلندآوازه دانشگاه شیکاگو هم می‌گوید؛ نسل‌های جدید غرب در حال قطع پای اسرائیل از آمریکا و اروپا هستند و معتقدند که صهیونیست‌ها همواره درباره همراهی خود با مردم آمریکا و اروپا دروغ گفته‌اند.

گفتم: به یارو گفتند؛ مگر قرار نبود سوئیچ ماشینت را به پسرت بدهی که ما را به فلان جا برساند چرا ندادی؟! گفت؛ به سه دلیل.

اول آن که پسرم گواهینامه ندارد! دوم این که من اصلاً ماشین ندارم! و سوم این که اصلاً پسر ندارم!

دیگر خبرها

  • گفت و شنود/ به سه دلیل!
  • صدور ترور و خشونت به جهان/ کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • صدور ترور و خشونت به جهان/کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • ببینید | دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • بیانیه مطبوعاتی سفارت ایران در فرانسه در ارتباط با وقایع بخش کنسولی
  • بورل: به همکاری با آنروا ادامه می دهیم
  • نشست مشترک شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا با بررسی تحولات غزه
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایت‌کار اسرائیل پیروی کند
  • اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند