Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اشرف منصوری در همایش بین‌المللی محصولات گلخانه، تولید و اشتغال پایدار با بیان اینکه میانگین بارندگی در استان تهران کمتر از متوسط بارندگی کشوری و حدود ۲۲۰ میلیمتر است اظهار داشت: ۱.۲ درصد اراضی کشاورزی کشور در تهران و سهم این استان در تولید محصولات کشاورزی کشور ۵.۵ درصد است.

وی با بیان اینکه در استان تهران با مشکلاتی از قبیل خشکسالی، سرما زدگی، تغییر اراضی کشاورزی و غیره مواجه هستیم گفت: تغییر کاربری اراضی طی سالهای اخیر شدت گرفته و برای مقابله با این مسئله باید تولید را اقتصادی کنیم و گلخانه ها را توسعه بخشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضمن اینکه خرده مالکی و نیاز به اشتغال از جمله مسائلی است که ما در حوزه اجتماعی با آن برخورد داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به اینکه میزان آب های نامتعارف در استان تهران بالاست تأکید کرد: تصفیه خانه هایی که در ورودی این استان باید تشکیل می شد، هنوز ایجاد نشده و سرعت اجرای این کار باید شدت بگیرد.

منصوری با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی قصد دارد تا افق ۱۴۰۴ سطح گلخانه های کشور را به حدود ۴۸ هزار هکتار برساند، تصریح کرد: افزایش بازار پسندی، توجه به صادرات، افزایش تولید در واحد سطح و اقتصادی کردن تولید از جمله اهدافی است که ما در این زمینه دنبال می کنیم ضمن اینکه هزینه تولید در گلخانه ۳۵ درصد از فضای آزاد کمتر است و احداث گلخانه ها می تواند تولید را اقتصادی کند و مانع تغییر کاربری اراضی کشاورزی شود.

این مقام مسئول با اشاره به ایجاد دو مرکز توسعه صادرات محصولات کشاورزی و باغی در استان تهران اظهار داشت: پایانه صادراتی گل و گیاه که عملیات احداث آن از حدود ۱۳ سال پیش شروع شده بود با تأمین مالی که انجام شده بود فعالیت خود را به صورت محدود از هفته گذشته آغاز کرد و امیدوار هستیم روند عادی فعالیت خود را طی روزهای عادی از سر بگیرد. همچنین در شهرستان پیشوا پایانه صادراتی دیگری در حال احداث است که متأسفانه سرعت پیشرفت پروژه مناسب نیست و در صورت ادامه این روند از سرمایه گذاران دیگر برای انجام این پروژه دعوت به عمل خواهد آمد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با بیان اینکه برای توسعه گلخانه ها جلسات هفتگی را در این سازمان تشکیل می دهیم تا مشکلات پیش روی حوزه گلخانه ها برطرف شود گفت: با  سازمان محیط زیست نیز هماهنگ شده که مشکلی پیش روی گلخانه ها ایجاد نشود.

منصوری در بخش دیگری از سخنان خود درباره آلودگی سبزی و صیفی تولیدی در استان تهران نیز اظهار داشت: سبزی و صیفی تولیدی در استان تهران آلوده نیست و هر چه در این استان تولید می شود با آب سالم است. در صورتی که همکاران ما با چنین مسئله ای برخورد کنند حتماً آن واحد تولیدی قلع و قمع می شود.

وی تصریح کرد: طی ۳- ۴ سال اخیر حدود ۴۷۰ هکتار سبزی و صیفی با آب آلوده در استان تهران تولید می شد که در حال حاضر این رقم به صفر رسیده است.

مهر

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۶۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۹۵ هکتار اراضی کشاورزی در آذربایجان شرقی واگذار شد

به گزارش خبرنگار مهر، داداش نصیری صبح سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: از مجموع اراضی که سال گذشته واگذار شد ۲۱۵ هکتار برای طرح‌های کشاورزی و وابسته به آن و ۱۸۰ هکتار برای طرح‌های غیرکشاورزی تعلق داشت.

وی ادامه داد: قرارداد طرح واگذاری زمین به طرح‌های کشاورزی و وابسته به آن در چهار فقره و قرارداد واگذاری زمین به طرح‌های غیرکشاورزی در ۱۰ فقره و در مجموع در ۱۴ قرارداد امضا و واگذار شد.

نصیری در مورد عملکرد مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان در ارتباط با حفظ کاربری اراضی تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری‌ها، گفت: با توجه به لزوم تغییر کاربری اراضی کشاورزی به فعالیت‌های غیرزراعی و باغی، ۱۵۶ هکتار زمین در سال گذشته در استان تغییر کاربری یافته و از این محل ۵۰۸ میلیارد ریال به حساب خزانه واریز شده است.

وی افزود: این تغییر کاربری‌ها در قالب ۵۸۵ فقره صادر شد.

نصیری اضافه کرد: در سال گذشته مجوز ۳۲ هکتار تغییر کاربری در قالب ۳۰۹ فقره که مشمول عوارض تبصره یک ماده یک بودند و ۱۲۴ هکتار در قالب ۲۷۶ فقره مجوز که معاف از عوارض بودند از سوی امور اراضی استان صادر شد.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی به عملکرد این واحد در تجمیع و یکپارچه سازی اراضی کشاورزی در استان اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۱۸ مورد تجمیع به مساحت یک هزار و ۱۸۵ هکتار در استان انجام شد.

نصیری افزود: همچنین در این مدت چهار مورد اراضی به مساحت ۶۴۲ هکتار در استان یکپارچه سازی شد.

وی با تبیین عملکرد مدیریت امور اراضی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۲، گفت: از مجموع سه هزار و ۹۰ روستایی که در استان وجود دارد تعداد یک هزار و ۲۳۴ روستا دارای تداخل شناسایی شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه هر هفته ۱۲ روستا در کمیسیون رفع تداخلات استان بررسی می‌شود در سال گذشته یک هزار و ۱۲۶ روستا تعیین تکلیف و به ادارات ذیربط ابلاغ شد.

نصیری افزود: ۱۰۸ روستای باقیمانده نیز در دست بررسی است.

وی تعداد پلاک‌های تعیین تکلیف شده در قالب این طرح را ۳۶۵ پلاک و مساحت این اراضی را ۴۳۸ هزار و ۷۸۱ هکتار اعلام کرد.

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی در مورد عمکلرد این واحد در مورد صدور سند اظهار کرد: سال گذشته برای ۱۹ هزار و ۸۷۹ قطعه زمین به مساحت ۹۰ هزار و ۸۱۰ هکتار سند زراعی صادر شد.

نصیری افزود: از سال ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰ نیز برای ۲۴ هزار و ۲۰۰ قطعه به مساحت ۲۸ هزار و ۴۴ هکتار سند صادر شده بود و در مجموع هفت سال گذشته نزدیک به ۶۰ هزار قطعه زمین به مساحت بیش از ۴۵۰ هزار هکتار، سند دار شد.

نصیری به آمار حفاظت و شناسایی و قلع و قمع تغییر کاربری‌های غیرمجاز در استان در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۲۱۸ هکتار در قالب پنج هزار و ۱۱۵ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در استان شناسایی شد که از این تعداد ۱۹۰ فقره به مساحت ۶.۳ هکتار با استناد به احکام صادره قلع و قمع شد.

وی ادامه داد: همچنین ۹۰ هکتار و به تعداد ۲ هزار و ۵۵ فقره با استناد به تبصره ۲ ماده ۱۰ قلع و قمع شد و ۳۸۱ فقره نیز در نوبت اجرای احکام است.

کد خبر 6086047

دیگر خبرها

  • ۳۹۵ هکتار اراضی کشاورزی در آذربایجان شرقی واگذار شد
  • شناسایی ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل
  • بررسی ۴۳ پرونده تغییر کاربری اراضی در مازندران
  • رفع تداخلات ارضی از ۶۸ درصد زمین‌های کشاورزی
  • شناسایی تغییر کاربری اراضی کشاورزی نیشابوربا رصد ماهواره‌ای
  • مقابله با تغییر کاربری ۶۵ هکتار ‌اراضی کشاورزی در کرج‌
  • مقابله با تغییر کاربری ۶۵ هکتار از اراضی کشاورزی در کرج
  • توقیف ادوات و ماشین‌آلات دخیل در تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی
  • ماشین‌آلات دخیل در تغییر کاربری غیرمجاز توقیف می شود
  • شناسایی ۷.۵ هکتار تغییر کاربری اراضی همدان توسط ماهواره خیام