Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: ​مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان با اشاره به ضرورت افزایش موقوفات گفت: در سال گذشته ۱۶۱ مورد وقف از سوی شهروندان خوزستانی به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز،  حجت‌الاسلام سید محمد طباطبایی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان امروز ( 1 آذر) در همایش یاوران وقف اظهار کرد: اگر وقف جایگاه واقعی خودش را بین مردم پیدا کند آن وقت همه متوجه می شوند که بسیاری از مشکلات و چالش ها با وقف حل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وقف سنت اهل‌بیت(ع) و پیامبران است، وقف یکی از انواع انفاق است که مردم به پیروی از بزرگان دین این عمل را انجام می‌دهند.

 

طباطبایی با اشاره به افزایش موقوفات در استان خوزستان، اذعان داشت: از سال گذشته تاکنون ۱۶۱ مورد وقف جدید از سوی مردم این استان به ثبت رسیده است که این نشان دهنده افزایش اعتماد عمومی است.

 

وی تاکید کرد: این میزان وقف خوب ولی کافی نیست و باید همت مضاعفی به خرج داد و نسبت به فرهنگ سازی وقف تلاش ویژه ای داشته باشیم تا میزان وقف در جامعه گسترش یابد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان خاطر نشان کرد:برخلاف تبلیغات سوء که وقف را مشکل اعلام می کنند، باید گفت یکی از بهترین و زیباترین انواع انفاق همین وقف است که باید بیش از پیش در جامع رواج یابد.

 

وی بر ضرورت حفظ و احیای موقوفات نیز تاکید کرد و ادامه داد: مال باید در حالت قیام و ایستاده همواره رشد کندو در این راستا در حال حاضر در بیش از ۳۰ بقعه خوزستان، عملیات عمرانی بقاع متبرکه در حال انجام است.

 

طباطبایی در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت ورود خیران به حوزه وقف تصریح کرد: خیران باید بیشتر به حوزه وقف قرآنی ورود داشته باشند چراکه جوانان ما باید در انس با قرآن همواره پیشتاز باشند و در زندگی خود از این کتاب الهی بهره مند شوند.

 

حجت‌الاسلام عبدالحسین شوشتری‌نسب نویسنده کتاب «اسرار انفاق»  نیز در این مراسم با اشاره به آیه ۲۶۱ سوره بقره گفت: هرکس که در راه خدا انفاق کند، از نظر معنوی توسعه پیدا می کند.

 

وی با بیان اینکه صدقه از شخص دفع بلا می کند، افزود: ما باید به جایی برسیم که بدانیم فقیر محتاج ما نیست بلکه ما محتاج فقیر هستیم چراکه فرد واقف از نظر مادی و معنوی رشد می‌کند.

 

شوشتری نسب با اشاره به اهمیت وقف و صدقه در سیره امامان بیان داشت: امام صادق(ع) وقتی صدقه می‌داد دست خود را می ‌بوسید و می‌گفت دست من متبرک به دست خدا شد که سند این سخن سوره توبه است.

 

گفتنی است در این مراسم به مناسبت هفته وقف از خیران و یاوران فرهنگ وقف استان خوزستان تجلیل شد.

پایان پیام/472

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۶۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت آموزش حفاظت و نگهداری از طبیعت به دانش آموزان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سید روح الله موسوی بیان کرد: محیط زیست بدون آلودگی در نهایت سلامت انسان‌ها را تضمین خواهد کرد.

وی با بیان اینکه استفاده از پلاستیک به یکی از بحران‌های زیست محیطی کره زمین تبدیل شده است افزود: استفاده از مواد پلاستیکی به حدی زیاد شده که برای زمین بحران ایجاد کرده و زندگی بسیاری از حیوانات به دلیل آلودگی محیط زیست با مواد پلاستیکی به خطر افتاده است.

موسوی اظهار کرد: به همین دلیل باید از دوران دانش‌آموزی کودکان و نوجوانان آموزش ببینند تا از مواد پلاستیکی کمتر استفاده کنند و زباله‌های پلاستیکی را در محیط و طبیعت رها نکنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: باید به دانش‌آموزان آموزش داده شود تا به خانواده‌های خود نیز برای حفظ محیط زیست اطلاع رسانی و آگاهی بخشی کنند.

دیگر خبرها

  • لزوم فرهنگ سازی مراجعه به مشاوره، ضرورت جامعه مدرن
  • ضرورت توجه به حجاب وعفاف در جامعه
  • ضرورت ارتقای ایمنی راه‌ها فرهنگ سازی و قانون مداری است
  • ضرورت آموزش فرهنگ داوطلبی به مردم
  • زمینه‌های فرهنگ‌سازی حجاب؛ گرایش ذاتی به حیا و خانواده‌دوستی
  • ضرورت آموزش جمع‌آوری و تفکیک پسماند در مدارس
  • ضرورت توجه به افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان
  • فرهنگ‌سازی در حوزه حجاب همراه با برخورد قهری نتیجه عکس می‌دهد
  • ضرورت آموزش حفاظت و نگهداری از طبیعت به دانش آموزان
  • آماده‌سازی شبکه برق خوزستان برای عبور از پیک مصرف تابستان