Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج- امام جمعه سنندج گفت: در بحث اجرای نیات موقوفات و حفظ آنها باید به صورت جدی تلاش شود و با شفاف‌سازی در این زمینه بستر اعتمادسازی هرچه بیشتر مردم را فراهم سازیم.

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌السلام ماموستا خدایی در همایش یاوران وقف استان که صبح امروز در سنندج برگزار شد، با بیان اینکه وقف در عالم اسلامی حکم بزرگی دارد، اظهار کرد: اگر به گذشته توجه کنیم می‌بینیم گذشتگان ما نسبت به این سنت حسنه نگاه ویژه داشته و الان نیز از موقوفات آنها استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهمیت توسعه وقف و نیات واقفین گفت: امروز نیازهای مختلفی در جامعه ما وجود دارد که می‌توان از محل موقوفات و نیات جدید در این حوزه پاسخگوی آنها باشیم.

به گفته امام جمعه سنندج، امروز افراد مریض و نیازمند زیادی در جامعه وجود دارد که اگر موقوفاتی با نیت کمک به آنها داشته باشیم قطعا می‌توانیم در این زمینه اقدامات خوبی انجام دهیم.

ماموستا خدایی به دستورات دین اسلام در مورد وقف گریزی زد و گفت: خداوند در قرآن کریم برا انجام وقف در بین انسان‌ها تاکید کرده است و البته مالی که وقف می‌شود باید بهترین مال انسان باشد.

وی اضافه کرد: امیدواریم فرهنگ وقف روز به روز رونق پیدا کند و شاهد استفاده از این ظرفیت در پاسخگویی به نیازهای مختلف جامعه بر اساس نیات واقفین باشیم.

امام جمعه سنندج با بیان اینکه تا قبل از پیروزی انقلاب توجه به این سنت حسنه رفته رفته در جامعه ما کمرنگ‌تر می‌شد، افزود: با پیروزی انقلاب و تشکیل و ایجاد سازمان اوقاف این فرهنگ روز به روز ترویج و در حال حاضر نیز در این زمینه شرایط مطلوبی داریم.

ماموستا خدایی خاطرنشان کرد: در بحث اجرای نیات موقوفات و حفظ آنها باید به صورت جدی تلاش شود و با شفاف‌سازی در این زمینه بستر اعتمادسازی هرچه بیشتر مردم را فراهم سازیم.

وی با بیان اینکه در زمینه هزینه‌کرد درآمدهای موقوفات باید شفاف‌سازی‌های لازم در جامعه انجام شود، گفت: شفاف‌سازی در این زمینه موجب اعتماد جامعه در نتیجه توسعه موقوفات می‌شود.

امام جمعه سنندج اذعان کرد: کسانی که وقفی را انجام می‌دهند نباید در هیچ شرایطی از وقفی که صورت گرفته پشیمان شوند.

منبع: فارس

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۶۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عبور درآمد شهرداری تهران از رقم ۱۰۴ همت در سال ۱۴۰۲

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت: درآمد شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ از رقم ۱۰۴ همت عبور کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، لطف الله فروزنده از مولد سازی املاک به عنوان یکی از تحولات مهم در دوره مدیریت جدید شهری یاد کرد و گفت: در سال 1401  رقم بودجه به 80 هزار میلیارد تومان رسید که نزدیک 140 در صد رشد بودجه داشتیم و در سال 1402 نیز تا پایان دی ماه بودجه محقق شد و برای نخستین‌بار متمم 35 هزار میلیاردی نیز ارائه شد که نهایتا مبلغ 104 همت بودجه تا پایان سال محقق شد.

معاون شهردار تهران اضافه کرد: افزایش بودجه در چهار محور درآمدی از جمله عوارض ساختمان، توسعه و رونق پروانه ساختمان، که درآمد شهر سازی را به دنبال داشت، ارزش افزوده،درآمدهای پایدار، عوارض نوسازی و مولد سازی دنبال شد.

فرمانداری بودجه سال 1403 شهرداری تهران را تأیید کرد

وی افزود: یکی از تحولاتی که در دوره  مدیریت زاکانی دنبال شد، بحث مولد ساز املاک و تسویه با دستگاه‌های مختلف بود که توانستیم بخش قابل توجهی از  بدهی‌ها را تسویه کنیم؛ همچنین یک کار جدی با  بانک‌ها انجام شد که در ذیل آن بستری فراهم شد که به  شهرداری تسهیلات ارائه دهند، البته شهرداری از دولت و دستگاه‌های دولتی هم مطالباتی دارد که مشخص شده است و  ان شاء ا... با حمایت رئیس جمهور و هیئت دولت در سال جاری وصول پیدا کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضرورت هدایت صحیح موقوفات در مازندران
  • نیات واقفان اجرا شود
  • شفاف‌سازی رودیگر درخصوص پست اینستاگرامی‌اش درباره ماه رمضان
  • دولت باید زمینه‌ایی برای سوق دادن سرمایه سرگردان مردم به سمت تولید فراهم آورد
  • عبور درآمد شهرداری تهران از رقم ۱۰۴ همت در سال ۱۴۰۲
  • لزوم تفکیک «وقف» و «خیریه» در نظام سلامت
  • عزم اوقاف زنجان برای سرمایه‌گذاری با مشارکت مردم
  • افزایش ۱۶ برابری درآمد موقوفات زنجان
  • آمادگی اوقاف استان زنجان برای تحقق شعار سال در حوزه سرمایه‌گذاری و تولید
  • درآمد موقوفات زنجان به ۱۱۵ میلیارد تومان رسید