Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-24@21:03:17 GMT

بیش از 55 هزار تاکسی فرسوده نوسازی شده

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۵۶۵۹۱

بیش از 55 هزار تاکسی فرسوده نوسازی شده

تین‌نیوز | 

معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اعلام کرد: در اجرای طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهری که از بهمن 94 و با حمایت دولت آغاز شده تاکنون بیش از 55 هزار تاکسی فرسوده از ناوگان تاکسیرانی شهری کشور خارج و تاکسی های جدید جایگزین آنها شده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، هیربد معصومی با بیان مطلب فوق گفت: در این طرح که تاثیر زیادی در رفاه شهروندان، ارتقای سطح ایمنی خودروها و کاهش آلودگی هوا دارد تاکنون بیش از 78 هزار تاکسی که سن آنها از ده سال گذشته و به فرسودگی رسیده، ثبت نام نموده و بیش از 55 هزار تاکسی جدید تحویل متقاضیان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، خروج نزدیک به 40 هزار تاکسی پیکان فرسوده را از جمله نتایج اجرای طرح ذکر نمود و گفت: در این طرح نوسازی به مالک تاکسی‌های فرسوده 200 میلیون ریال وام با بهره 16 درصد داده می شود.

معصومی با بیان اینکه از تیرماه امسال و در ادامه اجرای طرح ثبت نام برای نوسازی تاکسی های فرسوده مدل سال 1386 آغاز شده، گفت: با توجه به لزوم تسریع در نوسازی ناوگان تاکسیرانی فرسوده بویژه در کلانشهرها و شهرهای بزرگ، شهرداری ها باید با مالکان تاکسی هایی که در طرح نوسازی ثبت نام ننموده اند، مطابق قانون برخورد نمایند.

وی، با بیان اینکه اجرای طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهری ادامه دارد، ابراز امیدواری نمود که با همکاری رانندگان تاکسی، شهرداری ها، بانک های عامل، خودروسازان، نیروی انتظامی و سایر دست اندرکاران امر، اهداف اصلی این طرح مهم دولت بزودی محقق شود.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۶۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، محمد آیینی در نخستین جلسه شورای نوسازی مسکن در سال جدید از هدف‌گذاری برای تشکیل ۲ هزار حلقه میانی خبر داد و گفت: به طور متوسط باید در هر استان ۶۰ حلقه میانی طی ۶ ماه نخست سال شکل بگیرد و لازم است ادارات کل استان‌ها تمرکز خود را بر این موضوع بگذارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه توجیه کردن و جلب اعتماد ساکنان بافت‌های فرسوده، کار نوسازی مسکن در این بافت‌ها را رونق می‌دهد، عنوان‌کرد: قرار است امسال به شکل سازمان یافته حلقه‌های میانی را شناسایی کرده و به آنان آموزش‌های لازم داده شود تا بتوانند به عنوان پلی میان ساکنان بافت‌های فرسوده و سرمایه‌گذاران عمل کرده و آنها را به نوسازی تشویق کنند.

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار با بیان این که وزیر راه و شهرسازی نیز بر استفاده از ظرفیت حلقه‌های میانی در وزارتخانه با محوریت شرکت بازآفرینی شهری ایران تاکید دارد، تصریح‌کرد: پس از برگزاری گردهمایی «گروه‌های جهادی (حلقه‌های میانی) در راه و شهرسازی» که اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود، چندین پویش مرتبط در همه محلات هدف کشور نیز برپا خواهیم کرد. هدف این است در سال جاری فعالیت‌ها مضاعف شده و حداقل ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در این بافت‌ها در دست نوسازی قرار گیرد.

آیینی با بیان اینکه در این راه باید از ظرفیت همه گروه‌های جهادی استفاده کنیم، ضمن تبریک روز ارتش اظهار کرد: ارتش یکی از ظرفیت‌های خوبی است که همیشه در حوزه محرومیت‌زدایی حضور پر رنگ داشته است و جلب همکاری این نهاد کمک بزرگی در این مسیر خواهد بود.

وی همچنین استفاده از توانایی‌های اعضای شورا‌های شهر را از دیگر ظرفیت‌ها در این زمینه برشمرد و گفت: اعضای شورا‌های شهر به شکل مستقیم با مردم در ارتباط هستند و می‌توانند در زمینه اطلاع‌رسانی بسیار مثمرثمر باشند. از سوی دیگر وزارت کشور نیز بر استفاده از ظرفیت سازمان امور اجتماعی کشور تأکید دارد و باید با برنامه‌ریزی از تمام این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

به گفته مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، تشکیل و آموزش حلقه‌های میانی بسیار مهم است؛ زیرا هیچ ارتباطی نمی‌تواند به اندازه ارتباط چهره به چهره تأثیرگذار باشد.

تشکیل حلقه میانی در ۸۶ شهر

در این جلسه سعید اسدی محجوب مدیرکل دفتر مطالعات کاربردی و امور ترویجی شرکت بازآفرینی شهری ایران گزارشی از وضعیت تشکیل حلقه‌های میانی ارائه کرد و گفت: تا کنون در ۸۶ شهر و ۳۸۱ محله ۳۷۴ حلقه میانی تشکیل شده است.

توزیع ۴۴ هزار و ۸۷۵ مورد بسته تشویقی در محلات هدف

وی افزود: در ۲۶۱ محله هدف بازآفرینی شهری، تعداد ۴۴ هزار و ۸۷۵ مورد بسته تشویقی به صورت چهره به چهره بین ساکنان محلات هدف توزیع و اطلاعات لازم در خصوص انواع تسهیلات شهرسازانه و مالی برای نوسازی مسکن در اختیار آنان قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان اهوازی است
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان اهوازی
  • تاکسی‌های برقی بدون راننده ماند
  • ناوگان سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان نوسازی می شود
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان است
  • ناوگان سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان نوسازی می‌شود
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شش شهرستان سیستان وبلوچستان
  • تعیین تکلیف املاک فاقد سند در بافت فرسوده پایتخت
  • تشکیل ۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی مسکن در ۶ شهرستان سیستان و بلوچستان