Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،ناصر زرگر معاون سرمایه گذاری و اشتغال معاونت توسعه روستایی در برنامه گفتگوی 18:30 شبکه خبر با اشاره به طرح تسهیلات ارزان‌قیمت به منظور توسعه اشتغال روستایی گفت: از هفته آینده (سه شنبه دهم آذرماه)، پرداخت  این تسهیلات به  بانک‌های عامل ابلاغ می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:این تسهیلات در 3 مرحله  ساخت،خرید تجهیزات و تامین سرمایه در گردش پرداخت خواهد شد.

زرگر با اشاره به میانگین سود 6 درصدی این تسهیلات گفت:سود تسهیلات در نقاط مرزی 4 درصد ، در روستاها 6 درصد و در شهرهایی با جمعیت زیر 10 هزار نفر 10 درصد است.

این مقام مسئول در خصوص بازبرداخت این تسهیلات گفت:بازپرداخت اقساط یک دوره یک ساله تنفس دارد و تا 6 سال خواهد بود.

وی حداقل این تسهیلات را 100 میلیون تومان عنوان کرد.

معاون سرمایه گذاری و اشتغال معاونت توسعه روستایی تصریح کرد:تنها تزریق 1.5 میلیارد دلار منابع صندوق توسعه ملی برای رونق تولید اشتغال و صادرات شفا بخش نیست بلکه باید در کنار بنگاه ها یک مشاور و تسهیل گر قرار گیرد تا متقاضیان با فرآیند کار آشنا شوند.

زرگر در خصوص رسته های پر کشش برای اعطای وام اشتغال افزود: این تسهیلات به فعالیت های حوزه کشاورزی، زراعت ، باغبانی ، فرآوری محصولات باغی دامی ، نگهداری محصولات ، حوزه آی تی، صنایع و معادن کوچک اختصاص می یابد.

وی تاکید کرد: در این طرح ، سرمایه گذار باید 25 درصد ، آورده  داشته باشد و مابقی را تسهیلات می گیرد که این آورده  طی 3 مرحله باید تامین شود و شامل املاک، وسائل و زمین هم می شود.

معاون سرمایه گذاری و اشتغال معاونت توسعه روستایی بیان کرد: بانک های عامل موظفند به محض تکمیل مدارک و تامین وثایق سرمایه گذاران ، وام اشتغال را اعطا کنند.

انتهای پیام/

جزئیات اعطای وام اشتغال روستایی

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۷۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه واگذاری سرمایه گذاری غیربانکی موسسات اعتباری ابلاغ شد

بانک مرکزی دستورالعمل «نحوه واگذاری سرمایه گذاری غیربانکی موسسات اعتباری» را به شبکه بانکی ابلاغ کرد. 

به گزارش ایسنا، بانک مرکزی در بخشنامه ای ابلاغ کرد: به موجب بند (الف) تبصره ماده (۱۷) «قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور»، در مواردی که بانک یا مؤسسه اعتباری غیربانکی حسب مورد به تأیید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران یا سازمان بورس و اوراق بهادار اقدامات لازم برای واگذاری دارایی‌های موضوع آن ماده را انجام داده ولی به عللی خارج از اراده بانک یا مؤسسه اعتباری، واگذاری آن ممکن نشده باشد، از شمول مجازات‌های مقرر در ماده مذکور مستثنی است.

بر همین اساس و به منظور ایجاد سازوکار واحد برای اجرای بند (الف) تبصره ماده (۱۷) قانون یاد شده، «دستورالعمل نحوه واگذاری سرمایه‌گذاری غیربانکی مؤسسات اعتباری» تدوین و در جلسه مورخ ۲‏/۱۲‏/۱۴۰۲ کمیسیون مقررات و نظارت موسسات اعتباری بانک مرکزی مورد تأیید واقع شد. شایان ذکر است، از تاریخ ابلاغ این بخشنامه، مفاد دستورالعمل موصوف، ملاک تصمیم‌گیری در خصوص اعمال مجازات‌های مقرر در ماده (۱۷) «قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور»، است. اهم مفاد دستورالعمل حاضر به شرح زیر است:

۱- شرایط و تشریفات واگذاری سرمایه‌گذاری غیربانکی مؤسسات اعتباری در شرکت‌های پذیرفته‌شده در بازار سرمایه، تابع ضوابط و مقررات حاکم بر بازار سرمایه است.

۲- واگذاری سرمایه‌گذاری غیربانکی مؤسسه اعتباری در شرکت‌هایی که در بازار سرمایه پذیرفته نشده‌اند، باید از طریق مزایده صورت پذیرد.

۳- تعیین قیمت پایه سرمایه‌گذاری غیربانکی مؤسسه اعتباری در شرکت‌هایی که در بازار سرمایه پذیرفته نشده‌اند،‌ باید با مراجعه به کارشناس‏/کارشناسان رسمی شامل کارشناسان کانون کارشناسان رسمی دادگستری یا مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه خارج از مؤسسه اعتباری صورت ‌پذیرد. 

۴- در واگذاری سرمایه‌گذاری غیربانکی مؤسسه اعتباری در شرکت‌هایی که در بازار سرمایه پذیرفته نشده‌اند، تعیین قیمت پایه‌ی سرمایه‌گذاری مزبور توسط کارکنان و سهامداران شرکت‌هایی که سهام یا سهم‌الشرکه‌ی آن‌ها واگذار می‌شود، ولو آن که کارشناس رسمی باشند، ممنوع است.

۵- در واگذاری سرمایه‌گذاری غیربانکی در شرکت‌هایی که در بازار سرمایه پذیرفته نشده‌اند، مدت اعتبار ارزیابی که توسط کارشناس رسمی انجام شده، حداکثر شش ماه از تاریخ ارزیابی است.

۶- واگذاری سرمایه‌گذاری غیربانکی مؤسسه اعتباری در شرکت‌هایی که در بازار سرمایه پذیرفته نشده‌اند به صورت نقدی و اقساطی و با اولویت واگذاری نقدی، مجاز است. در صورت واگذاری به صورت اقساطی، پرداخت حداقل ۱۰ درصد از قیمت واگذاری به صورت نقدی، الزامی است. مدت بازپرداخت اقساط با لحاظ یک سال دوره تنفس، حداکثر پنج سال است. نرخ سود در واگذاری اقساطی سرمایه‌گذاری غیربانکی مؤسسه اعتباری در شرکت‌هایی که در بازار سرمایه پذیرفته نشده‌اند، معادل حداکثر نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار برای اعطای تسهیلات در قالب عقود غیر مشارکتی است.

۷- مؤسسه اعتباری باید حداقل چهار بار در سال، نسبت به برگزاری مزایده برای واگذاری سرمایه‌گذاری غیر بانکی در شرکت‌هایی که در بازار سرمایه پذیرفته نشده‌اند، اقدام کند. فاصله زمانی بین برگزاری هر مزایده با مزایده قبلی همان سرمایه‌گذاری غیربانکی، حداکثر دو ماه است. 

۸- انجام حداقل چهار بار عرضه‌ی سرمایه‌گذاری غیربانکی در شرکت‌هایی که در بازار سرمایه پذیرفته شده‌اند، با فاصله زمانی حداکثر دو ماه در طول یک سال الزامی است مگر آن که در ضوابط و مقررات حاکم بر بازار سرمایه، به نحو دیگری مقرر شده باشد.

۹- در صورتی که مزایده‌ی سرمایه‌گذاری غیربانکی مؤسسه اعتباری در شرکت‌هایی که در بازار سرمایه پذیرفته نشده‌اند به صورت ارائه‌ی پاکت‌های حاوی قیمت و بازگشایی آن‌ها در روز مشخصی باشد، تعیین مهلت ارائه‌ پاکت‌های مزایده در فاصله‌ زمانی بیستم اسفند ماه هر سال تا پانزدهم فروردین ماه سال بعد، ممنوع است. برگزاری مزایده‌ حضوری در فاصله‌ زمانی فوق نیز ممنوع است.

۱۰- واگذاری سرمایه‌گذاری غیربانکی به سایر مؤسسات اعتباری، شرکت‌های تابعه‌ی موسسه اعتباری متبوع یا شرکت‌های تابعه‌ی سایر مؤسسات اعتباری ممنوع است؛ همچنان که توثیق سرمایه‌گذاری‌های بانکی‏/ غیربانکی مؤسسه اعتباری نزد سایر اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از مؤسسات اعتباری و غیر آن‌ها، به استثنای بانک مرکزی، ممنوع است.

۱۱- ارائه گزارش مربوط به جزییات سرمایه‌گذاری‌های غیربانکی واگذار شده ازجمله نام و مشخصات خریدار، قیمت پایه سهام و سهم الشرکه غیربانکی، قیمت واگذاری، شرایط واگذاری و سایر اطلاعات مورد نیاز بانک مرکزی و همچنین فهرست و مشخصات سرمایه‌گذاری‌های غیربانکی که بنا به دلایل خارج از اراده‌، مؤسسه اعتباری قادر به واگذاری آن‌ها نشده به همراه دلایل عدم امکان واگذاری، هر سه ماه یک بار به بانک مرکزی الزامی است. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • محقق شدن ۱۳۰درصد از تعهد اشتغال بهزیستی چهارمحال و بختیاری
  • حداقل سرمایه برای تاسیس بانک تصویب و ابلاغ شد
  • مصوبه حداقل سرمایه لازم برای تأسیس بانک ابلاغ شد
  • ابلاغ اعلام مصوبه حداقل سرمایه لازم برای تأسیس بانک
  • آموزش و توانمندسازی زنان روستایی جهت ایجاد و توسعه اشتغال اولویت دارد
  • ابلاغ مصوبه حداقل سرمایه لازم برای تأسیس بانک
  • اعطای بیش از ۶ میلیارد تومان وام مشاغل خانگی در شبستر
  • تحویل بیش از ۵ هزار واحد مسکن روستایی در اردبیل
  • نحوه واگذاری سرمایه گذاری غیربانکی موسسات اعتباری ابلاغ شد
  • ۵۹۱۹ واحد مسکن روستایی در استان اردبیل احداث و تحویل داده شده است