Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@14:08:36 GMT

توزیع 2 هزار نهال کشت بافت خرما در قشم

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۵۷۶۸۸

توزیع 2 هزار نهال کشت بافت خرما در قشم

قشم - ایرنا - سرپرست مدیریت امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از 2 هزار نهال کشت بافت خرما شامل گونه های دیری، خنیزی، برهی، خلاص، استعمران، کبکاب و غیر آن به صورت رایگان در جزیره قشم توزیع شد.

به گزارش شامگاه چهارشنبه ایرنا از پرتال سازمان منطقه آزاد قشم، تورج امانی افزود: در هفته جاری بیش از 500 نهال کشت بافت خرما با مشارکت جهادکشاورزی شهرستان قشم بین متقاضیان بخش کشاورزی توزیع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی هدف از توزیع نهال کشت خرما در جزیره قشم را بهبود و توسعه فضای سبز روستاها، توسعه کشاورزی و افزایش سرانه فضای سبز جزیره اعلام و تصریح کرد: علیرغم توزیع این تعداد نهال، هنوز شمار زیادی از روستاها درخواست کاشت این نهال ها را دارند و امید است توزیع نخل در این جزیره ادامه داشته باشد.
امانی ، نخل را نمادی از فرهنگ و سنت های مردم جنوب کشوردانست و افزود: با توجه به سازگاری، زیبایی و نمای ویژه این درختان، روستائیان جزیره قشم از توزیع نهال نخل های کشت بافت استقبال می کنند.
وی ادامه داد: با توجه به درآمدزایی روستائیان از طریق کشت این نخل ها و بهبود شرایط معیشت آن ها، مذاکراتی با جهاد کشاورزی شهرستان قشم صورت گرفت تا با توزیع رایگان نهال ها، موضوع احیای نخلستان های جزیره با جدیت دنبال شود.
سرپرست مدیریت امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: بحث آموزش متقاضیان نیز با هدف موفقیت آمیز بودن این طرح مورد توجه قرار گرفت و کشاورزان با حضور در خزانه نهال های کشت خرما در نخلستان امیرالمومنین (ع) با روش های علمی به صورت عملی آشنا می شوند.
7500/7408
خبرنگار: حسین آزاد منجیری * انتشار: محمد جهانگیریان

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۷۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاشت نهال در پاکستان توسط رئیس‌جمهور + فیلم

سید ابراهیم رئیسی که صبح امروز تهران را به مقصد اسلام آباد ترک کرد در بدو ورود به پایتخت پاکستان به نشانه دوستی بین دو کشور یک نهال کاشت.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • برگزاری مسابقات والیبال ساحلی بانوان در قشم
  • برادر رائفی‌پور در افغانستان و یمن کیسه های آرد و برنج و خرما خیرات می کند /افشای هویت شرکای رائفی‌پور /پرچمدار دشمنی با قالیباف چه کاره است؟
  • برادر رائفی‌پور در افغانستان و یمن کیسه های آرد و برنج و خرما خیرات می کند
  • توزیع بیش از ۴۴ هزار بسته نوسازی بافت‌های فرسوده در ۲۶۱ محله کشور
  • (ویدیو) کاشت نهال در پاکستان توسط رئیس‌جمهور
  • فیلم| کاشت نهال در پاکستان توسط رئیس جمهور
  • کاشت نهال در پاکستان توسط رئیس‌جمهور + فیلم
  • مهار اتش سوزی سردخانه نگهداری خرما در بم
  • جزیره‌ای با شن‌های نقره‌فام در خلیج فارس + فیلم
  • کاشتن نهال دشمنی ملک را بر باد می دهد / توسعه بدون شهروندان آزاد محال است