Web Analytics Made Easy - Statcounter

خانواده‌ای بروجردی الاصل که ۵ شهید در راه انقلاب تقدیم کرده و حالا مادرش حتی نمی تواند روزهای دشوار انقلاب را به یاد آورد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از پایگاه خبری تحلیلی رباط نیوز، خانواده ای بروجردی الاصل که روزهای سخت انقلاب و جنگ را در خرمشهر سر کرده اند، خانواده ای که تقریبا نیمی از اعضایش را در راه انقلاب داده و حالا مادر دیگر تاب و توانی برای مرور خاطرات ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانواده شهیدان همتی تمام  فرزندان را در جنگ از دست می دهد و به شهادت می رسند و حالا دیگر سایه هیچ مردی از نزدیکانش بر سر این خانواده نیست.

محمدحسن منتظری، داماد خانواده شهیدان همتی که این روزها پشتوانه‌ای گرم برای این خانواده به حساب می آید به خبرنگار رباط نیوز می گوید: پلیس راه آهن خرمشهر بودم و بعد از مدتی نیز با خانواده شهیدان همتی اشنا شدیم و با آنها وصلت کردیم، پس از آن نیز در سال ۴۹ به رباط کریم آمدیم و در اینجا مستقر شدیم.

وی ادامه داد: خانواده شهید در خرمشهر زندگی می کردند و در زمان جنگ نیز انجا بودند،شهید احمد همتی که برادر همسرم بود در سنین نوجوانی وارد بسیج شد تا اینکه موسم جنگ ایران و عراق فراسید، او مانع هجرت خانواده از خرمشهر شد تا اینکه عراقی ها شهر خرمشهر را تصرف و تا نزدیکی های راه آهن آمده بودند این شد که اجازه داد تا خانواده با پای برهنه و بدون هیچ وسیله ای از خرمشهر خارج شوند و به سختی خود را به شهر بروجرد برسانند.

داماد خانواده شهیدان همتی یاداور شد: شهید احمد همتی مدت زیادی را در جبهه ها علیه رژیم ظالم صدام جنگید و تلاش بسیاری برای پایداری انقلاب کرد.

وی ابراز کرد: زمانی که در رباط کریم بودیم به ما خبر دادند که ۵عضو از خانواده همسرتان در بمباران های رژیم بعث عراق در شهر بروجرود به شهادت رسیده اند و متاسفانه دراین حادثه عظیم ما شهید عزیز همتی پدر خانواده، احمد و سودابه همتی فرزندان خانواده،سعیده عیدی زاده همسر شهید احمد همتی و شهیده شش ماهه سمانه همتی فرزند احمداقا را از دست دادیم.

منتظری توصیه ای به رسانه‌ها در جهت تولید فرهنگ ایثار و شهادت داشت و گفت: رسانه ملی باید از طریق ساخت فیلم  به زندگی شهدا بپردازد، تاکنون به این موضوع پرداخته اما باید کمی فعال تر شود چرا که شهدا نقش مهمی در این انقلاب داشته و دارند.

گفتنی است، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان رباط کریم به همراه جمعی از معاونان این ناحیه طی هفته بسیج با این خانواده دیدار کردند.

انتهای پیام/ م

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۷۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم و قدردانی از خانواده شهدای فاطمیون + فیلم

در سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از خانواده شهدای لشکر فاطمیون قدردانی شد.

شهید علوی یکی از شهدای لشکر فاطمیون است که بهمن سال گذشته در دیرالزور به شهادت رسید.

شهید علوی یک هزار و ۸۰۰ روز سابقه حضور در منطقه را داشت و مسئول تیپ ابوالفضل العباس (ع) بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه آثار هنری و دست سازه های هنرجویان بردسکنی
  • از سر به‌ راه کردن باباشمل‌ها تا تقدیم شهید در راه دین
  • تکریم و قدردانی از خانواده شهدای فاطمیون + فیلم
  • ورزش ایران ۵ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است/ لزوم شناخت سیره و منش شهدا
  • غافلگیری دزد خانه های رباط کریم در تاریکی کمد
  • برگزاری نخستین شورای اداری ۱۴۰۳ خرمشهر
  • نخستین جلسه شورای اداری شهرستان خرمشهر
  • تشییع و خاکسپاری پیکر پدر شهید احمد سامع در شهرضا
  • پیکر مادر دو شهید والامقام در ارومیه تشییع می‌شود
  • پیشرفت و توسعه مناطق منفصل شهری در رباط کریم تداوم داشته باشد