Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان- ایرنا- مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) در پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری 'ربع رشیدی' تبریز، موفق به کسب عنوان 'فناور برتر' گروه تخصصی گیاهان دارویی و طب سنتی شد.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان روز چهارشنبه اعلام کرد: این عنوان برتر به دلیل ارائه فناوری های ممتاز به مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی در نمایشگاه ربع رشیدی تعلق گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی از 20 تا 24 آبان و با معرفی بیش از یک هزار و 750 طرح و فناوری در نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار شد.
از جمله محصولات دانش بنیان ارائه شده از سوی مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی اصفهان در این نمایشگاه می توان به کیت استخراج آر ان ای (RNA) از گیاهان دارویی، کرم مرطوب کننده گیاهی، دمنوش تقویت اعصاب، مکمل گیاهی جایگزین آنتی بیوتیک در طیور، دهانشویه گیاهی، گیاهان دارویی ارگانیک، دمنوش کنترل کننده قند خون، کود موثر در افزایش عملکرد گیاهان دارویی و غذای رژیمی ترکیبی با گیاهان دارویی اشاره کرد.
از جمله تعامل های انجام شده از سوی مرکز رشد گیاهان دارویی واحد اصفهان می توان به گفت ‌و گو با معاون دانشگاه کیلیس ترکیه و اعلام آمادگی وی جهت عقد تفاهمنامه همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) اشاره کرد.
مرکز رشد گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اصفهان در سال 88 موفق به کسب مجوز راه‌اندازی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سال 94 بصورت مشترک از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی موافقت اصولی این مرکز صادر شد.
برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی شرکت‌های مستقر در مرکز رشد، دریافت پروانه راه‌اندازی کارگاه تولیدی از وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان غذا و دارو، راه‌اندازی آزمایشگاه‌های تجاری‌سازی اختصاصی و راه‌اندازی دو گلخانه از جمله اقدام های این مرکز رشد است.
این مرکز دارای 9 هسته فناور و 6 شرکت دانش‌بنیان است که در زمینه گیاهان دارویی و محصولات گیاهی همچون دمنوش، پماد، تولید غذاهای رژیمی، تولید شیرینی‌جات فراسودمند و تولید کیت‌های استخراج از گیاهان دارویی فعالیت می‌کنند.
مرکز رشد (INCUBATOR)، یکی از ابزارهای رشد اقتصادی است که به منظور حمایت از کارآفرینان تحصیل کرده تأسیس می شود و با ارائه امکانات و تسهیلات عمومی، زمینه پا گرفتن شرکت های جدید دانش بنیان را فراهم می کند.
اکنون حدود 12 مرکز رشد فناوری در استان اصفهان فعال است.
دانشگاه آزاد واحد اصفهان حدود 20 هزار دانشجو دارد.
ت/3011 / 2093 ** خبرنگار: آسیه معینی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۸۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه هنری «طوفان‌الأحرار» در دانشگاه آزاد بجنورد

جواد عبدی معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا اظهار کرد: نمایشگاه هنری «طوفان‌الاحرار» مجموعه آثار خوشنویسی در خط‌های مختلف و نقاشی است که به همت کانون هنر این واحد دانشگاهی برگزار شده است.

وی اضافه کرد: حمایت از مردم مظلوم غزه وظیفه انسانی هر مسلمانی است و هر یک از ما با هر شیوه و سبکی می‌توانیم صدای مظلومیت مردم ستمدیده غزه باشیم که دانشجویان کانون هنر دانشگاه آزاد بجنورد، زبان هنر را برای نشان دادن حمایت خود از طوفان‌الأقصی انتخاب کردند.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد بیان کرد: آثار خوشنویسی که با شرکت مریم ریحانی، شادی ریحانی، امین فیروزبخت، رامین فیروزبخت و زهرا معماریانی در نمایشگاه قرار دارند در سبک‌های نستعلیق ثلث و نقاشی هستند.

عبدی افزود: نمایشگاه طوفان‌الأحرار در محل خانه فرهنگ و هنر این دانشگاه به مدت یک هفته برای بازدید عموم فعال است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همنشینی فناوری با تیک‌تیک ساعت‌ها
  • توسعه اشتغالزایی در اقتصاد گیاهان زینتی با هدایت استارت‌آپ‌ها
  • رونمایی ۶ محصول دانش بنیان پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان
  • محصولات فناورانه دانشگاه آزاد یادگار امام افزایش می‌یابد
  • افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در اصفهان
  • پارک علم و فناوری سلامت سمنان افتتاح شد
  • برپایی نمایشگاه هنری «طوفان‌الأحرار» در دانشگاه آزاد بجنورد
  • ثبت ۱۲ فرآورده دارویی و ۵۰ تجهیز پزشکی شرکت‌های ایرانی در کنیا
  • تالاب «میقان» در مسیر مرگ خاموش!/ شرکت دانش‌بنیان در حوزه ایزوگام راه‌اندازی می‌شود
  • تور بازدید از ناحیه نوآوری پردیس در اینوتکس ۲۰۲۴ برگزار می شود