Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید امیر مصباح، معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، از انتشار فراخوان سومین جشنواره استانی لباس ایرانی – اسلامی «روجا» خبر داد و اظهار کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، سومین جشنواره استانی لباس ایرانی – اسلامی «روجا» را بهمن ماه امسال در رشت برگزار می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ایجاد فضای تعامل فرهنگی با محوریت پوشاک ایرانی – اسلامی، هدفمند نمودن اندیشه های نو در راستای تحقق اهداف جامعه ایرانی و سوق دادن طراحان به طراحی آثار مبتنی با اصول و آموزه های اسلامی و ارتقای سطح علمی و عملی طراحان و شناخت مباحث علمی جدید در زمینه طراحی، دوخت پارچه و لباس را از اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: ایجاد ارتباط طراحان با همدیگر و مراکز آموزشی و دانش آموختگان رشته های مرتبط با مراکز صنعتی، تولیدی و بازار در کشور، زمینه سازی برای کشف و ظهور استعدادهای خلاق، ایجاد زمینه مناسب جهت معرفی طراحان جوان و ارتباط با جامعه و صنعت، ارائه نمونه ها و طرح های خلاق و ابتکاری در زمینه پوشاک مناسب جامعه و زمینه سازی جهت کارآفرینی از دیگر اهداف برگزاری جشنواره لباس ایرانی – اسلامی «روجا» است.

مصباح با اشاره به بخش های مسابقه سومین جشنواره استانی لباس ایرانی – اسلامی «روجا»، عنوان کرد: آثار ارسالی در سه بخش اصلی پوشاک بانوان، آقایان و کودک و نوجوان و بخش ویژه(بهره گیری از ویژگی ها و شاخص های لباس محلی زنان گیلانی در طراحی لباس) به مسابقه گذاشته می شوند.

معاون ارشاد اسلامی گیلان افزود: بخش پوشاک بانوان(جوان و بزرگسال) شامل پوشاک اجتماعی(چادر، پوشش سر، مانتو و پوشاک های جدید غیر از مانتو) و پوشاک مشاغل، بخش پوشاک آقایان(جوان و بزرگسال) شامل پوشاک اجتماعی(رسمی و غیر رسمی) و مشاغل و بخش لباس کودک و نوجوان شامل پوشاک اجتماعی است.

وی با بیان اینکه طرح های اولیه می بایست به صورت رنگی به دبیرخانه جشنواره ارسال شود تا پس از تایید طرح لباس تکمیل شده ارسال شود، گفت: هر طراح می تواند حداکثر 10 طرح خود را برای شرکت در نمایشگاه ارائه دهد. ضمن اینکه استفاده از پارچه و محصولات داخل کشور در تهیه لباس دارای امتیاز ویژه است.

مصباح با اشاره به جوایز این جشنواره، خاطرنشان کرد: به سه نفر برتر در هر بخش از جشنواره به ترتیب سکه تمام، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی، به همراه تندیس جشنواه و دیپلم افتخار اهدا خواهد شد. همچنین جایزه طرح برگزیده بخش ویژه جشنواره، دو سکه بهار آزادی است.

وی در پایان ضمن دعوت از تمامی اساتید، دانشجویان، طراحان و تولیدکنندگان صنعت پوشاک و دوخت لباس استان برای شرکت در این جشنواره، اضافه کرد: علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به آدرس https://gilan.farhang.gov.ir مراجعه نمایند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۸۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری پویش طراحی و نقاشی «زندگی با آیه ها» با موضوع «وعده صادق»

به گزارش خبرنگار مهر، پویش طراحی و نقاشی «زندگی با آیه ها» با موضوع «وعده صادق» و مفهوم آیه ۴۱ سوره عنکبوت به همت قرارگاه نوجوانان اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان برگزار می‌شود.

این پویش ویژه کودکان و نوجوانان ۹ الی ۱۶ سال استان است و علاقمندان می‌توانند آثار خود را تا ۲۱ اردیبهشت ماه در کانال ایتا @nehzat_eslami_gilan ارسال کنند.

گفتنی است، آثار منتخبان در کانال نهضت اسلامی گیلان انتشار می‌یابد و به کسانی که در نظر سنجی مردمی برگزیده شوند جوایزی ارزشمند اهدا می‌شود.

کد خبر 6085728

دیگر خبرها

  • اجرای طرح نور تأمین کننده منافع زن و خانواده است
  • برگزاری نخستین المپیاد ملی هنر در گیلان
  • پوشاک، اشتغال زا‌ترین صنعت در کشور
  • سند ملی سبک پوشش اسلامی چه کمکی به صنعت پوشاک کشور می‌کند؟
  • برگزاری پویش طراحی و نقاشی «زندگی با آیه ها» با موضوع «وعده صادق»
  • شروع به کار یک جشنواره سینمایی بدون دبیر!
  • برگزاری جشنواره لاله‌ها در باغ ایرانی
  • برگزاری مراسم پایانی سومین جشنواره شکرستان
  • برگزاری هفتمین جشنواره استانی شمیم ریحان در قم
  • تاسیس شهرک صنفی لباس در هرمزگان/همکاری مردم با طرح نور مطلوب است