Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بولتن نیوز»
2024-04-25@15:38:04 GMT

تاثیر میزان ویتامین D بر درمان ناباروری

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۵۹۴۸۲

به گزارش بولتن نیوز، یافته ها از بررسی ۱۱ مطالعه منتشرشده بدست آمده که در مجموع شامل ۲۷۰۰ زن در معرض درمان با ART بود. در شیوه ART، لقاح آزمایشگاهی و جنین فریزشده برای رسیدن به بارداری منتقل می شوند.

محققان بریتانیایی دریافتند زنان دارای میزان کافی ویتامین D در مقایسه با زنان دارای میزان پایین ویتامین D، ۳۴ درصد بیشتر دارای تست بارداری مثبت خواهند بود، ۴۶ درصد بیشتر به بارداری بالینی دست می یابند، و یک سوم بیشتر نوزاد زنده به دنیا می آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این مطالعه، هیچ رابطه ای بین میزان ویتامین D و سقط جنین مشاهده نشد.

به گفته محققان دانشگاه بیرمینگام، تنها ۲۶ درصد زنان حاضر در این مطالعه دارای میزان کافی ویتامین D بودند.

آنها تاکید می کنند این یافته ها فقط رابطه را نشان می دهد و اثبات نکرده است که مصرف مکمل ویتامین D می تواند به بهبود شانس بچه دارشدن بعد از ART کمک کند.

دکتر جاستین چو، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «اگرچه این رابطه شناسایی شده است، اما تاثیر کمبود یا عدم کمبود ویتامین D بر موفقیت در باروری باید در آزمایشات بالینی آزمایش شود.»

وی تاکید می کند مصرف خودسرانه و بیش از اندازه مکمل ویتامین D می تواند موجب اووردوز این ویتامین شده و کلسیم بیش از اندازه زیاد در بدن تشکیل شود که می تواند منجر به تضعیف استخوان ها و آسیب به قلب و کلیه ها شود.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۹۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیرترین پدر و مادرها کدام استان زندگی می‌کنند؟

‌به گزارش تابناک، صابر جباری رئیس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت با بیان اینکه ۵۰۰ مرکز آموزش هنگام ازدواج در سراسر کشور با خدمات رایگان فعال هستند، گفت: هم‌اکنون خدمات درمان ناباروری در همه مراکز دولتی کاملا رایگان ارائه می‌شود و در همه استان‌ها حداقل یک مرکز ناباروری سطح ۳ وجود دارد.

وی افزود: علاوه بر درمان، خدمات پیشگیری از ناباروری و اصلاح سبک زندگی هم در دستور کار قرار گرفته است.

جباری ادامه داد: هنوز درصد سزارین‌ها در کشور ما بالاست که برای سلامت مادر و جنین خطرات جدی به همراه دارد.

وی افزود: به روایت آمار، خطر ابتلا به آسم و بیماری‌های تنفسی در کودکان سزارینی نسبت به کودکان متولدشده با زایمان طبیعی بیشتر است.

جباری گفت: تجهیز خوابگاه‌های متأهلی دانشجویی و افزایش وام ودیعه دانشجویی و کاهش نوبت شب‌کاری کادر درمان از جمله اقدامات وزارت بهداشت در راستای حمایت از قانون جوانی جمعیت است.

وی به اجرای منشور کرامت مادری اشاره کرد و افزود: فاصله سن ازدواج و فرزندآوری از ۴ سال به ۳ سال کاهش یافته و توصیه ما به زوجین این است که تا 2 سال ابتدای ازدواج به فرزندآوری اقدام کنند.

 
آمارهای سازمان ثبت احوال نیز نشان می‌دهد در اولین فرزندآوری در کل کشور در سال ۱۴۰۲ میانگین سن پدر ۳۲.۱ سال و میانگین سن مادر ۲۷.۳ بوده است.

بر اساس گزارش این سازمان، در سال مذکور میانگین سن پدر در نقاط شهری برابر با ۳۲.۷ سال و نقاط روستایی برابر با ۲۹.۹ سال بوده است.

همچنین، بین استان‌ها بیشترین میانگین سن پدر در اولین فرزندآوری مربوط به تهران با رقم ۳۴.۵ سال و کمترین آن مربوط به سیستان و بلوچستان با ۲۷.۱ سال است.

در این خصوص مقدار شاخص در نقاط شهری ۲۸.۱ سال و در نقاط روستایی ۲۴/۴ سال است.

بیشترین میانگین سنی مادران در اولین فرزندآوری بین استان‌ها مربوط به تهران با ۳۰.۸ سال و کمترین آن مربوط به سیستان و بلوچستان با ۲۲.۷ سال است.

 منبع: مهر

دیگر خبرها

  • تسهیلات خوبی برای درمان ناباروری در استان کرمان اختصاص دادیم
  • پیرترین پدر و مادرها کدام استان زندگی می‌کنند؟
  • برنامه «ماه‌ترین پلاس» به سراغ پدران می‌رود
  • تغییرات آب و هوایی چگونه زندگی متولدین ۲۰۲۴ را تحت تاثیر قرار خواهد داد؟
  • تأثیر عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • چه مردانی بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پروستات هستند؟
  • در اکثر خانواده‌های ایرانی یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود | ابتلای مردان به این سرطان بیشتر شده است
  • نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • نشان‌دار شدن بیش از ۲ هزار زوج نابارور در استان کرمانشاه
  • روزی ۸ عدد از این میوه گران بخورید!