Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارومیه – مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: ۱۴ هزار پرونده از ۳۶ هزار موقوفه حقوقی آذربایجان غربی فاقد سند است.

به گزارش امتداد نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین  ناصر جوانبخت عصر چهارشنبه در همایش یاوران وقف اظهار داشت: وقف همواره از صدر اسلام تا کنون وجود داشته است و پیامبر اسلام هم جزء واقفان نخست اسلام بوده است و از سالروز وفات ایشان دهه وقف با هدف ترویج و شناخت بیشتر آن آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در رژیم شاهنشاهی به واسطه اصلاحات اراضی مورد ظلم واقع شدیم و در آن زمان فرهنگ وقف رشد چندانی نداشته است اما ما باید در وقف باید فرهنگ سازی کنیم چون طبق نظری سنجی و گزارشی که انجام شده است مشخص شده که ۶۰ درصد مردم اصلا نمی‌دانند که وقف چیست پس لزوم فرهنگ سازی ضروری است.

جوانبخت با اشاره به این که بیشتر اوقاف در زمینه مساجد صورت می‌گیرد افزود: بیشتر وقف‌ها برای مساجد است اما درد ما فقط مسجد نیست باید در زمینه بهداشت و درمان، آموزش، مسکن و تامین مایحتاج زندگی و مسکن ازدواج جوانان هم وقف داشته باشیم و فرهنگ سازی کنیم که وقف در این موارد هم صورت بگیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: ما باید بسته به نیاز روز جامعه وقف داشته باشیم چون وقفیات پیامبران و صحابه فقط در مساجد نبوده است بلکه باید بر اساس  نیاز روز موقوفات جدید را ایجاد کنیم.

وی افزود: ۱۴ هزار پرونده از ۳۶ هزار موقوفه حقوقی ما فاقد سند است و از سال گذشته تا کنون ۲۵۰۰ پرونده را ثبت سند شده‌اند و ۲۰۰ وقف جدید را کشف شده که در دست مردم بوده و آن را پنهان کرده بودند که اخذ سند و ثبت مالکیت شده‌اند.

وی گفت: در سال جدید ۵۶ وقف جدید داشته‌ایم و ۱۰ هزار متر مربع در هشت ماهه امسال مورد بازسازی قرار گرفته است و بر اساس جلساتی که بر گزار شده ۶ میلیارد تومان برای مرمت مساجد برنامه ریزی شده که از اعتبارات دولتی تامین و بر اساس نیاز شهرستان‌ها تقسیم بندی شود.

جوانبخت بیان کرد: وقف و اوقاف به عنوان بازوی کمکی دولت می‌تواند نقش ایفا کند و ماموستاها و علمای دینی ما باید در خطبه‌ و سخنرانی‌های خود علاوه بر برکات وقف و آبادانی مساجد مردم را بر اساس نیاز روز به وقف ترویج و تشویق کنند.

true برچسب ها : سازمان اوقاف و امور خیریه ناصر جوانبخت وقف true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۶۰۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی و تعیین تکلیف ۱۵ پرونده در کمیسیون ماده ۵ استان آذربایجان‌غربی

مدیرکل راه وشهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: ۱۵ پرونده افزایش تراکم، تعیین و تغییر کاربری و اصلاح ضوابط طرح تفصیلی در کمیسیون ماده ۵ این استان بررسی و تصمیمات لازم در این خصوص اعمال شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، سید محسن حمزه لو امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در جلسه کمیسیون ماده ۵ آذربایجان غربی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: پرونده‌های افزایش تراکم و تغییر کاربری ساختمانی مربوط به شهرستان‌های استان بود که بررسی شدند.

وی افزود: در مجموع تمام پرونده‌های مطرح شده با نظر اعضا بررسی و تصمیمات لازم در خصوص آنها اعمال شد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه این طرح‌ها توسط شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی مطرح و بررسی شدند، گفت: تغییر کاربری و سطح اشغال و نیز افزایش تراکم اراضی از مهم‌ترین موارد مطرح شده در جلسات کمیسیون ماده ۵ بودند که جهت پاسخگویی به نیازهای مردم استان مطالعه و بررسی شدند.

حمزه‌لو تاکید کرد: نوسازی و حل مشکلات شهری در رأس سیاست‌های کاری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی و کمیسیون ماده ۵ آذربایجان غربی، قرار دارد.

کد خبر 747615

دیگر خبرها

  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • بررسی ۱۵ پرونده در کمیسیون ماده ۵ آذربایجان غربی
  • بررسی و تعیین تکلیف ۱۵ پرونده در کمیسیون ماده ۵ استان آذربایجان‌غربی
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان 
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • عضویت ۱۰۶ هزار نفر در آذربایجان غربی درکانون‌های مساجد
  • ثبت سومین سازش پرونده قتل در آذربایجان غربی
  • دیدار با مدیر کل دفتر بازرسی ،مدیریت عملکرد ،امور حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری آذربایجان غربی
  • دیدار سفیر اتریش با رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی 
  • هویت‌بخشی به گروه‌های سرود کانون‌های مساجد امری مهم است