Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست‌های دوروزه گفت‌وگوی ملی گروه‌های فلسطینی که زیر نظر مصر در قاهره برگزار شد، با صدور بیانیه پایانی که در آن بر هفت موضوع اصلی برای پایان دادن به شکاف داخلی و سازوکار حل این مسأله اشاره شده است، پایان یافت.

به گزارش ایسنا، در این بیانیه بر برگزاری انتخابات در فلسطین تا قبل از ۲۰۱۸ و مرجعیت توافق سال ۲۰۱۱ در پرونده امنیتی نوار غزه تأکید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه پایانی نشست‌های گفت‌وگوی ملی گروه‌های فلسطینی بر اهمیت تلاش جدی برای رفع موانع عمل دولت وفاق ملی به وظایف و مسئولیت‌های خود در قبال ملت فلسطین در غزه تأکید شده است.

این بیانیه همچنین بر لزوم پایان مشکلات ساکنان غزه در عرصه‌های معیشتی، بهداشتی و آموزشی از جمله حل مشکلات برق، آب و بازسازی این منطقه و تلاش برای رفع موانع موجود در گذرگاه‌ها به منظور فراهم شدن زمینه تردد آزادانه تأکید دارد.

در جریان این نشست‌ها اوضاع داخلی فلسطین بر اساس پایبندی به اصول ملی و تحکیم و تقویت وحدت ملی مورد بررسی قرار گرفت و تمامی طرف‌ها بر اهمیت وحدت ملی که زمینه‌ساز تقویت مبارزات ملت فلسطین در داخل و خارج به منظور آزادسازی سرزمین و مقدسات و تحقق آزادی، استقلال و حق بازگشت و حق تعیین سرنوشت خواهد شد، تأکید کردند.

گروه‌های شرکت‌کننده در نشست‌های قاهره بر لزوم بازسازی و احیای هر چه سریعتر سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) بر اساس توافقنامه سال ۲۰۰۵ قاهره تأکید کردند و از کمیته احیا و اصلاح ساختار ساف خواستند برای این منظور تشکیل جلسه دهد اما زمان این جلسه را مشخص نکردند.

گروه های فلسطینی همچنین بر لزوم برخورداری دولت تشکیلات خودگردان از اختیارات خود در نوار غزه و عمل آن به مسئولیت‌هایش در راستای اجرای توافقات صورت گرفته در تاریخ ۲۰۱۷/۱۰/۱۲ میان دو جنبش فتح و حماس در این زمینه تاکید کرده و راه‌های تقویت حضور دولت در غزه را بررسی کردند.

این نشست از کمیته آزادی‌ ها که در تاریخ ۲۰۱۱/۵/۴ بر اساس توافقنامه آشتی ملی شکل گرفته است، برای ازسرگیری هر چه سریع‌تر فعالیت خود در کرانه باختری و نوار غزه دعوت و بر لزوم تضمین آزادی‌ها و حقوق ملت فلسطین بر اساس قانون تاکید کردند.

در بیانیه نشست قاهره از کمیته آشتی اجتماعی برای ازسرگیری فعالیت خود و تلاش برای ارائه تسهیلات و تأمین خواسته‌های مادی، معنوی و قانونی برای عمل به مسئولیت‌هایش دعوت به عمل آمده است.

بیانیه پایانی نشست قاهره از کمیته مرکزی انتخابات و طرف‌های ذیربط خواسته است زمینه برگزاری انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان، مجلس قانونگذاری و شورای ملی را حداکثر تا سال ۲۰۱۸ فراهم کنند. این بیانیه اختیار انتخاب زمان برگزار انتخابات را به محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین واگذار کرده است که باید پس از رایزنی با گروه‌ها و نهادهای ملی و سیاسی در این زمینه تصمیم‌گیری کند.

این بیانیه همچنین بر حاکمیت قانون و حفظ امنیت فلسطینیان و ساکنان آن طبق توافق سال ۲۰۱۱ و اجرای فوری قوانین طبق توافق اخیر آشتی ملی در قاهره تأکید کرده است.

گروه‌های فلسطینی از فراکسیون‌های پارلمانی در مجلس قانونگذاری خواستند بندهای مورد توافق در مورد فعالیت این مجلس و ازسرگیری فعالیت‌های مرسوم آن را اجرا کنند.

شرکت‌کنندگان در اجلاس قاهره همچنین تصمیم اخیر دولت آمریکا مبنی بر عدم تمدید  فعالیت دفتر ساف در واشنگتن به منظور اعمال فشار علیه مقامات فلسطینی و وادار کردن آنها به تسلیم در برابر خواسته‌های آمریکا در زمینه تلاش های این کشور برای تحمیل راه حل منطقه‌ای همسو با طرح‌های رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

گروه‌های فلسطینی ضمن مخالفت با راه‌حل‌های موقتی در زمینه تشکیل کشور دارای مرزهای موقتی و نیز مخالفت با به رسمیت شناختن "یهودی‌سازی اسرائیل" و دیگر طرح‌های مغایر حقوق ملت فلسطین، بر حمایت از تلاش‌ها برای عضویت تشکیلات خودگردان در موسسات و معاهدات بین‌‌المللی به منظور محاکمه رژیم صهیونیستی به خاطر جنایت‌هایش تأکید کردند.

گروه‌های شرکت‌کننده در نشست قاهره از کشورهای عربی و اسلامی و نهادهای آنها خواستند که از مبارزات ملت فلسطین حمایت کرده و به تعهدات مالی خود بر اساس مصوبات کنفرانس بازسازی غزه در ۲۰۱۴ پایبند باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۶۰۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه دفتر سیاسی انصارالله یمن درباره غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، دفتر سیاسی انصارالله یمن در بیانیه ای اعلام کرد: برای هفتمین ماه متوالی جنایات کشتار جمعی دشمن صهیونیست در غزه ادامه دارد و آخرین آن نیز جنایت وحشیانه ای است که در مرکز درمانی ناصر در خان یونس مرتکب شد.

در این بیانیه آمده است: جنایات کشتار جمعی که علیه ملت فلسطین در غزه و کرانه باختری رخ می دهد نشانگر کیته توزی و جنایات صهیونیستهاست.

دفتر سیاسی انصارالله یمن تاکید کرد: اگر حمایت آمریکا و غرب و سکوت شرم آور کشورهای عربی و ناتوانی سازمان ملل نبود، این جنایات صهیونیستها علیه ملت فلسطین رخ نمی داد.

انصارالله یمن خواستار اقدام عاجل جهانی برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه شد و اعلام کرد: ما بر تداوم موضع ملت یمن در حمایت از ملت فلسطین ومقاومت شجاع آن در غزه تاکید داریم.

در این بیانیه همچنین ازنیروهای مسلح یمن خواسته شده است که بر دامنه عملیات خود علیه کشتی های رژیم صهیونیستی و مرتبط با این رژیم در دریای سرخ، عرب و اقیانوس هند بیافزایند.

کد خبر 6085883

دیگر خبرها

  • در دور دوم انتخابات ۴۵ نماینده راهی مجلس می‌شوند
  • در دور دوم انتخابات ۴۵ نماینده راهی خانه ملت می‌شوند
  • فرایند قانونی سد معشوره طی شده‌ است
  • برخورد قضایی با متخلفان انتخاباتی در لرستان
  • «به افق فلسطین»؛ تجربه‌ای شیرین در رسانه ملی بود/ آماده باش کامل عوامل یک برنامه برای «وعده صادق»
  • حماس: از خواسته‌های اصولی خود درباره آتش‌بس کوتاه نمی‌آییم
  • بیانیه دفتر سیاسی انصارالله یمن درباره غزه
  • راهیابی نماینده گرمسار به مراحل پایانی لیگ ملی بسکتبال
  • «سفر آخر» افتتاح شد/ عکس‌هایی از لحظات پایانی زندگی شهید آوینی
  • برگزاری پیش نشست همایش بین المللی ۷۵ سال اشغالگری در فلسطین