Web Analytics Made Easy - Statcounter

با گذشت سه سال از تجاوز علیه یمن پیشرفت ملموسی برای عربستان به دست نیامده است و نیروهای مقاومت تأکید می کنند هیچ کشوری نمی تواند آنها را از هدف قرار دادن کشورهای متجاوز منع کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما  به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، با گذشت سه سال از تجاوز علیه یمن پیشرفت ملموسی برای عربستان به دست نیامده است و نیروهای مقاومت تأکید می کنند هیچ کشوری نمی تواند آنها را از هدف قرار دادن کشورهای متجاوز منع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


درگیری های خشونت بار در منطقه نهم در شرق صنعاء ادامه دارد و این درگیری ها باعث کشته و زخمی شدن نیروهای دو طرف شده است. همچنین نبردها در مناطق مختلف در جریان است و همزمان با این نبردها نیروهای ائتلاف سعودی به حملات هوایی خود علیه مواضع و اهداف متعدد در یمن ادامه می دهند.
خبرنگار این شبکه از صنعاء گفت: پس از گذشت سه سال از جنگ مداوم، محاصره، حملات هوایی و شرایط انسانی بحرانی، اوضاع میدانی شاهد تغییرات زیادی نبوده است. نبردهای جاری در جبهه نهم در شرق صنعاء یکی از خشونت بارترین نبردهاست و تعداد زیادی از دو طرف در آن کشته و زخمی شده اند. علیرغم شدت نبردها چیزی جز پیشروی های ناپایدار و اجبار به عقب نشینی برای طرفین به دست نیامده است.
در ادامه گزارش عبدالوهاب الشرفی رئیس مرکز نظارت دموکراتیک یمن گفت: «به نظر می رسد هیچ گونه پیشروی ساختاری در جبهه نبرد نهم روی نداده است، اگر چه روند عملیات نظامی در این جبهه شدت گرفته است اما تا کنون هیچ گونه پیشرفت ثابت برای طرفین ثبت نشده است، پیشرفت هایی حاصل می شود اما به سرعت به عقب نشینی ختم می شود».
خبرنگار افزود: صحنه نبرد در سایر جبهه ها تفاوت چندانی با جبهه نبرد نهم ندارد، درگیری ها همچنان در مناطق متعددی از مأرب، الجوف، شبوه، البیضاء و التعز تا مناطقی در ساحل غربی ادامه دارد. همزمان با شدت گرفتن درگیری ها نیروهای انصار الله و هم پیمانانش تأکید می کنند اگر جنگ و محاصره ادامه داشته باشد و حملات هوایی غیرنظامیان را هدف قرار دهد، آنها نیز با موشک های بالیستیک پایتخت های کشورهای عضو ائتلاف سعودی را هدف قرار خواهند داد.
عزالدین الشرعبی یکی از مسئولان رسانه ای شورای عالی انقلاب وابسته به جنبش انصار الله در این خصوص گفت: «ما پیشتر هم تأکید کرده ایم مناطق مختلف عربستان به جز مکه و مدینه در تیررس موشک های یگان موشکی قرار دارند. این بار نوبت شهرهای امارات است که به اذن خداوند به زودی هدف قرار خواهند گرفت. آمادگی های نظامی حاصل شده است و به زودی شاهد حملات غافلگیرکننده نیروهای مقاومت خواهیم بود. به تشدید تنش پاسخ داده خواهد شد و هیچ کشوری در جهان نمی تواند ما را از پرتاب موشک به سوی کشورهای متجاوز و دفاع از خودمان باز دارد و این حق ضمانت شده و قانونی ما است».
خبرنگار در پایان گفت: نبردهای زمینی با پشتیبانی جنگنده های ائتلاف در جریان است که سلسله حملاتی را ضد مواضع و اهداف متعدد در یمن انجام می دهند. ناظران تأکید می کنند حتی با تسریع روند عملیات نظامی و پنهان ماندن صدای هرگونه راه حل سیاسی، بحران یمن جز از طریق گفتگو و راه های مسالمت آمیز حل نمی شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۶۰۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور: کشورهای منطقه به نیروهای نظامی ایران تکیه کنند

دریافت 7 MB

به گزارش همشهری آنلاین، رئیسی افزود: اما الان همان کشورها مقابل ملت های خود سرافکنده هستند و این شکست راهبردی برای آن رژیم بود.کشورهای منطقه به جای تکیه بر اسب بازنده رژیم صهیونیستی به نیروهای خودشان، به نیروهای مسلمان در منطقه تکیه داشته باشند.

در این باره بیشتر بدانید:

کوچک‌ترین تعرض به خاک ایران به برخوردی سهمگین منجر می‌شود

کد خبر 845130 منبع: ایسنا برچسب‌ها دفاع - ارتش جمهوری اسلامی سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نخواهد شد
  • محدودیت پروازی به برخی از فرودگاه‌های کشورهای حوزه خلیج فارس
  • محدودیت پروازی به فرودگاههای دبی و شارجه
  • عملیات «وعده صادق» برای کشورمان پُر از دستاورد بود
  • عملیات «وعده صادق» مملوء از دستاورد بود
  • کشورهای منطقه به نیروهای نظامی ایران تکیه کنند
  • رئیس جمهور: کشورهای منطقه به نیروهای نظامی ایران تکیه کنند
  • بسیاری سعی می کردند ایران را کشوری ترسو قلمداد کنند
  • اقدام مقتدرانه سپاه پاسداران جبهه مقاومت را امیدوارتر کرد
  • نیروهای سپاه پیروزی درخشانی برای جبهه حق رقم زدند