Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ موزه‌ای که در جاده لیان هوآ شان چین واقع شده با نام شاندوگ شناخته می‌شود. این موزه با مساحتی بالغ بر ۲۸ هزار متر مربع بزرگ‌ترین موزه دایناسور دنیاست.

بنا بر این گزارش، موزه شاندوگ محل مناسبی برای نگهداری از ۱۱۰۶ دایناسور و هزاران فسیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موزه ۳۶۸ دایناسور سیتاکوسور (نام یک جنس از تیره طوطی خزندگان)، ۳۹۱ دایناسور درومایوسورد (خانواده‌ای از دایناسور‌های تروپود)، ۲۵۵ دایناسور نیم‌پرنده، ۲۲ دایناسور جهولوسور (یک جنس از فروراسته پرنده‌پایان) و ۷۰ نمونه‌ی بی‌نام را در معرض دید عموم قرار داده است.


شایان ذکر است؛ نام موزه شاندوگ در سال ۲۰۱۰ میلادی در کتاب گینس ثبت شده است. از ارزشمندترین آثاری که در این موزه از آن‌ها نگهداری می‌شود، می‌توان به بلندترین فسیل سیلیسی، بزرگ‌ترین فسیل چینی‌خزنده‌بال (یک جنس از تیره آراسته‌آروارگان) و بزرگترین غار یاقوتی اشاره کرد.


گفتنی است؛ موزه شاندوگ در سال ۲۰۰۴ میلادی افتتاح شده و یک مرکز تحقیقاتی بسیار پیشرفته، یک سینمای چهار بعدی و ۲۸ سالن نمایشگاه را در خود جای داده است. این موزه تا به حال شش رکورد را در کتاب گینس به نام خود ثبت کرده است.


انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۶۱۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۳ هزار نفر در نوروز ۱۴۰۳ از موزه های آستان قدس رضوی بازدید کردند

عبدالحسین ملک جعفریان، این آمار را اختصاص به بازه زمانی ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ عنوان کرد و گفت: از این تعداد قریب به ۳۸ هزار و ۸۰۸ نفر از موزه مرکزی و فرش بازدید داشته اند. 
وی، موزه قرآن و هدایای مقام معظم رهبری با ۳هزار و ۸۰۰ و موزه مردم شناسی با ۵۰۵ نفر بازدید کننده در رتبه های بعدی بازدید قرار داد. 
ملک جعفریان تصریح کرد:  طی این مدت ۱۱۰ گردشگر خارجی از کشورهای پاکستان، عراق، هند، لبنان، افغانستان، ترکیه نیز برای بازدید به موزه های حرم مطهر رضوی آمدند. 
رئیس اداره گنجینه های موزه آستان قدس رضوی روز پنج‌شنبه دوم فروردین‌ماه با تعداد ۵ هزار و ۶۵۵ نفر بازدید کننده را پربازدیدترین روز سال برشمرد و اظهار کرد: با توجه به همزمانی عید نوروز و ماه مبارک رمضان، آمار بازدید کنندگان نسبت به سال گذشته با کاهش رو به رو بوده است.

منبع: آستان نیوز

دیگر خبرها

  • راه رفتن وارونه!
  • زیباترین جاهای دیدنی ویتنام
  • رونمایی از نسخه‌های خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان
  • رونمایی ازنسخه‌های خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان
  • دو نسخه خطی گلستان سعدی در موزه بزرگ خراسان رونمایی شد
  • برپایی بازارچه در موزه صنایع دستی گلستان
  • همایش "شن‌ها مامور خدا بودند" در تهران برگزار می‌شود
  • نسخه‌های خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان رونمایی شد
  • رونمایی از نسخ خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان
  • ۴۳ هزار نفر در نوروز ۱۴۰۳ از موزه های آستان قدس رضوی بازدید کردند