Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده سازمان ملل در امور مقابله با خشونت جنسی در مناطق درگیر، گفت: قساوت گسترده‌ای علیه زنان و دختران مسلمان روهینجایی از طرف ارتش میانمار سازماندهی و اجرا شده و ممکن است این اقدامات جرایم جنگی، جرایم علیه بشریت و نسل کشی ارزیابی شود.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، پرامیلا پتن، نماینده سازمان ملل در امور مقابله با خشونت جنسی در مناطق درگیر که با قربانیان خشونت جنسی روهینجا در کمپ‌های بنگلادش دیدار کرده بود، گفت: کاملا با ارزیابی زید رعد الحسین، کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل که تاکید داشت روهینجایی‌ها قربانیان پاکسازی قومی شده‌اند موافق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در جریان کنفرانس خبری خود، گفت: استفاده گسترده از خشونت جنسی یک عامل محرک بوده که موجب شد بیش از ۶۲۰ هزار روهینجایی از میانمار فرار کنند. همچنین خشونت جنسی یک ابزار حساب شده برای ایجاد رعب و وحشت و از میان بردن روهینجایی‌ها به عنوان یک گروه است.

دولت میانمار تمام اتهامات وارد شده به ارتش را رد می‌کند. دولت میانمار همچنین با درخواست این مقام عالی سازمان ملل برای بازدید از ایالت راخین واقع در شمال میانمار مخالفت کرده است. میانمار که اکثر جمعیت آن بودایی هستند روهینجایی‌ها را به عنوان یک گروه قومی قبول ندارد و تاکید می‌کند که آنها مهاجرانی غیرقانونی از بنگلادش هستند که به کشورشان آمده‌اند. میانمار به آنها حق شهروندی نمی‌دهد و آنها بدون کشور مانده‌اند. خشونت‌های اخیر ظاهرا پس از حمله گروهی از شبه نظامیان در ۲۵ اوت آغاز شد. پس از آن نیروهای امنیتی میانمار کمپین ویرانگری را علیه روستانشینان روهینجایی آغاز کردند که سازمان ملل و گروه‌های حقوق بشری آن را کمپینی برای پاکسازی قومی توصیف کردند.

نماینده سازمان ملل در امور مقابله با خشونت جنسی در مناطق درگیر، گفت: حین بازدید از کمپ آوارگان شاهد غم انگیزترین، شک آورترین و وحشتناک‌ترین نوع سوء رفتارهای عامدانه علیه این جامعه مسلمانان روهینجا بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۶۲۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاضی آمریکایی شکایت‌ها علیه «حفتر» را رد کرد

یک قاضی آمریکایی مجموعه‌ای از شکایت‌های مدنی علیه «خلیفه حفتر»، فرمانده نیروهای موسوم به «ارتش ملی لیبی» را به اتهام «جنایت جنگی» در این کشور رد کرد.

به گزارش ایسنا، لیونی برینکیما، قاضی الجزایری-آمریکایی اعلام کرد، اگرچه خلیفه حفتر به عنوان متهم تابعیت آمریکایی را دارد و بیش از ۲۰ سال در حومه شمالی ایالت ویرجینیا زندگی کرده است، اما وی صلاحیت رسیدگی به پرونده جنایات جنگی او در لیبی را ندارد.

براساس گزارش روسیا الیوم، این شکایت‌های قضایی به دلیل مسائل فنی مربوط به صلاحیت‌های قضایی رد شده است.

در همین رابطه، پل کامینار، یکی از وکلای حفتر تاکید کرد که وی هرگونه دست داشتن در کشتار غیرنظامیان را رد کرده است.

وی در ادامه افزود: حفتر آن شخصیت بدی نیست که همه می‌خواهند او را اینگونه به تصویر بکشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تشدید رفتار خشونت‌آمیز
  • حمله موشکی سنگین حزب الله علیه مواضع اسرائیل
  • ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه
  • گوترش خواستار راه حل مسالمت آمیز برای سودان شد
  • قاضی آمریکایی شکایت‌ها علیه «حفتر» را رد کرد
  • خشونت علیه اسرائیل را متوقف کنید!
  • پاپ فرانسیس خواستار کاهش خشونت‌ها در خاورمیانه شد
  • آمریکا : حملات ایران به اسراییل متضمن وقوع جنگی گسترده‌ تر نیست
  • کربی: حملات ایران به اسراییل متضمن وقوع جنگی گسترده‌تر نیست
  • اسرائیل خواستار نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل شد