Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@04:39:54 GMT

رایزنی وزیر خارجه اردن با دبیرکل اتحادیه عرب

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۶۵۰۰۱

وزیر امور خارجه اردن در دیدار با دبیرکل اتحادیه عرب تحولات منطقه را به بحث و تبادل گذاشت.

به گزارش ایسنا، به نقل ازسایت النشره، ایمن الصفدی، وزیر امور خارجه اردن در دیدار با احمد ابوالغیط، دبیر کل اتحادیه عرب به بررسی تحولات کشورهای عربی و تلاش‌های صورت گرفته در راستای حل بحران‌های سیاسی و بررسی تبعات آن با تضمین برقراری امنیت، ثبات و امنیت ملی عربی پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خارجه اردن در بیانیه‌ای اعلام کرد: در جریان این دیدار، ایمن الصفدی و احمد ابوالغیط به بررسی تلاش‌ها برای به جریان انداختن روند صلح‌آمیز حل درگیری‌ها میان فلسطینی‌ها و اسرائیل بر اساس راه‌حل تشکیل دو کشور طبق قطعنامه‌های قانونی بین‌المللی و طرح صلح کشورهای عربی پرداختند.

 طبق گزارش این بیانیه، دو طرف همچنین تحولات سوریه، یمن، لیبی و جنگ علیه تروریسم را مورد بررسی قرار دادند.

صفدی و ابوالغیط بر استمرار رایزنی‌ها در راستای دستیابی به بهترین راهکارها جهت تقویت سازوکارهای اقدام عربی مشترک و تلاش‌های صورت گرفته برای توسعه و گسترش فعالیت اتحادیه عرب و تقویت نقش آن برای همکاری کشورهای عربی تاکید کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۶۵۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه ایران وارد نیویورک شد

به گزارش جماران از وزارت خارجه، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه رایزنی‌های منطقه‌ای و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملت مظلوم فلسطین، دقایقی قبل، به منظور شرکت در نشست شورای امنیت در خصوص فلسطین و نیز استمرار رایزنی‌ها با مسؤلان بین‌المللی، وارد فرودگاه جان اف کندی نیویورک شد. 

رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان در این سفر ضمن سخنرانی در جلسه شورای امنیت، ملاقات با دبیر کل سازمان ملل متحد، با سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در محل سازمان ملل خواهند داشت. انجام چندین ملاقات دوجانبه و مصاحبه مطبوعاتی نیز از دیگر برنامه‌های وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این سفر خواهد بود.

دیگر خبرها

  • اولین تصویر از دیدار وزاری خارجه ایران و اردن در نیویورک
  • دیدار امیر عبداللهیان و وزیر خارجه اردن در نیویورک
  • عکس/ دیدار وزرای خارجه ایران و اردن در نیویورک
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه اردن در نیویورک
  • بررسی تحولات افغانستان محور گفتگوهای مقامات سازمان ملل و هند
  • وزیر خارجه ایران وارد نیویورک شد
  • روزنامه آمریکایی: وزیر خارجه آمریکا به چین می‌رود
  • پولیتیکو: وزیر خارجه آمریکا به چین می‌رود
  • دیدار نخست‌وزیر قطر و وزیر خارجه ترکیه
  • آتش‌بس در غزه؛ محور رایزنی‌های وزیر خارجه ترکیه با هنیه در دوحه