Web Analytics Made Easy - Statcounter

آبادان - ایرنا - رئیس اداره امور آب و فاضلاب آبادان گفت:برای تصحیح شبکه آبفا آبادان به 10 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم.

علیرضا خلیلی نیا روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:شبکه فاضلاب شهری آبادان متاسفانه مشکلات زیادی دارد ولی در چند ماه اخیر با همین امکانات محدود تلاشهای زیادی برای رفع مشکلات موجود آن شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بیش از 90 درصد از مشکلات و شکایات مردمی کاملا برطرف شد و آرامترین تابستان چند سال اخیر را پشت سر گذاشتیم.
رئیس اداره امور آب و فاضلاب آبادان با بیان اینکه 66 هزار و 288 مشترک در آبادان از خدمات آبفا بهره مند هستند گفت : با توجه به فرسوده بودن شبکه توزیع و انتقال آب ، بیش از 50 درصد آب استحصال و تصفیه شده در شبکه شهری هدر می رود.
خلیلی نیا با اعلام نیاز بودجه صد هزار میلیارد ریالی برای تصحیح شبکه آب و فاضلاب آبادان گفت:درصد زیادی از شبکه آب و فاضلاب آبادان فرسوده است.
رئیس اداره امور آب و فاضلاب آبادان ادامه داد : یکی از دلایل سرریز فاضلاب در آبادان، فرسوده و قدیمی بودن شبکه آب و فاضلاب این شهرستان می باشد به طوریکه برخی نقاط شهر فاقد شبکه آب و فاضلاب است و باید شبکه فاضلاب این مناطق اجرایی شود.
وی اظهار کرد:آذر ماه سال جاری کار لوله گذاری مناطق امیر آباد، بخشی از فیه و نقاط پراکنده مانند سده، شطیط، ذولفقاری و آبادان مرکزی با اعتباری بالغ بر 300 میلیارد ریال از طریق اوراق خزانه آغاز می شود.
خلیلی نیا افزود:دلیل دیگر اختلال در شبکه آب و فاضلاب آبادان، ریختن زباله های خانگی و پسماند مواد غذایی در جوی ها است که باعث گرفتگی معابر می شود و باید برای حل چنین مشکلات ریشه ای چاره ای اندیشید.
خلیلی نیا با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی برای حفظ نظافت شهری گفت: گسترش فرهنگ نظافت محیط کار و زندگی و نریختن زباله در جوی های شهر از راهکارهایی است که می توان برای کاهش مشکلات جمع آوری فاضلاب و آب های سطحی در پیش گرفت.
رئیس اداره آب و فاضلاب شهری آبادان با اشاره به راه اندازی طرح آبرسانی در اروندکنار گفت: این واحد تصفیه خانه ظرفیت تصفیه روزانه هفت هزار و 500 مترمکعب آب شرب از کانال احداثی رودخانه بهمنشیر را دارد.
وی هزینه اجرای این طرح را 10 میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار کرد : عملیات اجرایی این طرح و تامین آب در دستور کار اداره آب و فاضلاب آبادان قرار گرفت تا مشکل تامین آب آشامیدنی اروندکنار برطرف شود.
وی با اشاره به لایروبی 400 کیلومتر شبکه فاضلاب شهری آبادان گفت: در آبادان به لحاظ کمیت آب مشکلی احساس نمی شود و با پایان لایروبی 750 کیلومتر شبکه فاضلاب شهری به لحاظ کیفی نیز به استاندارد لازم می رسد.
7104/7165
خبرنگار:مسعود گادار**انتشار:حمید رضا ترابی فرد

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۶۶۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین آب شیرین کن استان در آبادان راه اندازی می شود

صابر علیدادی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان خبر داد: نصب و راه اندازی بزرگترین آب شیرین کن خوزستان، در آبادان  در مراحل پایانی است.

به گفته این مسئول راه اندازی این آب شیرین کن ، تاثیر زیادی در کیفیت آب شرب این شهرستان خواهد گذاشت.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: همچنین اجرای این طرح را نوید بخش توسعه صنعت آب خوزستان خواند. 

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • اصلاح و بهسازی حدود ۱۰۱ کیلومتر از شبکه و خطوط آبرسانی لرستان
  • شروع عملیات زون بندی شبکه آب شهرکرد
  • آغاز عملیات زون بندی شبکه آب شهرکرد
  • آغاز عملیات زون‌بندی شبکه آب در غرب و شرق شهرکرد
  • ارومیه نیازمند ۲۵۰ کیلومتر توسعه شبکه فاضلاب است
  • آسیب دیدن منزل، نتیجه متصل نبودن به شبکه فاضلاب
  • اصلاح و بازسازی ۱۷۰۵ متر از شبکه جمع آوری فاضلاب شهر جوانرود
  • بزرگترین آب شیرین کن استان در آبادان راه اندازی می شود
  • توسعه و اصلاح بیش از ۴۷ کیلومتر از شبکه فاضلاب شهر قم
  • اختصاص ۵۰ میلیارد ریال اعتبار جهت تعریض و بهسازی پل فجر شهرستان ساری