Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@13:13:51 GMT

مریوان رکورددار بارش باران در کردستان شد

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۶۶۱۹۵

مریوان رکورددار بارش باران در کردستان شد

سنندج - ایرنا - رئیس اداره پیش بینی هواشناسی کردستان گفت: با شروع فعالیت سامانه بارشی در کردستان شهرستان مریوان با بارش 88.6 میلیمتر بارندگی رکورددار بارش باران این هفته در استان شد.

بهرام چاره خواه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت سروآباد با 67 میلیمتر بارش و بانه 61 میلیمتر بارش بعد از مریوان بارانی ترین نقطه استان بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در این مدت کمترین بارندگی هم در قروه 7.5 میلیمتر و بیجار 9.8 میلیمتر گزارش شده و بارندگی ها در سنندج مرکز استان 17.1 میلیمتر ثبت شده است.
وی با اشاره به خروج این سامانه بارشی از امروز یادآور شد: در شبانه روز گذشته نیز بارش باران در مریوان 35 میلیمتر بوده و ارتفاع برف در زرینه 2 سانتی متر ثبت شده است.
وی با اشاره به میانگین بارش باران در هفته اخیر در کردستان نیز گفت: در این هفته به طور میانگین 41 میلیمتر بارندگی در استان ثبت شده و مجموع بارش های امسال استان به 71 میلیمتر رسید.
وی اضافه کرد: این مقدار بارش سال زراعی جاری در مقایسه با 19.3 میلیمتر سال قبل98.7 درصد افزایش یافته و در مقایسه با میانگین بلند مدت (25 ساله) 32درصد کاهش نشان می دهد.

**دمای هوا کردستان کاهش می یابد
رئیس اداره پیش بینی هواشناسی کردستان کردستان گفت: از امشب با ریزش هوای سرد در بیشتر مناطق استان دمای هوا کاهش پیدا می کند.
وی اضافه کرد: روز جمعه نیز یک سامانه ضعیف بارشی وارد منطقه می شود که باعث بارش های ضعیفی به صورت رگبار برف در برخی مناطق استان می شود.
به گفته چاره خواه روز دوشنبه نیز سامانه بارشی دیگری وارد منطقه می شود که با خود بارش هایی به همراه دارد که به دلیل کاهش دمای هوا بیشترین فعالیت آن به صورت برف خواهد بود.
وی در خصوص دمای هوا در شبانه روز گذشته در مناطق مختلف استان کردستان نیز گفت: در این مدت زرینه با دمای 3.2سانتیگراد زیر صفر سردترین و سلین با دمای 15 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین نقطه استان بود.
به گفته وی در این مدت حداقل و حداکثر دمای هوای سنندج مرکز استان کردستان به ترتیب 3.8 و 14.6 درجه سانتی گراد بالای صفر بود.
استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی قرار دارد که میانگین بارش سالیانه آن 540 میلی متر و 2 برابر میانگین کشوری است.
خبرنگار: عبدالله رحمانی/**انتشار: امید بهمنی
3020/ 6108

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۶۶۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی وضعیت بارندگی در تهران

به گزارش خبرآنلاین،بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی تهران، طی امروز و فردا (۴ و ۵ اردیبهشت‌ماه) با نفوذ سامانه بارشی، آسمان استان نیمه ابری تا ابری و در بعضی ساعات همراه با بارش باران و رگبار پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا براساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی وضعیت جوی استان تهران طی امروز و فردا (۴ و ۵ اردیبهشت‌ماه) با نفوذ سامانه بارشی آسمان استان نیمه ابری تا ابری و در بعضی ساعات همراه با بارش باران گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

فردا به‌تدریج از شدت ناپایداری‌ها کاسته می‌شود و از روز پنجشنبه (۶ اردیبهشت‌ماه) تا اوایل هفته آینده آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد خواهد بود.

از روز پنجشنبه روند تدریجی افزایش دما مورد انتظار است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ورامین با بیشینه دمای ۳۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۵ ‌اردیبهشت‌ماه) ابری و بارش پراکنده، به‌تدریج کاهش ابر و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتیگراد و طی ‌پنجشنبه (۶ اردیبهشت‌ماه) صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۳ و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران طی ۲۴ ساعت گذشته ایستگاه‌های آبعلی ۳۶ میلیمتر، دماوند ۲۴.۹ میلیمتر، فیروزکوه ۱۰.۳ میلیمتر، میگون ۹.۹ میلیمتر، لواسان ۶.۱ میلیمتر، فرودگاه امام (ره) ۵.۲ میلیمتر، سنجش آلودگی فیروزکوه ۵.۱ میلیمتر، فرودگاه مهرآباد ۵ میلیمتر، ورامین ۲.۹ میلیمتر ، شهریار ۲.۸ میلیمتر، شمیرانات- اقدسیه ۲.۳ میلیمتر، شرق تهران ۲.۳ میلیمتر، چیتگر ۲ میلیمتر و ژئوفیزیک ۱.۴ میلیمتر بارش دریافت کرده‌اند.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898712

دیگر خبرها

  • روستای «استاد» رکورددار بارندگی در شهرستان گناباد
  • ۲۵ میلیمتر باران در مشهد بارید
  • مشهد، پرباران ترین شهر خراسان رضوی با ۲۵ میلیمتر باران
  • بارش ۲۵ میلیمتر باران در مشهد
  • رگبار پراکنده باران در تهران
  • بارش باران با چاشنی رعدوبرق در کرمان
  • وضعیت بارندگی و جوی در تهران
  • بارش باران در تهران تا کی ادامه دارد؟ | بارش ۳۶ میلیمتر باران در این نقطه از شهر در ۲۴ ساعت گذشته
  • پیش‌بینی وضعیت بارندگی در تهران
  • تهران تا فردا بارانی است