Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-16@13:12:44 GMT

کشف تریاک جاسازی شده در سنتور

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۶۷۴۲۱

کشف تریاک جاسازی شده در سنتور

پول‌نیوز - ماموران گمرک در تازه ترین عملیات مبارزه با مواد مخدر موفق شدند، از داخل سنتور تریاک کشف کنند.

قاچاقچیان بین المللی مواد مخدر پس از ناکامی در جابجایی مواد مخدر در داخل میل باستانی ، کله قند ، پاشنه کفش و خرما این بار یک وسیله موسیقی را انتخاب کردند اما با هوشیاری ماموران گمرک امانات پستی فرودگاه امام خمینی (ره) و به کمک دستگاه ایکس ری چمدانی این ترفند قاچاقچیان هم ناکام ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این قاچاقچیان دو کیلوگرم تریاک را در داخل جداره یک سنتور جاسازی کرده و قصد داشتند به صورت بسته پستی جابجا کنند .

گفتنی است؛ دستگاه های کنترلی در گمرکات سه برابر شده است و علاوه بر این گمرکات کشور در برنامه مبارزه با مواد مخدر به کمک سامانه های الکترونیکی ، اطلاعات محموله ها را رصد و با تحلیل اطلاعات و مدیریت ریسک هوشمند برای شناسایی و برخورد با محموله های پر خطر اقدام می کنند.

ماموران گمرک همچنین از سگ های موادیاب نیز در مبارزه با مواد مخدر استفاده می‌کنند که در حال حاضر گمرک ایران از 21 قلاه سگ مواد یاب هم استفاده می کنند و 21 قلاده دیگر نیز تا پایان سال اضافه خواهد شد.

از ابتدای سال تاکنون بیش از 40 تن انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی با هوشیاری ماموران گمرک و به کمک سامانه های الکترونیکی و سگ های مواد مخدریاب گمرک ایران کشف و ضبط شده است.

فعالیت های گمرک ایران در مبارزه با قاچاق مواد مخدر و کالا طی سال های اخیر مورد توجه سازمان های بین المللی بوده و بر اساس گزارش دفتر اطلاعات منطقه ای سازمان جهانی گمرک (RILO) گمرک ایران در کشف انواع مواد مخدر رتبه نخست دنیا را کسب کرده است.

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۶۷۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف نیم تن شیشه و تریاک در پل بین‌المللی ابریشم

سردار  احمدعلی گودرزی گفت: مأموران هنگ مرزی زابل مستقر در پست مراقبت پل بین‌المللی ابریشم حین کنترل خودرو‌های ترانزیتی به یک دستگاه خودرو مشکوک شده و سریعاً با صدور دستور توقف، آن را مورد بررسی قرار دادند.

وی ادامه داد: مأموران با هوشیاری و تیزبینی موفق شدند محل اختفاء مواد مخدر را که به صورت ماهرانه‌ای در کابین خودرو جاسازی شده، پیدا کنند. در ادامه مقدار ۵۲۰ کیلوگرم مواد افیونی شامل ۴۰۹ کیلوگرم روانگردان شیشه و ۱۱۱ کیلوگرم تریاک را کشف و ضبط کردند.

فرمانده مرزبانی فراجا با اعلام توقیف یک دستگاه خودرو سواری و دستگیری یک سوداگر مرگ در جریان این عملیات گفت: در این خصوص پرونده‌ای تشکیل شده و به همراه متهم و مواد مخدر کشف شده روانه دادسرا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • کشف ۱۹۸ کیلو تریاک در میناب
  • کشف بیش از ۱۹۸ کیلوگرم تریاک در میناب
  • کشف نیم تن شیشه و تریاک در پل بین‌المللی ابریشم
  • کشف یک تن و ۲۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در سیستان و بلوچستان
  • کشف بیش از یک تن و ۲۰۰ کیلوگرم مواد افیونی درسیستان و بلوچستان
  • (ویدئو) جاسازی محموله گران‌قیمت مواد مخدر داخل قطعات پنیر
  • بیش از ۶۰۴ کیلوگرم مواد مخدر در گمرکات خراسان رضوی کشف شد
  • نزدیک به ۶۰۵ کیلوگرم مواد مخدر در گمرکات خراسان رضوی کشف شد
  • جاسازی مواد مخدر در خودرو سواری ، لو رفت
  • کشف ۳۸۰ کیلوگرم تریاک در محور اهواز به کرخه