Web Analytics Made Easy - Statcounter

فستیوال بین‌المللی فیلم دبی مجموعه‌ای از فیلم‌های عربی را در کنار فیلم‌های بین‌المللی به نمایش می‌گذارد و کارش را با نمایش «آخرین جدای» به پایان می‌برد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، پروژه محبوب هواداران «جنگ ستارگان: آخرین جدای» فیلم اختتامیه فستیوال فیلم بین‌المللی دبی خواهد بود، آن هم پیش از آن که در خاورمیانه اکران شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فستیوال مجموعه‌ای از فیلم‌های عربی را کنار پروژه‌های شناخته‌شده و حاضر در فستیوال‌های بین‌المللی قرار می‌دهد. فیلم «دشمن‌ها» ساخته اسکات کوپر کارگردان آمریکایی چهاردهمین نسخه این فستیوال را روز ششم دسامبر افتتاح می‌کند و فستیوال تا روز سیزدهم ادامه خواهد داشت.

در عین حال، فستیوال دبی از وحید حامد فیلمنامه‌نویس نامی مصری با جایزه دستاورد حرفه‌ای در حین مراسم افتتاحیه تجلیل می‌کند.

با وجود این که هیچ یک از دست‌اندرکاران و سازندگان «دشمن‌ها» و جدیدترین فیلم «جنگ ستارگان» در فستیوال حضور نخواهند داشت، راب راینر نامزد دریافت جایزه اسکار برای پیش‌نمایش خاورمیانه فیلم درامش یعنی «شوک و حیرت» در دبی حضور به هم می‌رساند. فیلم او داستان روزنامه‌نگارانی را تعریف می‌کند که به تحقیق در مورد ادعاهای رییس‌جمهور سابق جورج دبلیو بوش پرداختند که در نهایت منجر به حمله سال ۲۰۰۳ آمریکا به عراق شد.

از دیگر فیلم‌هایی که در فستیوال دبی به نمایش در می‌آیند می‌توان به «هنرمند فاجعه» جیمز فرانکو، «شکل آب»، «سه بیلبورد خارج از ابینگ، میزوری» و «کاهش اندازه» ساخته الکساندر پین اشاره کرد. روی هم رفته، ۱۴۰ عنوان از جمله فیلم‌های کوتاه و مجموعه‌ای از آثار واقعیت مجازی از سراسر جهان در این فستیوال به نمایش درمی‌آیند که بسیاری از آن‌ها شانس‌های اصلی این فصل جوایز هستند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۶۷۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، در راستای عملی‌سازی مأموریت‌های کتابخانه‌های عمومی همچون ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه، ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» با هدف ارائه نگاه هنرمندان ملی و بین‌المللی در این حوزه توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و به دبیری سیدمسعود شجاعی طباطبائی برگزار می‌شود.

محور‌های موضوعی این دوره از جشنواره شامل «کتاب، کودک و خانواده»، «کتاب، فراغت، نشاط و آرامش»، «کتاب، عصر دیجیتال و هوش مصنوعی»، «کتاب، کتابخانه و کسب‌وکار»، «کتاب، کتابخانه و پاتوق فرهنگی و اجتماعی»، «کتاب، کتابخانه و رویداد‌های مهم اجتماعی» است. همچنین «کتاب، فلسطین و مقاومت غزه» موضوع جنبی این دوره از جشنواره خواهد بود.

علاقه‌مندان می‌توانند در دو بخش حرفه‌ای (ویژه هنرمندان حرفه‌ای) و مبتدی (هنرمندان ایرانی که تاکنون در مسابقات داخلی و بین‌المللی شرکت نکرده‌اند) به ارسال اثر بپردازند.

علاقه‌مندان به شرکت در "ششمین دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب" می‌توانند تا تاریخ ۳۱ خردادماه ۱۴۰۳ (۲۰ ژوئن ۲۰۲۴)، با عضویت در سامانه جشنواره به نشانی www.booktoon.ir آثار خود را ارسال کنند.

آثار باید به صورت الکترونیکی با فرمت JPEG، رزولوشن حداقل ۲۰۰ دی‌پی‌آی، با طول یا عرض ۲۰۰۰ پیکسل و حداکثر حجم ۱۰۰ مگابایت ارسال شود.

دیگر خبرها

  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴ آغاز شد
  • نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴ آغاز شد+ عکس
  • رقابت ساره جوانمردی با ستارگان مطرح پاراتیراندازی جهان
  • اختتامیه جشنواره قهرمان ایران/ بهترین‌های ورزش ایران معرفی شدند
  • اختتامیه نوزدهمین جشنواره ملی هنر‌های عروسکی
  • انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • (ویدئو) این سکانس جنگل آسفالت، کپی از آب درآمد!
  • جدیدترین خودروی تسلا هم قیمت چینی‌های بازار ایران عرضه شد/ عکس
  • مهرداد صدقی با یک آبنبات جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید