Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-20@00:16:23 GMT

لزوم تشکیل قرار گاه جهاد علمی در لرستان

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۶۷۵۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، مهدی رحیمی صبح امروز در پنجمین جشنواره جهادگران علم و فناوری لرستان با اشاره به اینکه در آسمانی پرنور همواره اخترانی وجود دارند که درخشش بیشتری دارند اظهار داشت: این اختران غالباً نظرات را به سمت خود جلب می‌کنند و بسیجیان همان اختران جامعه امروز هستند.

وی با اشاره به اینکه هفته بسیج مترادف بانام جوانمردانی است که عطر وجودشان عالمی را معطر می‌کند افزود: تفاهم‌نامه‌های بسیاری با مراکز مختلف در استان منعقد کرده اما تاکنون این تفاهم‌نامه تنها در دانشگاه علمی کاربردی لرستان عملیاتی شده که جای تقدیر و تشکر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری لرستان بیان کرد: سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری لرستان به‌عنوان معاونت متولی فعالیت‌های علمی بسیج در استان است که کلیه فعالیت‌های علمی بسیج اقشار دانشور و بسیج متخصص، پایگاه‌های علمی و پژوهشی، سپاه‌های نواحی شهرستان‌ها را تعریف و نظارت کرده و تأمین اعتبار انجام می‌دهد.

وی تصریح کرد: 2 هزار معاون علمی پژوهشی در راستای تعمیق فرهنگ توسعه و ترویج و نوآوری، درصدد بسط فعالیت‌های علمی در سطح پایگاه‌های مقاومت و حوزه‌ها فعالیت می‌کنند.

رحیمی خاطرنشان کرد: بسیجی کسی است که دلسوز نظام جمهوری اسلامی بوده و در جهت پیشرفت منافع انقلاب اسلامی گام بردارد بنابراین موردحمایت های سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری لرستان قرار می‌گیرد.

وی بابیان اینکه سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری لرستان در 10 مرکز این سازمان خدمات علمی، پژوهشی و فناوری به بسیجیان ارائه می‌دهد، تصریح کرد: اولین مرکز این سازمان تحت عنوان مرکز حمایت از مخترعین و مبتکرین بسیجی در سال 1387 راه‌اندازی شد.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری لرستان گفت: در مرکز حمایت از مخترعین و مبتکرین بسیجی، حمایت‌های بلاعوض از طرح‌های آماتوری بسیجیان انجام می‌گیرد.

وی بابیان اینکه مراکز رشد و توسعه و خلاقیت بسیج را در راستای هدفمندسازی فعالیت‌ها راه‌اندازی شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر چهار مرکز رشد فناوری‌های پیشرفته قدر که خروجی آن پروژه های های تک و جهانی است، مرکز رشد گیاهان دارویی و کشاورزی، مرکز رشد شهید چوبکار بروجرد و  مرکز رشد بسیج کوهدشت در استان لرستان فعال است

رحیمی خاطرنشان کرد: در سال گذشته 84 طرح علمی موردحمایت سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری لرستان قرارگرفته که از این تعداد سه طرح به مرحله تجاری‌سازی رسید و سه طرح دیگر به‌عنوان طرح حرفه‌ای به کشور اعلام شد که 2 طرح آن مصوب شد و در 6 ماهه نخست سال 32 طرح موردحمایت قرارگرفته که 2 طرح آن در حال تجاری‌سازی است و یک طرح حرفه‌ای با کاربرد نظامی به مراجع ذیصلاح اعلام‌شده است.

وی در رابطه با فعالیت خانه نخبگان بسیج علمی، گفت: زیر نظر خانه نخبگان بسیج علمی استان کارگروه‌های تخصصی متناسب با مسائل و مشکلات استان تشکیل‌شده و در همین راستا امسال پنج کارگروه گردشگری، صنعت، گیاهان دارویی پلاسما و لیزر در استان راه‌اندازی شده است.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری لرستان با اشاره به لزوم پایگاه علمی در سطح استان و همه شهرستان‌ها تصریح کرد: 6 پایگاه مقاومت در سطح لرستان به پایگاه علمی پژوهشی تبدیل‌شده و 60 تا 100 درصد فعالیت‌های علمی در این مراکز صورت می‌گیرد که هدف ما از ایجاد این پایگاه‌ها فعالیت علمی در سطح مساجد است و در سال 97 نیز 6 پایگاه علمی پژوهشی خواهران را به برنامه‌های سازمان اضافه می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود در سال آینده میزان حمایت‌های بلاعوض افزایش یابد، گفت: قرارگاه جهاد علمی با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز علمی تحقیقاتی در سال آینده راه‌اندازی می‌شود.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری لرستان با اشاره به برگزاری نمایشگاه یک‌روزه دستاوردهای بسیج در حاشیه جشنواره جهادگران علم و فناوری، اظهار کرد: در این نمایشگاه، هفت غرفه از شرکت‌های دانش‌بنیان، پایگاه‌های علمی بسیج کارخانجات و مراکز رشد برپاشده است.

وی افزود: در پنجمین جشنواره جهادگران علم و فناوری لرستان از چهار طرح برتر رونمایی می‌شود و نیز از 6 نفر مخترع و طرح مرکز و 12 نفر از پژوهشگران برتر سازمان بسیج مستضعفین اقشار برگزیده تجلیل به عمل می‌آید.

وی تصریح کرد: اسامی این 18 نفر جهت شرکت در جشنواره ملی جهادگران علم و فناوری به تهران معرفی می‌شوند ضمن اینکه بایستی گفت در چهارمین جشنواره جهادگران علم و فناوری از بین سه هزار و 200 اختراع، استان لرستان مقام نخست را درزمینهٔ اختراعات کسب کرد.

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۶۷۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم رفع تبعیض بین دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دولتی در جذب اعتبارات پژوهشی و آموزشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محسن مرادی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد در نشست بررسی مطالبات دانشگاهیان از مجلس دوازدهم که با حضور نمایندگان منتخب مردم مشهد و کلات در این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: بخش عمده توسعه شهر‌های کشور مرهون خدمات بی شائبه دانشگاه آزاد اسلامی است و شهر گلبهار نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی با ارائه توضیحاتی درباره زمین ۲۰۰ هکتاری دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در گلبهار و خواستار همکاری بیشتر استانداری، کمیسیون ماده صد و معاونت عمران استانداری برای احیای حق مسلم اساتید و کارکنان دانشگاه شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد با انتقاد از نظام توزیع منابع در کشور، ساختار توزیع منابع و امکانات را مناسب ندانست و گفت: به عنوان نمونه هزینه غذای دانشجویی برای دانشجویان دانشگاه‌های دولتی به مراتب پایین‌تر از دانشگاه آزاد اسلامی بوده و در این فضا، دانشجویان این دانشگاه هیچ سهمی از آنچه با عنوان جیره غذایی است برای آنها وجود ندارد.

مرادی با بیان اینکه این واحد دانشگاهی برای ترمیم خوابگاه و مسائل رفاه دانشجویان، اردو‌های جهادی و راهیان نور از اعتبارات دولتی سهمی دریافت نمی‌کند، افزود: اردو‌های جهادی و راهیان نور که یکی از بهترین و منظم‌ترین اردو‌هایی است که هر ساله برگزار می‌شود و نقش بسزایی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین نقش رزمندگان و مردم شریف کشور در دفاع از حقانیت و تمامیت ارضی دارد از اعتبارات دولتی بی بهره‌اند.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی مشهد به‌عنوان قطب فرهنگی غرب مشهد در مناسبت‌های مختلف نقش ایفا کرده و منشاء خدمات فراوانی در این باره بوده است. با وجود اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان یکی از بازوان پرتوان آموزش عالی سهم ۱۹ درصدی در تولید علم کشور را دارد؛ اما از حمایت‌های دولت، امکانات و اعتبارات پژوهشی و آموزشی برخوردار نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تلفیق صنعت و دانشگاه توسعه جامعه را رقم می زند
  • لزوم رفع تبعیض بین دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دولتی در جذب اعتبارات پژوهشی و آموزشی
  • برای تحقق شعار سال باید از انحصار و رانت‌های اقتصادی جلوگیری شود
  • ضرورت حمایت از کارآفرینان و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار
  • اولویت‌های پژوهشی سال ۱۴۰۳ سازمان سینمایی منتشر شد
  • فراخوان پژوهشی سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • سازمان سینمایی فراخوان پژوهشی سال ۱۴۰۳ را منتشر کرد
  • انتشار فراخوان پژوهشی سال ۱۴۰۳
  • تشریح مصوبات کمیته علمی و پژوهشی کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس
  • تولید و ترکیب ژنتیکی ۱۵۰۰ راس گوسفند در لرستان