Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمان - رئیس صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان با اشاره به اینکه بسیاری از مجریان نمایشگاهی خارج از کرمان هستند، گفت: باید از ظرفیت های استانی برای برگزاری نمایشگاه ها استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی حسینی نژاد ظهر پنج شنبه در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان کرمان، اظهار کرد: طبق مصوبه هیئت وزیران ایجاد سایت های نمایشگاهی در استان نیاز به تایید مصوبه در کارگروه صادرات دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۶۲ نمایشگاه در شهر کرمان برگزار شد که مجوز کارگروه توسعه صادرات را نداشتند، گفت: تنها ۱۵ نمایشگاه تخصصی با مجوز سایت نمایشگاهی در کرمان برگزار شده است و این در حالی است که ۴۰ درصد نمایشگاه ها بدون اخذ مجوز قانونی برگزار شده اند.

حسینی نژاد با بیان اینکه هدایت نمایشگاه ها به مکان های خاص یکی دیگر از ویژگی های تشکیل سایت نمایشگاهی است، افزود: برگزاری نمایشگاه ها در کرمان بیشتر از ظرفیتی است که سایت تعیین کرده است و این در حالی است که کرمان برای برگزاری نمایشگاه ها با مشکل بعد مکانی مواجه ایم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان ادامه داد: شهرستان های استان کرمان این ظرفیت را دارند که بتوانند با تشکیل سایت نمایشگاهی مشکل بُعد مکانی ایجاد نمایشگاه در کرمان را برطرف کنند و باعث توانمند شدن نمایشگاه ها می شود.

حسینی نژاد با اشاره به اینکه بسیاری از مجریان نمایشگاهی خارج از استان هستند، عنوان کرد: تشکیل سایت نمایشگاهی باعث فعال شدن اتاق اصناف شده و باید از ظرفیت های استان استفاده کنیم که مجری برگزاری نمایشگاه ها در داخل استان باشد.

وی با اشاره به اینکه در استان کرمان برای اولین بار محصول دانش بنیان تولید و عرضه شده است، افزود: تولید محصولات دانش بنیان باعث شده است صادرات در داخل استان بیش از ۲.۲ و در کشور ۴.۴ در کشور افزایش یافته و تحولی را در استان ایجاد کند.

وی با تاکید به اینکه گمرگ سیرجان در سال گذشته ۱۷۳ میلیون دلار ارزش صادرات داشته که بیشتر از گمرک کرمان بوده است، یادآور شد: گمرگ سیرجان بعد از یکی از شرکت های خودروسازی بیشترین نقش را در صادرات استان داشته است.

حسینی نژاد تصریح کرد: ایجاد سایت نمایشگاهی در سیرجان باعث تقویت رقابت در استان می شود و این در حالی است که سیرجان ظرفیت ایجاد سایت نمایشگاهی را دارد و بخشی از نمایشگاه های مستقیم و توانمندی می تواند به سیرجان هدایت شود تا سایت نمایشگاهی کرمان هم توانمند شود.

وی یادآور شد: نمایشگاه های تخصصی که در کرمان برگزار شده است متاسفانه نتوانسته محصولات استان را به جهانیان معرفی کند.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه های تخصصی مانند مبل یا صنایع بسته بندی نباید در محل نمایشگاه فروش داشته باشند بلکه باید فروش به صورت غیرمستقیم و پیش فاکتور صورت گیرد، اظهار کرد: عموما متاسفانه عرضه مستقیم فروش در نمایشگاه هایی که مجوز قانونی ندارند صورت می گیرد.

حسینی نژاد گفت: برگزاری نمایشگاه ها در استان یک چالش بزرگ است زیرا مکان هایی  برگزاری نمایشگاه ها مانند یخدان مویدی استاندارد نیست که باید مکان استاندارد ایجاد شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۶۷۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم شرکت ملی صنایع مس و بانک شهر در راستای تامین مالی و توسعه صادرات

به گزارش «تابناک» به نقل از مس پرس، سیدمحمدمهدی احمدی مدیرعامل بانک شهر به همراه جمعی از معاونان و مدیران این بانک با حضور در شرکت ملی صنایع مس ایران، با حسین مدرس خیابانی مدیرعامل شرکت دیدار و گفتگو کرد.

مدیرعامل بانک شهر در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های این بانک به منظور تامین مالی پروژه‌های توسعه‌ای شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های موجود، آماده همکاری در زمینه توسعه صادرات محصولات و در مقابل واردات تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز صنعت مس هستیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران هم با اشاره به تفاهم حاصل شده با بانک شهر با هدف توسعه صادرات محصولات تولیدی این شرکت گفت: این تفاهم به منظور افزایش صادرات و کمک به رشد درآمدهای ارزی کشور به عنوان یک اقدام مثبت با جدیت پیگیری خواهد شد.

مدرس خیابانی افزود: واردات تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز شرکت ملی صنایع مس ایران از طریق تسهیلات صندوق توسعه ملی و با استفاده از ظرفیت‌های بانک شهر به عنوان یکی دیگر از محورهای همکاری دنبال می‌شود.

دیگر خبرها

  • پرورش شتر؛ ظرفیت مغفول مانده در داورزن است
  • نمایشگاهی از دستاوردهای هنرجویان هنرستانی در جرقویه
  • یک میلیارد دلار صادرات از نمایشگاه اکسپو ایران
  • نقش مغفول مانده پدران در سلامت زنان و بارداری | تلویزیون با برنامه‌ «ماه‌ ترین» وارد شد
  • برگزاری بزرگترین رویداد نمایشگاهی سلامت اجتماعی شهر تهران
  • تفاهم بانک شهر و شرکت ملی صنایع مس در راستای تامین مالی و توسعه صادرات
  • تفاهم شرکت ملی صنایع مس و بانک شهر در راستای تامین مالی و توسعه صادرات
  • نیاز خراسان شمالی به استقرار سایت پرتودهی هسته‌ای محصولات کشاورزی
  • تولیدات خراسان شمالی به ۳۸ کشور جهان صادر می‌شود
  • پیش ثبت‌نام بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ آغاز شد