Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد مقاومتی واژه‌ای که این روزها در طرحهای بسیج شهرستان پارس آباد جان تازه‌ای به خود گرفته است، جوانانی که با سرمایه‌های اندک اما اراده‌ای قوی دست به انجام فعالیت‌هایی زدند که رفته رفته تبدیل به کار و کسب‌های بزرگ شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آران مغان، همیشه در شهر و یا محل زندگی ما افراد موفق و با پشتکار زیادی وجود دارند که ما از آن ها بی اطلاع هستیم و با شناخت آن ها میتوانیم از این افراد به عنوان الگویی مناسب برای پیشبرد اهداف زندگی خود استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افرادی از جنس کارآفرین که تنها با همت و تلاش خود موفق شده اند ضمن رسیدن به خودکفایی، برای بخشی از بیکاران نیز شغل ایجاد کنند.

در این گزارش به معرفی 9 کارآفرین شهرستان پارس آبادی می پردازیم که با تسهیلات بسیج در حوزه اقتصاد مقاومتی برای چندین نفر ایجاد اشتغال نموده و گام مهمی در جهت خودکفایی تولیدات داخلی کشور برداشته اند.

* از کارآفرینی با ماهی قزل آلا تا درآمد 40 میلیونی یک جوان 22 ساله در روستا

مهدی اسدی یکی از جوانان با انگیزه شهرستان پارس آبادمغان است که توانسته در کنار خانواده اش با استفاده از تسهیلات اقتصاد مقاومتی و پرورش ماهی قزل آلا کسب و کار پر رونقی را در روستای مجیدآباد برای خود ایجاد کند.

اسدی شروع فعالیت خود در این عرصه را از پنج سال پیش عنوان می کند و می گوید: علاقه زیاد به پرورش ماهی باعث شد تا خانواده اش با فروش خانه مسکونی خود در شهر پارس آباد به روستای مجیدآباد مهاجرت کرده و با خرید زمینی به این حرفه روی آورده و ضمن راه اندازی پرورش ماهی در زمینی به مساحت 400 مترمربع، برای چند نفر هم ایجاد اشتغال نماید.

این پرورش دهنده ماهی سردآبی با تقدیر از حمایت های بسیج سازندگی، درباره میزان تولید ماهی‌قزل آلا و سود حاصله از آن در مجتمع تولیدی‌اش، اظهار می‌کند: ابتدای کار پرورش ماهی را با 3 هزار قطعه ماهی قزل آلا شروع و هم اکنون در حال حاضر مشغول پرورش 10 هزار قطعه ماهی قزل آلا است.

وی ادامه می دهد: با آورده 15 میلیونی و تسهیلات 45 میلیون تومانی بسیج سازندگی موفق به احداث استخر پرورش ماهی شده و ضمن ایجاد اشتغال برای 4 نفر، سالانه بالغ بر 40 میلیون تومان از فروش ماهی درآمدزایی می کند.

* کارآفرینی که با 2 کندو، صاحب 380 کندو شد

بهزاد حیدری با 37 سال سن یکی از زنبورداران موفق پارس آبادی در روستای اجیرلو است. او از 30 سالگی و بخاطر علاقه به زنبورداری این کار را آغاز کرده است.

این فعال اقتصاد مقاومتی می گوید: زنبورداری را در ابتدا با 2 کندو شروع و با تسهیلات 30 میلیون تومانی که از بسیج سازندگی ناحیه پارس آباد دریافت کرده، توانسته است تعداد کندوها را به 380 عدد افزایش دهد.

این کارآفرین بسیجی در مورد درآمد حاصبل از این شغل گفت: سالانه به صورت میانگین 20 الی 30 میلیون تومان از این شغل درآمدزایی کرده و در همین زمینه برای دو نفر نیز اشتغالزایی ایجاد شده است.

جبدری با اشاره به اینکه در کنار زنبورداری به کار کشاورزی هم مشغول است، افزود: کسانی که می گویند شغل نیست اینها بهانه ای بیش نیست چرا که شغل بسیاری وجود دارد که تنها به همت و تلاش خود فرد بستگی دارد و الان بسیاری از جوانان این شهرستان با همین تسهیلات اعطایی بسیج سازندگی در راستای اقتصاد مقاومتی توانسته اند علاوه بر ایجاد تولید باعث اشتغال خود و حتی دیگران شوند.

این کارآفرین عرصه اقتصاد مقاومتی در توصیه به افرادی که قصد ورود به پیشه زنبور داری دارند، گفت: برای شروع کردن کار زنبور داری نیاز به داشتن سرمایه زیاد نیست بلکه زنبورداری را می توان از 2 یا 3 کندو شروع و به مرور آن را افزایش داد.

* راه اندازی کارگاه تولیدی پنیر پیتزا توسط یک جوان روستایی

صالح فرهادپور یکی از فعالان اقتصاد مقاومتی در شهرستان پارس آباد است که توانسته با دریافت 40 میلیون تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی از بسیج سازندگی و راه‌اندازی کارگاه تولیدی پنیر، کمک شایانی به اقتصاد خانواده خود داشته باشد.

وی 35 ساله، دانشجوی مقطع کارشناسی برق و از جمله جوانان با استعداد روستای موسی لو است که با اراده و پشتکار موفق به راه اندازی یک کارگاه تولیدی و اشتغال آفرین در این روستا شده است.

فرهادپور در رابطه با شغلش می گوید: در سال 1394 با توجه به اینکه شغلم دامداری در روستا بود تصمیم به راه اندازی یک کارگاه تولیدی پنیر در روستای موسی لو کردم که در این راستا به بسیج سازندگی ناحیه پارس آباد مراجعه و با ارائه طرح خود موفق به دریافت 40 میلیون تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی شدم.

وی افزود: برای اینکه شروع کار جدید بدون تجربه و دانش مورد نیاز بود با حداقل امکانات منزل مسکونی روستایی و با استفاده از حیاط منزل پدری ام در زمینی به مساحت 90 متر مربع یک کارگاه کوچک در زمینه کار تولید پنیر را آغاز کردم.

این فعال اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه در ابتدای راه اندازی این کارگاه مهمترین مشکلش نداشتن سرمایه بود، گفت: پس از مراجعه به بسیج سازندگی و بازدید مسئول بسیج سازندگی شهرستان پارس آباد از این کارگاه از طرح بنده حمایت شد و هم اکنون در کنار دامداری مشغول فعالیت در این کارگروه هستم.

این کارآفرین اهل روستای موسی لو با اشاره به اینکه در این کارگاه سه نفر مشغول کار هستند، تصریح کرد: عمده محصولاتی که در این کارگاه تولید می‌ شود شامل، پنیر معمولی، پنیر پیتزا، پنیر ریکوتا و همچنین پنیر خامه ای است که بعد از فرآوری به بازار عرضه می شود.

* ساخت دستگاه رب‌ساز توسط مبتکر بسیجی در پارس‌آباد

خلیل آسمند یکی از کارآفرینان برتر در زمینه صنایع تبدیلی و کوچک در شهرستان پارس آباد است. این مبتکر بسیجی که لیسانس مدیریت بازرگانی دارد نزدیک 6 سال است که وارد فعالیت در حوزه تولید قطعات و ادوات کشاورزی شده و با کارآفرینی برای چندین نفر در این راستا موفقیت هایی را هم کسب کرده است.

این مبتکر بسیجی که بخشی از کار تولیدی خود را مدیون حمایت های بسیج سازندگی می داند، گفت: با وام 20 میلیونی که از سپاه ناحیه پارس آباد دریافت کرده است ضمن ساخت و طراحی دستگاهی به نام رب کش گوجه علاوه بر کسب درآمد، بصورت مستقیم برای 11 نفر و غیر مستقیم برای 20 نفر دیگر نیز اشتغالزایی ایجاد کند.

وی می گوید: هزینه تمام شده این دستگاه برایش که به تولید انبوهی رسیده 3 میلیون تومان بوده است و در بازار فروش قیمت آن بین 4/5 الی 5 میلیون تومان به دست مشتریان می رسد.

آسمند تاکید کرد: این دستگاه به صورت ابتکاری ارتقاء یافته است و در مقایسه با نمونه موجود در بازار مزیت هایی از قبیل آبگیری تمیز و بی دانه و بدون پوسته گوجه به دلیل داشتن توری با سوراخ قطر یک میلیمتری در مقایسه با مشابه خود که قطر سوراخ توری 2 میلیمتری دارد.

وی، توری بودن محفظه داخلی بر خلاف نمونه مشابه، تعویض توری آسان در هنگام نیاز، تمیزکاری با آب کم بعد از هر بار آبگیری گوجه، تمام استیل (به خاطر بهداشتی بودن آب گوجه)، برقی و موتوری (موتور دیزلی) بودن آن در مواقع نبود برق و یا در مواقعی که به سکوت نیاز است و یا در مواقعی که با حجم زیاد کار مواجه باشید از جمله مزیتهای این دستگاه عنوان کرد.

* جوان پارس آبادی در مسیر احیای نسل شتر دوکوهانه در حال انقراض

پرورش شتر از گذشته های دور در ایران رایج بوده است و خانواده های روستایی و عشایری، با نگهداری تعدادی شتر، آن ها را پرورش داده و علاوه بر اینکه وسیله اصلی رفت‌وآمد آنها بوده، از سویی دیگر از شیر و گوشت و چربی کوهان شتر به جای کره و از پشم آن نیز برای ساختن خیمه‌ها، پتو، فرش، لباس‌های پشمی، طناب و ریسمان استفاده می کردند؛ همان روشی که امروز نام اقتصاد مقاومتی بر آن گذاشته شده است و تلاش های فراوانی برای به نتیجه رساندن آن در حال انجام است.

در همین زمینه به سراغ مجتبی اعیادی یکی از پرورش دهندگان موفق شتر دوکوهانه در یکی از قشلاقات شهرستان پارس آباد رفته ایم. مجتبی که متولد سال 1372 و دارای مدرک کاردانی مکانیک خودرو می باشد به جای تلاش برای استخدام در مشاغل دولتی، دست به فعالیتی زد که شاید کمتر کسی به دنبال آن می رفت.

وی می گوید: از کودکی علاقه خاصی به طبیعت و پرورش شتر داشته و به همین خاطر از چندین سال قبل هم تعدادی شتر از نژاد دو کوهانه را پرورش داده و تا به اکنون نیز این حرفه را از گذشتگان خود ادامه داده و هم اکنون 9 نفر شتر در "کچی قشلاقی" (قشلاق آبا و اجدادی) دارد.

اعیادی، هدف از اجرای این طرح را جلوگیری از انقراض نسل شتر دوکوهانه و احیای این صنعت در بین عشایر منطقه مغان عنوان کرد و گفت: در بازدیدی که فرمانده سپاه ناحیه شهرستان پارس آباد از فعالیت بنده داشتند قرار شد بسیج سازندگی این ناحیه در قالب حمایت از طرح های اقتصاد مقاومتی مبلغ 20 میلیون تومان وام برای گسترش و توسعه از این طرح کمک کنند.

* کار آفرین موفق پارس آبادی، اقتصاد مقاومتی را با پرورش شترمرغ عملیاتی کرد

اقتصاد مقاومتی مفهومی است که این روزها به‌عنوان راهگشای برون رفت اقتصاد کشور از وضعیت نابسامان و سست کنونی بیان می‌شود.

در راستای تحقق شعار امسال و نظر به منویات معظم له در این خصوص، "قوتاز امانی" کارآفرین پارس آبادی موفق شد با پرورش 31 قطعه شترمرغ در فاصله زمانی 7 ماه نام خود را در فهرست کارآفرین موفق در عرصه اقتصاد مقاومتی، به نمایش بگذارد.

این کارآفرین پارس آبادی می گوید: با حمایت و راهنمایی های بسیج سازندگی سپاه ناحیه پارس آباد و جذب مبلغ 20 میلیون تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی بسیج و آورده شخصی 30 میلیون تومانی توانسته یک مزرعه شتر مرغ در ورودی روستای گوشلو راه اندازی کند.

وی نه تنها برای خود بلکه برای سایر اعضای خانواده اش نیز فرصت شغلی ایجاد کرده و آنان را نیز در این طرح سهیم کرده است به طوری که برای افراد دیگر نیز اشتغال غیر مستقیم نیز ایجاد کرده است.

تمامی این اقدامات و ایجاد اشتغال برای سایر اعضای خانواده در حالی صورت گرفته که میزان دریافت تسهیلات از سازمان بسیج سازندگی شهرستان پارس آباد به مبلغ 20 میلیون تومان بوده و این نشان می دهد که با اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی و با کوچکترین تسهیلات می توان اقدامات بزرگی انجام داد و حتی برای دیگران نیز فرصت های شغلی ایجاد کرد.

"قوتاز امانی" که دارای 31 شتر مرغ مولد در مزرعه ای به مساحت هزار مترمربع است، در حالی از 7 ماه پیش مشغول این کار شده که تداوم این طرح نیز به نوعی نیازمند حمایت های مالی و پشتیبانی متولیان امر است.

* از کار در زمینهای کشاورزی تا تولید سالانه 3 هزار قطعه بوقلمون با درآمد 30 میلیون تومانی

ورود مثبت و اثر گذار بسیج سازندگی به عرصه های اقتصادی و اعطای تسهیلات در زمینه اشتغال زایی باعث شده اباذر قربانی یکی از پرورش دهندگان بوقلمون علاوه بر اشتغال زایی خود، زمینه اشتغال 2 نفر دیگر را نیز فراهم کند.

این فعال حوزه اقتصاد مقاومتی در خصوص میزان سرمایه‌گذاری اولیه در این شغل گفت: سروته کارم را با 10 میلیون تومان آورده شخصی و 30 میلیون تومان وامی که در قالب اقتصاد مقاومتی از بسیج سازندگی گرفته بودم شروع کردم.

قربانی با بیان اینکه مدت 2 سال است در زمینه پرورش بوقلمون مشغول فعالیت بوده، افزود: در این مدت با خرید 30 جوجه بوقلمون کار خود را شروع و سپس با گذشت زمان توانستم تعداد بوقلمون ها را در یک فضای 500 متری در روستای بیوک خانلو پارس آباد افزایش و کار خود را توسعه دهم.

وی با اعلام رضایت از طرح به اجرا درآمده اش می گوید: با همت و پشتکار قادر مردانه دوست و شریکم در این کار سالانه 3 هزار بوقلمون پرورش و به بازار مصرف عرضه می کنیم که سالانه 300 میلیون ریال برایمان سودآوری دارد.

* پرورش ماهیان خاویاری برای اولین بار در استان اردبیل

تاروردی جعفری یکی از کارآفرین با انگیزه شهرستان پارس آباد است که با استفاده از تسهیلات اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ناحیه پارس آباد توانسته است پرورش ماهیان خاویاری برای اولین بار در استان برای خود راه اندازی کند و کسب و کار پر رونقی را در بخش اسلام آباد مغان برای خود ایجاد کند.

جعفری در ارتباط با شغل خود گفت: در کنار آورده شخصی خود 500 میلیون ریال وام اقتصاد مقاومتی از محل بسیج سازندگی دریافت کرده که با استفاده از آن اقدام به راه اندازی پرورش ماهیان خاویاری در محوطه خانه خود کرده است.

وی با اشاره به اشتغال 3 نفر در این پرورش ماهی از گسترش فضای مزرعه پرورش ماهیان خاویاری خود خبر داد.

* تحقق اقتصاد مقاومتی با دستان یک زوج پارس آبادی

کارآفرینی واژه‌ای که این روزها در پروژه‌های اقتصاد مقاومتی شهرستان پارس آباد جان تازه‌ای به خود گرفته است، جوانانی که با سرمایه‌های اندک اما اراده‌ای قوی دست به انجام فعالیت‌هایی زدند که رفته رفته تبدیل به کار و کسب‌های بزرگ شده است.

"علی اصغر و کلثوم" زوج خوشبخت و کارآفرین پارس آبادی هستند که به جهت علاقه مندی و کمک به خودکفایی و بهبود امرار معاش خود مدتی است پا به عرصه تولید پرورش قارچ گذاشته و توانسته اند اقتصاد مقاومتی را در محیطی کوچک معنا کند.

این زوج موفق پارس آبادی در رابطه با شغلشان می گویند: با راهنمایی و حمایت های بسیج سازندگی سپاه ناحیه پارس آباد اقدام به راه‌اندازی یک کارگاه قارچ دکمه‌ای در حیاط خانه خود کرده و با تسهیلات 170 میلیون ریالی که از بسیج سازندگی دریافت کرده اند، کار پرورش قارچ را شروع نموده اند.

این زوج تحصیل کرده که هر دو فارغ التحصیل کارشناسی ارشد ریاضی هستند، اظهار کردند: با علاقه ای که به پرورش قارچ داشته این کار را از سال گذشته آغاز و توانسته اند در این مدت به سودآوری خوبی دست یابند.

این زوج کارآفرین با تبدیل قسمتی از حیاط خانه خود، اقدام به راه اندازی یک کارگاه هر چند کوچک کرده که سوای از سودآوری آن، زمینه اشتغال یک هم نفر شده است.

گزارش از مرتضی بری

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۶۷۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره منطقه‌ای توانگری تسهیل گران اقتصاد مقاومتی در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان روز سه‌شنبه در دوره منطقه‌ای آموزش و توانمندسازی تسهیل گران اقتصاد مقاومتی با اشاره به عملیات موفقیت آمیر وعده صاق گفت: عملیات وعده صادق به پشتیبانی نیرو‌های انقلابی ابهت پوشالی رژیم صهیونسیتی را درهم شکست.
سردار نعمت اله باقری افزود: امیدواریم شاهد محقق شدن پیش‌بینی مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه تا ۲۵ سال آینده این رژیم اشغالگر نابود می‌شود باشیم. 
حجت‌الاسلام علی درویشی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه لرستان در این مراسم فلسفه وجودی حکومت دینی را برقراری عدالت و توجه به قشر محروم و محرومیت زدایی دانست و افزود: خدمت رسانی بی منت به مردم موجب افزایش حس نوعدوستی، انصاف، عدالت و محبت در جامعه می‌شود.
احسان جهانبخش مسئول سازمان بسیج سازندگی لرستان نیز در این آیین با اشاره به اختصاص ۳۵۰ میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال در لرستان در سال گذشته گفت: پیش بینی می‌کنیم امسال نیز همین مقدار به اشتغال استان اختصاص یابد.
دبیر قرار گاه اقتصاد مقاومتی کشور نیز در این جلسه گفت: سال گذشته ۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای مشاغل خرد و خانگی در اختیار مردم قرار گرفت و پیش بینی می‌کنیم این مبلغ امسال به ۱۰ هزار میلیارد تومان برسد.
 فرحی گفت: پیش بینی می‌کنیم با این اعتبار بتوانیم ۱۰۰ هزار شغل ایجاد کنیمم که این تعداد نسبت به سال گذشته ۲۰ هزار بیشتر است. 
دوره منطقه‌ای آموزش و توانمندسازی تسهیل گران اقتصاد مقاومتی با حضور ۱۶۰ تسهیل گر از ۱۰ استان کشور به مدت دو روز با موضوع آموزش تسهیل گری و ایجاد اشتغال در خرم آباد برگزار می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • وزیر کشور: مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند
  • مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور است
  • لرستان |توانمندسازی تسهیلگران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • ۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است
  • توانمندسازی تسهیل‌گران اقتصاد مقاومتی در لرستان + فیلم
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • جابه‌جایی ۲۵۲ هزار تن کالا از استان اردبیل
  • برگزاری دوره منطقه‌ای توانگری تسهیل گران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح
  • مستند ستاره دنباله دار؛ روایت حضور جهادگران اصفهانی در بزنوید لرستان +فیلم