Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز از اضافه شدن کارشناسی مهندسی شیمی به رشته‌های این دانشگاه خبر داد. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، عبداله پارسا،معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت:با پیگیری‌های انجام شده در نهایت مجوز پذیرش دانشجو در رشته مهندسی شیمی در مقطع کارشناسی از شورای گسترش آموزش عالی برای دانشگاه شهید چمران اهواز صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پذیرش دانشجو در این رشته از سال آینده آغاز می‌شود و ظرفیت پذیرش دانشجو نیز تعداد معمول ۳۰ تا ۴۰ نفر در مقطع کارشناسی خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۶۸۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرایش جوانان به رشته های علوم پایه و فنی مهندسی در حال کاهش است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد دوستار عصر سه شنبه در نشست رؤسای دانشگاه‌های گیلان و مسؤولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان با حضور محمدرضا احمدی سنگری نماینده مردم رشت و خمام و عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی برگزار شد با اشاره به ظرفیت‌های تجاری استان در بندر انزلی و منطقه آزاد اظهار کرد: با وجود مراودات تجاری بین ایران و روسیه، هیچکدام از فارغ التحصیلان دیپلم، زبان روسی را به عنوان رشته تحصیلی خود انتخاب نکرده‌اند و این امر به آگاهی دانش آموزان، آموزش و پرورش و خانواده‌ها بر می‌گردد.

سرپرست دانشگاه گیلان با اشاره به هم اندیشی با آموزش عالی، مراکز و موسساتی که در استان گیلان در حال فعالیت هستند، افزود: هدف از تشکیلات چنین جلساتی این است که مباحث مربوط به آموزش عالی استان مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه نشست‌های شورای آموزش عالی استان هر ماه به صورت گردشی در دانشگاه‌های مختلف استان برگزار می‌شود، ادامه داد: در تلاش هستیم تا از ظرفیت‌های قانون برنامه و بودجه و قانون برنامه هفتم توسعه از طریق نمایندگان مجلس بهره مند شویم.

دوستار با اشاره به گرایش نسل امروز به آموزش عالی تصریح کرد: طبق آخرین آمار میل و انگیزه تحصیل در رشته‌های علوم پایه و فنی مهندسی در استان گیلان در حال کاهش بوده و این امر یک زنگ خطر برای ماست.

وی با بیان اینکه تعداد شرکت کنندگان در کنکور گروه آزمایشی ریاضی و فیزیک سال جاری نسبت به سال‌های قبل کاهش یافته است، افزود: از نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان گیلان نیز درخواست کرده‌ایم که روند شرکت کنندگان در کنکور استان را در ۵ سال گذشته استخراج و در جلسه شورای آموزش عالی مطرح کرده تا بررسی‌های کارشناسانه صورت بگیرد.

سرپرست دانشگاه گیلان با اشاره به ظرفیت‌های تجاری استان در بندر انزلی و منطقه آزاد گفت: با وجود مراودات تجاری بین ایران و روسیه، هیچکدام از فارغ التحصیلان دیپلم، زبان روسی را به عنوان رشته تحصیلی خود انتخاب نکرده‌اند و این امر به آموزش و پرورش و خانواده‌ها برمی گردد.

کد خبر 6099847

دیگر خبرها

  • گرایش جوانان به رشته های علوم پایه و فنی مهندسی در حال کاهش است
  • نباید بدون برنامه‌ریزی دانشجو گرفته شود
  • پذیرش ۵۳ درصدی دانشجو در مقطع دکتری به روش استادمحور
  • افزایش ۶ رشته محل مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد زاهدان
  • ۸ استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر تقدیر شدند
  • پذیرش دانشجو در شعبه نجف دانشگاه تهران از سال تحصیلی آینده
  • پذیرش دانشجو در شعبه نجف اشرف دانشگاه تهران از سال تحصیلی آینده
  • مقیمی: پذیرش دانشجو در شعبه نجف اشرف دانشگاه تهران از سال تحصیلی آینده
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمام رشته‌های کارشناسی از مهر آینده
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمامی رشته‌های کارشناسی از مهر ماه