Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@19:23:27 GMT

مصرف گاز مشترکان استان کرمان ۲۱ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۶۸۷۸۸

مصرف گاز مشترکان استان کرمان ۲۱ درصد افزایش یافت

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان با بیان اینکه مصرف گاز مشترکان استان کرمان در سال جاری به چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون مترمکعب رسیده است، گفت: با افزوده شدن ۲۵ هزار مشترک به شبکه گاز استان کرمان افزایش ۲۱ درصدی مصرف گاز نسبت به سال گذشته طبیعی است.

محمد‌علی ودیعتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به اینکه تاکنون گازرسانی به 49 شهر و 850 روستای استان کرمان انجام شده است، اظهار‌داشت: 13 هزار و 500 کیلومتر شبکه توزیع و تغذیه و هزار و 600 کیلومتر خطوط انتقال فشار قوی از طریق 360 هزار انشعاب در استان اجرا شده و گازرسانی به 560 هزار مشترک در استان کرمان انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه عملیات گازرسانی به هنزا، درب‌بهشت، جیرفت، نرماشیر، عنبرآباد، فهرج، هجدک، قلعه‌گنج، دهج آغاز شده و یا به‌زودی گازدار می‌شوند گفت: روستاهای هجدک و دهج تا پایان آذرماه امسال گازدار شده و بقیه تا زمستان سال آینده به شبکه سراسری گاز وصل می‌شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان با بیان اینکه 69 درصد خانوارهای استان کرمان از نعمت گاز بهرمند هستند، تصرح کرد: شرکت گاز استان کرمان تاکنون موفق شده به اجرای 79 درصد برنامه‌های خود در سال 92 و 93 شده است و دلیل عمده عقب افتادگی از برنامه‌ها به واسطه کمبود بودجه بوده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته شش میلیارد و 400 میلیون مترمکعب مصرف مشترکان گاز استان کرمان بوده است گفت: این میزان گاز توسط مشترکان خانگی، تجاری، نیروگاه‌ها و صنعت در استان مصرف شده است.

ودیعتی با بیان اینکه مصرف گاز مشترکان استان کرمان در سال جاری به چهار میلیارد و 600 میلیون مترمکعب رسیده است، عنوان کرد: مصرف گاز مشترکان استان کرمان تاکنون 21 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

وی خاطر نشان کرد: با افزوده شدن نیروگاه‌های گل‌گهر و سمنگان، مشترکان صنعتی و 25 هزار مشترک به شبکه سراسری گاز استان کرمان در سال جاری این میزان افزایش مصرف گاز نسبت به سال گذشته طبیعی است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان با بیان اینکه مشترکان گاز می‌توانند با ارتقاء فرهنگ مصرف گاز و استفاده بهینه از گاز، پرت مصرف خود را کاهش دهند گفت: با مصرف درست گاز از پرداخت گازبها به صورت پله‌کانی جلوگیری می‌کنند.

وی با بیان اینکه بر مصرف گاز و دمای محیط کار در دستگاه‌های دولتی براساس مصوبه هیئت وزیران نظارت می‌شود اظهار داشت: دستگاه‌های متخلف در مرحله اول اخطار و در صورت عدم توجه و رعایت الگوی مصرف گاز آنها قطع می‌شود.

انتهای پیام/

R7860/P1336/S6,67/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۶۸۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حجم آب ورودی به سد‌های کرمان در بارندگی‌های اخیر

سینا روزبهانی مدیر روابط عمومی و سخنگوی شرکت آب منطقه‌ای کرمان گفت: بر اساس آخرین اطلاعات ایستگاه‌های باران‌سنجی شرکت آب منطقه‌ای کرمان، میزان بارندگی در سال آبی اخیر ۲/۹۸ میلی متر است که نسبت به مشابه بلند مدت تا این تاریخ ۱۶.۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد، اما نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته میزان بارش‌ها ۱۶.۴ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: در پی بارندگی اخیر حجم آب ورودی به سد‌های استان از ۲۷ فروردین تا ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ حدود ۱۰ میلیون متر مکعب بود و آب ذخیره شده در سد‌های استان در حال حاضر حدود ۱۴۲ میلیون مترمکعب است.

روزبهانی بیان داشت: حجم سد‌های استان بر اساس آخرین هیدروگرافی ۲۴/۵۶۹ میلیون مترمکعب است که تا ۳ اردیبهشت امسال ۲۵ درصد حجم پرشدگی سد‌های استان است.

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‎‌ای کرمان تصریح کرد: در استان کرمان چهار سد در حال بهره‌برداری وجود دارد و بر اساس آخرین اطلاعات سد جیرفت ۲۸ درصد، سد تنگوئیه سیرجان ۱۰ درصد، سد شهید سلیمانی بافت ۳۱ درصد و سد نساء ۲۱ درصد ذخیره آب دارند.

روزبهانی در خصوص دلایل تاثیر اندک بارش‌های اخیر بر روی افزایش حجم سد‌های استان گفت: در برخی موارد بارندگی‌ها در پایین دست سد‌های استان رخ داد و در نتیجه سیلاب حاصله به سد‌های استان وارد نشد.

 وی افزود: در برخی موارد نیز بند‌های بالادست سد‌های استان کرمان بخشی از آب را در خود ذخیره می‌کنند که ضروری است آب ذخیره شده در این بند‌ها پس از ته‌نشینی و رسوب‌گیری به سمت سد‌ها هدایت شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • افزایش ۵ درصدی میزان مصرف گاز در زنجان
  • تفاهم نامه مدیریت مصرف در حوزه صنایع شهرستان خوی امضا شد 
  • جایزه ویژه توانیر برای مشترکان کم مصرف
  • اگر این کار را انجام دهید از دولت خودرو جایزه می‌گیرید!
  • برق کمتر مصرف کنید، خودرو جایزه بگیرید!
  • مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد
  • کم مصرفان برق خانگی، خودرو جایزه می‌گیرند!
  • تعداد فوتی های ناشی از گازگرفتی در زنجان کاهش یافت
  • شمار متوفیان ناشی از حوادث گاز در زنجان کاهش یافت
  • افزایش حجم آب ورودی به سد‌های کرمان در بارندگی‌های اخیر