Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد محسن بیگی در همایش استانی مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی که در دبیرستان دخترانه حضرت خدیجه (س) آموزش و پرورش ناحیه یک کرمان برگزار شد از احترام، کرامت، عزت نفس، تعهد، مسئولیت پذیری، اعتماد، صداقت و خلاقیت و نوآوری به عنوان ارزش های والای انسانی نام برد و خاطر نشان کرد: توانمندی انسان،  مراقبت و نگهداری از این ارزش هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به بخشی از آیه 60 سوره مبارکه انفال «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّة» تصریح کرد: بر اساس این آیه از قرآن مجید توانمندسازی  انسان ها  از نظر جسمی، روحی، روانی و اجتماعی برای تنازع بقاء ضروری است.

محسن بیگی به شعار هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی « مدرسه مراقب و دانش آموز توانمند نیز اشاره کرد و افزود: خداوند متعال در آیه 6 سوره تحریم« یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا قُوا أَنْفُسَکُمْ وَ أَهْلِیکُمْ ناراً وَقُودُهَا النَّاسُ وَ الْحِجارَةُ» بر مراقبت افراد از خود و خانوده خود تاکید کرده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت:  متاسفانه در شرایط کنونی همه افراد جامعه در معرض تهدید، خطر و آسیب هستند پس برای اینکه بتوانیم سالم زندگی کنیم باید توانمندی خود را در زمینه های مختلف افزایش دهیم تا توان مقابله و مقاومت در برابر آسیب ها را داشته باشیم.

محمد محسن بیگی خطاب به دانش آموزان تاکید کرد: با توجه به اینکه بعضی از آسیب های اجتماعی ظاهر خطر ناکی ندارند و از نظر ظاهری نیز جاذبه دارند شما باید با شناخت کامل از آسیب ها با تفکر، تعقل و تدبیر از آنها دوری کنید و در برخورد با آنها تحت تاثیر فضای احساسی و هیجانی قرار نگیرید.

وی از سنین دانش آموزی به عنوان بهترین فرصت برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی نام برد و خاطر نشان کرد: تقویت قدرت تفکر، و تعقل دانش آموزان لازمه پیشگیری از آسیب های اجتماعی در جامعه است.

محسن بیگی اظهار کرد:  تعامل و هم افزایی موثری بین آموزش و پرورش و، بهزیستی، ستاد مبارزه با مواد مخدر، نیروی انتظامی ، دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی در سه سال اخیر در استان ایجاد شده است.

بر پایه این گزارش: همایش استانی مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی با حضور جمعی از مسوولان، خانواده ها و دانش آموزان در دبیرستان دخترانه حضرت خدیجه (س) آموزش و پرورش ناحیه یک کرمان برگزار شد.

 لازم به ذکر است: در حاشیه برگزاری این همایش کارگاههای خلاقیت، روزنامه دیواری، پیشگیری از آسیب های اجتماعی، نقش معنویت در پیشگیری از آسیب های اجتماعی ویژه دانش آموزان و کار گاه های توانمند سازی پیشگیری از  آسیب های اجتماعی ویژه اولیا و معلمان برگزار شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۶۹۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فواید و مضرات سشوار برای مو

بیشتر افراد برای خشک کردن و حالت دادن مو‌های خود از سشوار استفاده می‌کنند. عده‌ای هم فقط وقتی به آرایشگاه می‌روند، آرایشگر موهایشان را سشوار می‌کشد و بقیه سال دست به سشوار نمی‌زنند. در این مطلب مزایا و معایب استفاده از سشوار برای سلامت مو را بررسی و در ادامه ۳ راه ساده برای کاهش ضرر استفاده از سشوار بیان کرده‌ایم.

معایب استفاده از سشوار

با مزایای استفاده از سشوار آشنا هستیم. از خشک کردن مو در سرما یا قبل از خواب گرفته تا باز کردن فر و گره آن، زیبایی ظاهر، حالت‌دهی آسان، پرپشت نشان دادن مو و...، اما بد نیست معایب آن را هم بررسی کنیم.

آسیب زدن به بافت و ساختار مو | استفاده از سشوار باعث می‌شود مو‌ها خشک و آسیب‌پذیر شود. اگر می‌خواهید مو‌های شما ساختار نرم و سالم خود را حفظ کند، در استفاده از سشوار زیاده‌روی نکنید. علاوه بر این باید مراقب باشید که از دمای بالای آن استفاده نکنید و همیشه با دمای پایین‌تر کار کنید. ظاهر نرم و براقی که بعد از سشوار کشیدن می‌بینید موقتی و ظاهری است. دمای بالای سشوار مو‌ها را خشک می‌کند و در طولانی مدت، مو‌های شما نرمی و لطافت خود را از دست می‌دهد.

ضعیف شدن فولیکول مو| مو از انتهای فولیکول شروع به رشد می‌کند، در نتیجه اگر می‌خواهید مو‌هایی سالم و زیبا داشته باشید باید مراقب فولیکول‌های مو باشید. اگر در استفاده از سشوار زیاده‌روی کنید ممکن است فولیکول‌های مو آسیب ببینند که نتیجه آن نازک شدن مو و ریزش آن است.

سوزاندن مو و پوست سر| گاهی اوقات بعضی سشوار‌ها به خصوص آنهایی که در سالن‌های آرایش استفاده می‌شوند، دمای بسیار بالایی دارند. پس اگر با سشوار در دمای بالا کار می‌کنید و یک دسته از مو را مرتب و چند بار سشوار می‌کشید، احتمال سوختن مو و حتی سوختن پوست سر وجود دارد.

کدر شدن تار‌های مو| سشوار کشیدن مو، آنها را درخشان و زیبا نشان می‌دهد، اما اگر هر روز این کار را انجام دهید، مو‌های شما درخشندگی خود را از دست می‌دهد و به‌مرور زمان کدر می‌شود. این آسیب سشوار به مو در دما‌های بالا بسیار بیشتر است.

 آیا می‌توانیم هر روز سشوار بکشیم؟

هر وسیله‌ای که با حرارت، مو‌ها را حالت می‌دهد می‌تواند به مو‌های شما آسیب بزند؛ چه یک بار در هفته از آن استفاده کنید چه هر روز. اما قرار گرفتن مو‌ها در معرض دمای بالا آن هم به‌صورت روزانه می‌تواند بسیار مخرب باشد. هر چقدر کمتر از این وسیله استفاده کنید، مو‌های شما سالم‌تر می‌ماند. به‌خصوص درباره مو‌های کودک که ظریف‌تر و حساس‌تر است باید برای استفاده از سشوار بیشتر احتیاط کنید و نکات مهم برای سشوار کشیدن مو‌های کودک را یاد بگیرید.

 خشک کردن مو با سشوار یا در هوای آزاد؟

تحقیقات نشان داده خیس ماندن مو‌ها برای طولانی مدت هم می‌تواند آسیب‌زا باشد. خشک کردن مو با هوا به CMC (کمپلکس غشای سلولی، چسبی که سلول‌های مو را در کنار هم نگه می‌دارد) در الیاف مو آسیب می‌زند، در حالی که خشک کردن با سشوار آسیب نمی‌زند. دلیل احتمالی این امر این است که وقتی مو‌های شما خیس می‌شود، ساقه‌های مو متورم می‌شود؛ از جمله لایه دلتای CMC. خشک کردن مو با هوا فرایندی کند است، زیرا ممکن است تا دو ساعت طول بکشد تا تار‌های موی شما به‌طور کامل خشک شود. در این دوره CMC درون رشته‌های مو به‌طور مداوم در معرض آب قرار می‌گیرد و در حالت متورم می‌ماند. پژوهشگران هشدار داده‌اند که این شرایط ممکن است حتی از استفاده از سشوار هم مضرتر باشد.

 ۳ نکته ساده برای کاهش دادن آسیب سشوار به مو
۱. در حمام از نرم‌کننده استفاده کنید تا مو حالت گرفته و برای باز کردن فر و گره آن نیاز به استفاده زیاد از سشوار نباشد.
۲. موی خیس را سشوار نکشید. بعد از بیرون آمدن از حمام، به‌آرامی مو‌های خود را با حوله خشک کنید و آب اضافی آن را بگیرید.
۳. به دمای سشوار توجه کنید. بهترین دما برای خشک کر

منبع: روزنامه خراسان

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی خواندنی‌ها

دیگر خبرها

  • باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • فواید و مضرات سشوار برای مو
  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجهی به آسیب‌های اجتماعی
  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجه به آسیب‌های اجتماعی
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • توزیع مدل خاصی از قلیان تحت نظارت وزارت بهداشت | دسترسی به قلیان اکسیژن در این ۱۰ استان
  • قلیان اکسیژن طرح مطالعاتی وزارت بهداشت است/ توزیع در ۸ استان
  • آشنایی دانش‌آموزان مدارس سما با ایده تحصیلی ـ شغلی
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی